REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.3° Constanța Sâm., 4 Mai 2024
Anul XX Nr. 6719
13.3° Constanța Sâmbătă, 4 Mai 2024 Anul XX Nr. 6719
 

50 % dintre români plătesc între 15 şi 25 de lei pentru un litru de vin; vânzările de vin alb ocupă 60 % din piaţă

50 % dintre români plătesc între 15 şi 25 de lei pentru un litru de vin; vânzările de vin alb ocupă 60 % din piaţă

Replica API 30 octombrie 2018 | 00:00 283

Vânzările de vin alb reprezintă 60% din piaţa autohtonă, dublu faţă de cele de vin roşu (30%), iar jumătate dintre români plătesc între 15 şi 25 de lei pentru un litru de vin, conform unui studiu de specialitate, scrie AGERPRES.

O mie de producători de vin cu peste 2.000 de branduri ajung să vândă abia cât 5% din volumul pieţei de bere, dar cu circa 30% din valoarea acesteia. Cel mai recent studiu local, Nielsen Wine Consumers' Insights, arată că 22% din totalul vânzărilor de vin în retail sunt la sticla de plastic, aşadar în segmentul economy. Majoritatea respondenţilor a declarat că aleg un vin mai scump mai ales în ocazii legate de business, în care ies cu colegii sau clienţii.

Cei mai mulţi consumatori de vin sunt bărbaţii cu vârsta de peste 35 de ani, cu venituri peste medie. Conform studiului, acesta este segmentul ce tinde să aibă o pondere mai mare în rândul celor numiţi "heavy wine consumers", cei care beau vin de mai mult de zece ori pe lună. Totuşi, cei care beau mai rar sunt şi cei care sunt înclinaţi să investească mai mult într-un vin premium.

O treime dintre respondenţi aleg să bea vin după ce termină sau chiar în timp ce fac treburi prin casă. Pentru această ocazie de consum, de cele mai multe ori este ales un vin cu un preţ mediu. Vinul este o alegere personală, preferinţa restului familiei este mult mai jos ca factor în decizia faţă de alte categorii cum ar fi băuturile nealcoolice. Conform declaraţiilor consumatorilor, principalul criteriu de alegere a vinului este gustul.

În România se consumă 20 de litri/capita pe an, în timp ce în Franţa, ţară în top 3 în privinţa consumului de vin per capita, consumul este mai mult decât dublu.

Conform studiului, 40% din cei care au băut vin în ultimele trei luni au declarat că beau şi bere, cu o frecvenţă de 2-3 ori pe săptămână. Vinul şi berea înseamnă lucruri diferite pentru consumator. Berea este percepută ca o băutură pentru toată lumea şi toate ocaziile, cu un preţ convenabil. Vinul este asociat deseori cu masa, dar şi cu ocaziile de sărbătoare.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272