Alo, OPC! Kaufland continuă practicile înșelătoare; un preț la raft, altul la casă!
Alo, OPC! Kaufland continuă practicile înșelătoare; un preț la raft, altul la casă!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestLa câteva zile distanță de Ajunul Crăciunul, când magazinul Kaufland a ajuns în atenția publicului, după ce reporterii Replica au sesizat neregulile ce privesc desfășurarea activităților promoționale, marele comerciant continuă să aplice aceleași practici înșelătoare, prin intermediul cărora se profită de neatenția clienților ce se lasă păcăliți de ofertele tentante ce au împânzit centrele comerciale. De data aceasta este vorba de magazinul din localitatea Năvodari, unde un plic de hrană umedă pentru pisici figura la raft cu prețul greu de ratat de 7.99 lei, clientul achitând, însă, la casă suma de 11.49 lei, înscrisă și pe bonul fiscal.
Kaufland continuă practicile înșelătoare! Deși numeroase astfel de situații au fost sesizate în ultima perioadă, marele magazin persistă în direcția acumulării de câștiguri prin modalități ce încalcă legea. De data aceasta este vorba magazinul Kaufland din localitatea Năvodari, unde figura o ofertă la hrana umedă pentru pisici, al cărei preț afișat la raft, într-o manieră menită să atragă atenția, era de 7,99 lei, în timp ce cel achitat în final de cetățeanul amăgit a fost de 11.49 de lei. Metoda ofertelor promoționale false pare să aibă o mai mare rată de succes în această perioadă când clienții nu manifestă la fel de multă atenție, din dorința de a finaliza cât mai repede cumpărăturile de sărbători. Ba chiar mai mult, o astfel de neregulă este greu de observat atunci când pe bonul fiscal este înscris un număr mare de produse.
Autoritatea Națională pentru Proiecția Consumatorului (ANPC) descoperă constant încălcări ale legii în desfășurarea perioadelor cu oferte promoționale desfășurate de marii comercianți. Se pare totuși că profitul obținut prin aceste mijloace frauduloase întrece amenzile primite, de vreme ce aceștia continuă să pună în aplicare aceste practici.
Reamintim că legislația în vigoare prevede faptul că vânzătorul are obligația de a informa în mod prompt, sub o formă clară și accesibilă consumatorul cu privire la prețul produsului precum și durata promoției în cazul ofertelor promoționale. De asemenea, în cazul în care observați o discordanță între prețul indicat la raft sau pe produs și cel solicitat la casă aveți dreptul de a cere vânzătorului achiziționarea bunurilor contra valorii mai mici. Atunci când angajatul refuză soluționarea problemei într-un mod amiabil puteți depune o reclamație în registrul de reclamații sau/și înregistrarea unei reclamații la APCSP. Este sfătuit să dispuneți de fotografii sau imagini video cu cele văzute.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News