REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.5° Constanța Mar., 30 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6715
13.5° Constanța Marți, 30 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6715
 

Asociaţia Eco Dobrogea cere explicaţii Primăriei Constanţa pentru proiectul de reabilitare de la Poarta 1

Asociaţia Eco Dobrogea cere explicaţii Primăriei Constanţa pentru proiectul de reabilitare de la Poarta 1

Replica API 24 aprilie 2018 | 00:02 541

Asociația Eco Dobrogea a solicitat pentru consultare, conform legii 544/2001, planșele desenate, parte a proiectului “Lucrări de reparații și modernizare str. Termele Romane + str. Traian , pe sectorul Poarta 1 Port Constanța-Bd Tomis”.

„După o analiza atentă a soluției, împreună cu colegii de la CRC, am observat câteva nereguli și probleme care nu au fost luate în considerare și pe care asociația noastră le consideră suficient de importante pentru a fi aduse la cunoștința opiniei publice, presei și Consiliului Local, care, în sedința din 25 aprilie 2018 are pe lista propusă pentru vot și acest proiect.

Observațiile noastre au fost sintetizate într-o sesizare care va fi depusă la Primărie.

Precizăm că eliminarea unor arbori a fost constatata în urma analizei planșelor desenate, acest lucru nefiind inclus în memoriul înaintat către Agenția pentru Protecția Mediului Constanța și publicat pe http://www.anpm.ro/web/apm-constanta/reglementari in data de 06/03/2018.

De asemenea, facem un apel insistent către Primăria Constanța să pună la dispoziția publicului, pe site-ul propriu, planșele desenate ale fiecărui proiect de reabilitare a spațiului public, pentru a putea fi consultate. În cazul lucrărilor publice, întreaga documentație a proiectelor este informație publică și trebuie adusă la cunoștința cetățenilor. Persoanele fizice și asociațiile nu pot face observații și sugestii pe descrieri abstracte cum sunt memoriile tehnice, planșele desenate având exact rolul de a facilita vizualizarea și comunicarea exactă a unor informații.

În încheiere vă reamintim că până în momentul de față, nici un proiect realizat sau aflat în execuție în Constanța, nu este în totalitate prietenos cu oamenii și mediul, nu respectă principiile mobilității durabile și accesibilizarea spațiului public.

Vom reveni cu propunerile noastre înaintea ședintei de Consiliu Local din 25 aprilie 2018”, au transmis printr-un comunicat de presă reprezentanții asociației menționate.

Din sesizarea transmisă primăriei, reies următoarele:

„Constătarile noastre sunt următoarele:

- din soluția prezentată în proiect rezultă afectarea/eliminarea unor arbori în zona Poarta 1

- în proiect nu există prevazute nici un fel de facilități pentru mobilitatea velo

- infrastructura rutieră este supradimensionată în defavoarea pietonilor, contrar principiilor Planului de Mobilitate Urbană Durabilă

- nu exista soluții de punere în evidență și facilitare a accesului pietonal la ruinele de la Poarta 1, în condițiile în care zona este atractivă pentru turiști

Ca urmare a acestor constatări vă rugăm să răspundeți la următoarele întrebări și solicitări:

- ce se va întampla cu arborii aflați în zona intervenției și argumentarea soluției alese?

- de ce nu sunt prevăzute facilități pentru acces și tranzit velo în cadrul proiectului ținând cont că zona Poarta 1 este intens frecventată atât în scop de agreement cât și utilitar?

- conform căror studii ați ajuns la concluzia că nu există angajați în Portul Constanța care să se deplaseze către locul de muncă pe bicicleta, și prin urmare nu ați considerat necesară asigurarea unor condiții (sigure) de acces pentru biciclete la Poarta 1?

- ce soluții prevede proiectul pentru asigurarea mobilități active pe valea portului sau str. Termele Romane, înspre și dinspre Poarta 1?

- ce obiective urmarește Primăria prin îngustarea trotuarelor în dreptul sensului giratoriu de la Poarta 2 - Str. Traian, în dreptul stației de autobus de la Poarta 2 sau prin “gâtuirile” trecerilor de pietoni care nu permit traversarea simultană a doua mame cu cărucioare pentru copii, a doi oameni aflați în scaun cu rotile sau a doi oameni aflați pe lângă bicicletă?

- cum doresc autoritățile constănțene să crească atractivitatea și să accesibilize obiectivele de interes turistic daca păstrează ruinele arheologice de la Poarta 1, într-o insulă aflată în mijlocul unui deșert alambicat de carosabil?

- cum și când a fost cooptată societatea civilă în acest proiect? (ex: asociații care promovează mobilitatea alternativă)

- au existat consultări sau măcar solicitarea unor puncte de vedere din partea Asociației Peisagiștilor din România, Asociației Profesionale a Urbaniștilor din România, Ordinului Arhitecților din România și Direcția Județeana pentru Cultură Constanța?”, au sesizat aceștia.

C.C.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Cata vreme legea le da voie unora sa toarne betoane peste vestigii asta e urmarea. Fagadau si echipa lui nu au educatie si cultura. Dar ma intreb ce fac altii care ar trebui sa vegheze la pastrarea petrimoniului de orice fel.
3
1
Iar se apuca primaria de un proiect. A terminat parcul de langa primarie - ei au promis ca e gata de 1 mai 2017, strazile din zona peninsulara sunt si ele terminate
3
1
Toti stiu sa bage de vina si sa arate cu degetul dar de facut ceva concret mai slab!!!!
2
1

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272