Transport metropolitan? Reacţia lui Făgădău: ‘Avem din prima o abordare galactică, interstelară’
Transport metropolitan? Reacţia lui Făgădău: ‘Avem din prima o abordare galactică, interstelară’
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPrimarul Constanţei face apel la analize clare şi forme legale pentru acest proiect
Primarul Constanţei face apel la analize clare şi forme legale pentru acest proiect
Zona metropolitană, adică municipiul Constanţa şi localităţile limitrofe, care în ultimii ani s-au dezvoltat considerabil. Transportul se face prin intermediul unor firme private. Tot mai mulţi primari au militat în ultima perioadă pentru crearea unei linii metropolitane care să facă legătura între localităţie lor şi municipiul Constanţa. De altfel, RATC a dezvoltat un masterplan în care este inclusă această abordare, de creare a unui transport public metropolitan.
Iar edilul Constanţei, Decebal Făgădău, este de acord. Totuşi, el precizează că nu este momentul cel mai bun economic şi strategic acum, ci trebuie să existe analize clare şi forme legale pentru o putea forma. Desigur, ce este cel mai important – legalitatea şi comunicarea - care se poate face doar prin înfiinţarea unui centru de comunicare la nivel interurban, între municipalitate şi localităţile limitrofe Contanţei (Cumpăna, Agigea, Valu lui Traian, Năvodari, Ovidiu etc). Aceste UAT-uri trebuie să dezvolte şi ele, la rândul lor, o strategie, care să fie făcută în colaborare cu Constanţa. Mai mult, Consiliul Judeţean Constanţa trebuie să se implice, de asemenea, în dezvoltarea strategiei.
Primarul Constanţei a menţionat că nu doreşte eradicarea privaţilor, ci, din contră, susţine calitatea, nu cantitatea. „Da, susţin introducerea liniilor metropolitane. Am avut discuţii cu colegii primari din zona periurbană a Constanţei. Este utopic să ne propunem astăzi, cu legislaţia în vigoare, cu parcul auto deficitar, învechit pe care-l avem. Avem din prima o abordare galactică, interstelară, metropolitană. Noi trebuie să construim realist. M-am bucurat, am citit ceea ce şi-au propus cei din Consiliul de Adminsitraţie de la RATC şi m-am bucurat că ţintesc într-un viitor normal”, a declarat Făgădău.
„Este, în momentul de față, oarecum ineficient economic ca pe aceleași rute să ai companie de transport a orașului, companii de maxi-taxi, companii care străpung județul de la un capăt la altul și toți se bat pe aceiași clienți. Tocmai pentru a avea randament economic, fiecare din aceste lanțuri ale acestui sistem, e bine să separăm bine lucrurile.
Nu ține doar de municipiu, ține și de localitățile din zona periurbană, ține și de voința Consiliului Județean, ține și de înființarea unei autorități de turism la nivel metropolitan sau la nivel local, astfel încât cel care este jucător să nu fie și arbitru. Trebuie să fim echidistanți cu toți operatorii. Nu mi-am propus niciodată să favorizez o companie doar că este publică în detrimentul unei companii private. Vreau să fac această subliniere pentru că am avut reproșuri cum că aș vrea să facem din RATC singurul jucător de pe piață. Exclus!
În orice construcție voi pleca de la calitatea serviciului de transport. Iar principalul beneficiar trebuie să fie cel care astăzi folosește mijlocul de transport, dar și mâine sper să folosească mijlocul de transport în detrimentul mașinii personale. Sunt lucruri pe care le-am scos în spațiul public. În momentul în care am făcut planul de mobilitate noi am elaborat un studiu mare de chestionare.
Mă bucur că mulți oameni au răspuns. Este nevoie de un transport public eficient. 90% dintre autoturisme, în momentul în care au fost oprite în trafic și s-a completat un chestionar, aveau un singur pasager - șoferul. Ceea ce este nenatural. Ba mai mult, peste 60% dintre cei care au fost opriți în trafic și au completat chestionarul aveau zilnic aceleași rute predifinite. De acasă, la serviciu, de la serviciu, acasă.
O decizie a orașului împreună cu localitățile limitrofe trebuie să țină cont de modul în care s-au schimbat lucrurile. O analiză corectă trebuie făcută la nivelul inelului periurban. Avem colegi, prieteni care locuiesc acolo, dar lucrează în Constanța, au copilul la școală în Constanța, fac cumpărături în Constanța. Militez pentru necesitatea unei abordări dincolo de granița UAT a companiei de transport”, a mai spus primarul Constanței.
Legat de revenirea tramvaielor în Constanța, edilul nu a punctat nimic, dar se află în planul elaborat de compania de transport din municipiu. După ce liniile au fost scoase din șoselel constănțene, iată că RATC ar dori reintroducerea acestora, fiind o metodă de transport nepoluantă.
Claudia CORBU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News