Toate semafoarele din municipiu trebuie SCHIMBATE. Iată care este planul Primăriei
Toate semafoarele din municipiu trebuie SCHIMBATE. Iată care este planul Primăriei
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestToate semafoarele din municipiul Constanța trebuie înlocuite. Toate cele 32 de semafoare, care sunt învechite, pentru repararea lor nemaigăsindu-se piese de schimb și care se defectează, de multe ori, fără ca administrația locală să găsească o cauză clară a problemei. De asemenea, mai sunt necesare cel puțin 20 de semafoare pentru pietoni, pe principalele artere din municipiu. Toate acestea sunt cuprinse în planul de a transforma orașul nostru într-un Smart City.
Administrația locală intenționează să transforme Constanța într-un Smart City. Un prim pas a fost făcut, în ședința de Consiliu Local de vineri, 29 septembrie, fiind aprobat în unanimitate un pre-acord de finanțare dintre municipiul Constanța și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Potrivit documentației atașate proiectului, administrația municipiului Constanța intenționează să obțină finanțare de până la „20 milioane de euro sau echivalentul în lei, pentru achiziționarea și implementarea unui sistem de management al traficului, reabilitarea infrastructurii de transport urbane și a iluminatului public”.
Concret, implementarea proiectului Constanța – Smart City presupune realizarea unui sistem integrat operațional, cu tehnologii IT&C de ultimă generație „care să furnizeze beneficiarilor autorizați un instrument în luarea deciziilor în timp real pentru investigarea unor evenimente, planificare teritorială, luarea unor decizii și planificarea mobilității, eficientizare energetică și extinderea, în teritoriu, a iluminatului stradal”.
Sistemul de supraveghere video, absolut necesar!
Potrivit inițiatorului proiectului, primarul Decebal Făgădău, pentru implementarea proiectului, va fi necesar un sistem de monitorizare cu camere video, conectat la un centru de comandă, la care să aibă acces toate instituțiile cu rol de răspundere: Poliție, Jandarmi, Poliție de Frontieră, Inspectoratul pentru Situații de Urgență, Comandamentul Flotei, Poliția Locală Constanța. „În plus, în stabilirea împrejurărilor de producere a accidentelor rutiere, este necesar ca raza de acțiune a camerelor să cuprindă întreaga intersecție și o parte a semafoarelor electrice instalate în intersecții”, se mai arată în documentația publicată pe pagina web a Primăriei Constanța.
Până la montarea camerelor video, autoritățile trebuie să-și îndrepte atenția către intersecțiile din municipiu și să schimbe semafoarele, pentru a putea implementa proiectul.
Semafoare prea vechi, uneori nici nu se știe de ce se defectează
„La ora actuală, în municipiul Constanța sunt semaforizate un număr de 32 de intersecții. Patru din acestea sunt controlate de automate de dirijarea traficului fabricate înainte de 1998, echipamente pentru care nu se mai găsesc piese de schimb, iar o defecțiune majoră iminentă ar putea cauza blocarea acestor intersecții pe o perioadă nedeterminată. Din celelelate 28 de intersecții, 18 sunt controlate de un model de automate de dirijare învechit, și nu sunt capabile de comunicație la distanță, tip remote, prin urmare nu pot fi dispecerizate sau prioritizate prin intermediul unui dispecerat de control trafic”, au precizat reprezentanții Primăriei Constanța.
„Menționez că niciunul dintre producătorii acestor automate de dirijare a traficului nu sunt de acord să furnizeze un soft de comandă și control al semafoarelor, fapt pentru care orice schimbare la nivelul timpilor/fazelor nu pot fi făcute fără costuri suplimentare și într-un timp foarte scurt.
Totodată, din cauza numeroaselor intervenții/avarii în carosabil, cablajele care deservesc acest sistem de semaforizare au fost întrerupte de nenumărate ori, fapt pentru care acestea nu mai prezintă siguranță în exploatare, de multe ori întrerupându-se funcționarea semafoarelor, fără a detecta un defect clar.
Majoritatea intersecțiilor prezintă cablaje aeriene, lucru care trebuie remediat prin prisma implementării proiectului Constanța – Smart City, refăcându-se traseul acestora în plan subteran”, a mai punctat primarul Decebal Făgădău, în documentația atașată proiectului de hotărâre de Consiliu Local.
Vor mai fi semaforizate 20 de treceri de pietoni
„Pentru a putea oferi un management al traficului foarte bine structurat și calculat, este nevoie de schimbarea integrală a actualului sistem de semaforizare cu unul performant, care să poată fi dotat cu senzori de măsurare a traficului în timp real, iar automatul va fi de tip „inteligent”, capabil să își modifice timpii de semaforizare în funcție de valorile de trafic, optimizând astfel timpii de așteptare la semafor, emisiile poluante ale autoturismelor și siguranța în trafic”, a adăugat edilul local, punctând și faptul că, pe lângă cele 32 de intersecții deja semaforizate, mai trebuie semaforizate, pentru pietoni, cel puțin 20 de treceri de pietoni de pe arterele principale ale orașului. „Iar întreb sistemul de semaforizare trebuie dotat cu buton de cerere pentru pietoni, pentru a putea avea prioritate în trecerea străzii, verde pietonal”.
Pentru o reală fluidizare a traficului, după rezolvarea problemei semafoarelor, astfel încât să fie interconectate printr-un „inel” de fibră optică, se plănuiește realizarea unui dispecrat de control al traficului, de unde semafoarele să fie comandate de la distanță. „Se va putea, astfel, să se creeze unde verzi sau deblocarea anumitor intersecții înainte de sosirea echipajelor de intervenție și pentru o bună fluidizare a transportului în comun”, au adăugat reprezentanții primăriei.
După cum menționam, un prim pas a fost făcut, urmează demararea reparațiilor...
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News