Un constănţean a rămas mască: a primit o factură ENEL de peste 10.000 lei, pentru un consum... estimat!
Un constănţean a rămas mască: a primit o factură ENEL de peste 10.000 lei, pentru un consum... estimat!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestUn localnic din comuna Cumpăna a avut parte de o „surpriză” neplăcută, la sfârșitul lunii iulie, în momentul în care a fost emisă factura pentru consumul de energie electrică: a constatat, cu stupoare, că avea de plată peste 10.000 de lei, pentru un consum de peste 16.000 kwh! De vină ar fi, spune reclamantul, regularizarea, când cei care au citit contorul au „văzut” în loc de un consum de aproximativ 9.700 kwh, un consum de peste 22.000 kwh.
„Nu este vorba despre o fabrică, ci despre o casă locuită de două adulți și un copil”, ne-a semnalat constănțeanul. Acesta a arătat că, după ce în luna iulie a.c. a tot reclamat frecventele întreruperi de alimentare cu energie electrică, care i-au afectat aparatura electronică din casă, la sfârșitul lunii a avut parte de o surpriză, în momentul în care i-a parvenit factura emisă de ENEL.
„Consumul total al contoarului este de 9.735 kwh. Dar, doar pe factura pe această lună este trecut un consum de 16.902 kwh. Vor fi făcute demersurile pentru rezolvarea situației, dar așa ceva...nu pare posibil!”, a semnalat bărbatul.
Situația a fost semnalată de „Replica de Constanța” reprezentanților ENEL E-Distribuție Dobrogea, care au explicat: „Factura la care faceți referire conține o cantitate de energie electrică provenind atât dintr-o regularizare (citire a contorului fie de către client, fie de către operatorul de distribuție), cât și dintr-o estimare, operațiune efectuată de către distribuitor/furnizor pentru perioada facturată pentru care nu există un index citit.
Cât privește cantitatea de energie rezultată din regularizare, este important de menționat că în data de 14.05.2018 clientul a transmis indexul 5106, iar în data de 30.05.2018 operatorul de distribuție a citit indexul 9282. Potrivit reglementărilor în vigoare, într-o atare situație se ia în considerare în factură indexul transmis de către Operatorul de distribuție.
Deoarece, pentru clienții cu factura bimestrală (o dată la două luni), facturarea se face în lunile impare, și clientul nu a transmis niciun index în cursul lunii iunie/iulie, în factura în cauză a fost facturată și o cantitate de energie electrică estimată in funcție de istoricul de consum, pentru perioada cuprinsă între data citirii contorului de către operatorul de distribuție și data emiterii facturii.
În baza indexului 9735, comunicat de către client prin intermediul acestui e-mail, am emis o factură de regularizare și, totodată, pentru reglementare, o factură de tip storno prin care se stornează factura contestată”. Astfel, situația a fost soluționată, iar clientul ENEL facturat pentru consumul înregistrat pe contoar.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News