REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.2° Constanța Sâm., 4 Mai 2024
Anul XX Nr. 6719
16.2° Constanța Sâmbătă, 4 Mai 2024 Anul XX Nr. 6719
 

Alo, OPC! Kaufland continuă practicile înșelătoare; un preț la raft, altul la casă!

Alo, OPC! Kaufland continuă practicile înșelătoare; un preț la raft, altul la casă!

Ana Maria Lipan 28 decembrie 2022 | 00:00 6972

La câteva zile distanță de Ajunul Crăciunul, când magazinul Kaufland a ajuns în atenția publicului, după ce reporterii Replica au sesizat neregulile ce privesc desfășurarea activităților promoționale, marele comerciant continuă să aplice aceleași practici înșelătoare, prin intermediul cărora se profită de neatenția clienților ce se lasă păcăliți de ofertele tentante ce au împânzit centrele comerciale.  De data aceasta este vorba de magazinul din localitatea Năvodari, unde un plic de hrană umedă pentru pisici figura la raft cu prețul greu de ratat de 7.99 lei, clientul achitând, însă, la casă suma de 11.49 lei, înscrisă și pe bonul fiscal.

Kaufland continuă practicile înșelătoare! Deși numeroase astfel de situații au fost sesizate în ultima perioadă, marele magazin persistă în direcția acumulării de câștiguri prin modalități ce încalcă legea. De data aceasta este vorba magazinul Kaufland din localitatea Năvodari, unde figura o ofertă la hrana umedă pentru pisici, al cărei preț afișat la raft, într-o manieră menită să atragă atenția, era de 7,99 lei, în timp ce cel achitat în final de cetățeanul amăgit a fost de 11.49 de lei. Metoda ofertelor promoționale false pare să aibă o mai mare rată de succes în această perioadă când clienții nu manifestă la fel de multă atenție, din dorința de a finaliza cât mai repede cumpărăturile de sărbători. Ba chiar mai mult, o astfel de neregulă este greu de observat atunci când pe bonul fiscal este înscris un număr mare de produse. 

Autoritatea Națională pentru Proiecția Consumatorului (ANPC) descoperă constant încălcări ale legii în desfășurarea perioadelor cu oferte promoționale desfășurate de marii comercianți. Se pare totuși că profitul obținut prin aceste mijloace frauduloase întrece amenzile primite, de vreme ce aceștia continuă să pună în aplicare aceste practici.

Reamintim că legislația în vigoare prevede faptul că vânzătorul are obligația de a informa în mod prompt, sub o formă clară și accesibilă consumatorul cu privire la prețul produsului precum și durata promoției în cazul ofertelor promoționale. De asemenea, în cazul în care observați o discordanță între prețul indicat la raft sau pe produs și cel solicitat la casă aveți dreptul de a cere vânzătorului achiziționarea bunurilor contra valorii mai mici. Atunci când angajatul refuză soluționarea problemei într-un mod amiabil puteți depune o reclamație în registrul de reclamații sau/și înregistrarea unei reclamații la APCSP. Este sfătuit să dispuneți de fotografii sau imagini video cu cele văzute.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Țigănii cerșetori protejați de paznici care nu le dai bani înțeapă cauciucurile in fața la Kaufland sos.tirgviste 248 Buftea . Rușine să vă fie.
0
0
Oricum daca se seizeaza magazinului eroarea la punctul de informatii, primesti banii inapoi. Nu vad care este mega stirea. Am cunostinte care lucreaza ca lucrator comercial si este vorba de faptul ca au putini lucratori care sunt exploatati la maxim.
0
0
Se mai intampla erori si din partea lucratorilor comerciali. Avand in aceasta perioada foarte multe promotii de schimbat si preturi si de bagat si la raft, este posibil ca unele produse sa fi iesit din perioada de reducere. Nu se fac lucrurile intentionat , este posibil sa nu aiba personal suficient iar acei 2 oameni care sunt pe tura sa nu faca fata schbatilor de etichete de la raft.
0
0
Fiți atenți și la Lidl. ,doar au același patron și practică același înșelătorii. De două ori intr-o lună la Lidl Tulcea nu corespundea prețul de la raft cu cel de la casă. Răspunsul carierei a fost că nu e vina ei și punct. Nici o scuza. Gândiți-vă că mi-e mi s-a întâmplat la fructe,dar la alte produse mai scumpe cata hoție se practică??
1
0
Errors happen, nobody is infallible, it's the response to the errors that's important. I take it the error was corrected once brought to the attention of the store. Romania is lucky it's in the EU where these errors have to be corrected. UK they use E.O.E. so they aren't liable (Errors and Omissions Exepted) In US it's "Buyer Beware" when I visited there.
0
0
Vine un p***t , o prosta , se uita la produs, si nu il mai aseaza de unde la luat ! Dupa aia vine altcineva , cumpara de buna credinta ca ala-i pretul , si .....pac citim articolul !
4
0
Daca ierea vorba de pla și nu de preț ierea mai bine sa fie mai mare nu ? Tanti de la zear ce zici? Să plătești mai puțin pt o pla mai mare sau deloc? Poftabuna
0
0
Pisatilor , dar de spitalul mare nu scrieti nimic ??? Stiti cate reclamatii sunt ??
3
0
cand o sa vad bon ca ala si la pietarii samsari ?
5
0
Din10 tiruri la Kaufland este fiscalizat doar 1 bucata .
3
4
N-are tupeu finu' lu' Nastase sa se duca pe la ei prin vizita,ca suna telefoanele de sus de scapi telefonul jos
3
1
Cea mai mare hotie a Tarii Romanesti sa iei pensii imense de 30000 ron pe luna, pentru Mercedes si Vila, in 15 ani incaseszi milionul de euro. mi-e scarba
7
1
pretul de pe bon e de la alt produs, nu de la cel cu pretul redus afisat la raft. asa-i romanul baga-n cos dar nu beleste ochii! produsul de pe bon e cel din stanga pretului afisat pentru ca sunt mai multe sortimente acolo, daca a venit alt idiot si a amestecat pungile nu e kaufland de vina, e educatia omului! daca mai gasesti alta fraiera sa scrie la ziar, tacamul e complet!
22
0
Si la Cora din City Mall se utilizeaza astfel de practici pentru a induce clientii in eroare.
4
5
Camelia. Dacă vezi acest comentariu, deschide ușa te rog. Am venit pentru sexul promis.
3
1
Nu doar la kaufland ci și la piață unirii la market fost billa fac la fel..trebuie sa fii atent ca sunt și aia hoti
4
2
La raft se vede ca punga conține 6 pliculețe a câte 50 grame, adică 300 grame total, iar pe bon apare punga de 650 grame. Ori a cumpărat altceva decât era la raft ori au trecut vânzătoarele altceva decât era la raft. Cert este ca punga din oferta nu se pupa cu cea de pe bon.
19
4
Controale doar la tarabe aici n-au voie Carne de porc plasticată cu ce hrănesc nemții porcii carne fara gust și miros Amenzi la vrăjeală de doi lei Statul n-are bani la buget a ajuns să le fure din ciubucul la multi tineri ospătari cu salarii mizere Ptr unii UE dă la nue. Tara condusă de unii care le place capra
8
4
Nu kauflandul e vinovat ci sefa de magazin ,care nu-i mai ajunge hotia .
12
4
Va pune la dispoziție oferta lunii decembrie carne porc made in Germany la un preț de minim 15 lei kg cauciuc sută la sută.Oferta limitată !!!
13
4
OPC-UL nu-l intereseaza pt ca are de unde sa-si ia spaga
14
2
Bonul e scris pe hârtie de culoare bleu ca sa fie mai greu citibil.Se motivează ca e hârtie reciclata dar aceasta poate fi și albă.
12
3

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272