REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.4° Constanța Vin., 10 Mai 2024
Anul XX Nr. 6725
10.4° Constanța Vineri, 10 Mai 2024 Anul XX Nr. 6725
 

Aceeaşi viteză pe Bucureşti - Constanţa după reabilitare de 900 mil. euro

Aceeaşi viteză pe Bucureşti - Constanţa după reabilitare de 900 mil. euro

Replica API 13 martie 2012 | 00:00 241

Investiţii ineficiente la CFR:

Investiţii ineficiente la CFR:

Dezinteresul miniştrilor transporturilor pentru calea ferată, managerii numiţi politic ce au devalizat compania şi slaba finanţare a infrastructurii feroviare au dus compania CFR SA, administratorul căii ferate, într-o situaţie dramatică subliniată de pierderile şi datoriile uriaşe. După ce ani la rând datoriile companiei feroviare au fost pasate de la un guvern la altul, guvernul Ungureanu a decis că va anula datoriile CFR SA de 3,99 miliarde lei (aproximativ 920 milioane euro) aferente anului trecut prin conversia în acţiuni, care vor fi preluate de Ministerul Transporturilor ca unic acţionar. "Se aprobă stingerea prin conversie în acţiuni a creanţelor principale şi a accesoriilor aferente, cuvenite bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale şi bugetelor fondurilor speciale, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, cu excepţia impozitului pe venitul din salarii şi asimilate salariilor, individualizate în titluri de creanţă emise până la 31 ianuarie 2012, datorate de către Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA la această dată şi neachitate la data eliberării certificatului de atestare fiscală", se arată în proiectul întocmit de Ministerul Transporturilor. Deşi Ministerul Transporturilor, unul dintre cele mai "bogate" ministere, a avut un buget de 3,3 miliarde de euro anul trecut, a reabilitat doar 230 de kilometri de cale ferată. Anul trecut a fost finalizată reabilitarea liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa cu peste 900 mil. euro, dar timpul de parcurgere este acelaşi ca înainte de reabilitare. De ce? Anca Boagiu susţine că timpul de parcurgere a rămas acelaşi pentru că au fost restricţii de viteză, de exemplu, din cauza podului la Cernavodă. Anul acesta circa 1,83 miliarde de euro vor merge către bugetul de investiţii al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), doar 990 de milioane de euro vor fi alocaţi pentru calea ferată. Dacă România alocă o parte mică din fondurile Ministerului Transporturilor pentru întreţinerea şi funcţionarea normală a căii ferate, în Franţa, Austria, Germania sau Anglia fondurile pentru calea ferată ajung la 50%-60% din bugetul ministerului. La starea dezastruoasă în care se află căile ferate a contribuit politizarea excesivă a echipelor din conducerea societăţilor feroviare, deci lipsa de continuitate şi experienţa unor manageri numiţi pe criterii politice (15 directori a avut CFR SA din 1998 până în 2010), conform zf.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
194341463540
5/49
302723465
joker
2345344389