BĂTAIE DE JOC într-un cartier „de fiţe” al Constanţei: nici marcaje rutiere nu sunt, nici trotuare!
BĂTAIE DE JOC într-un cartier „de fiţe” al Constanţei: nici marcaje rutiere nu sunt, nici trotuare!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestRevoltă în cartierul rezidenţial Tomis Plus
Revoltă în cartierul rezidenţial Tomis Plus
Locuitorii cartierului rezidenţial Tomis Plus sunt revoltaţi: deşi locuiesc în unul dintre cele mai recente cartiere ale Constanţei, „de lux” ar putea spune unii, îşi strică maşinile pe nişte străzi betonate, distruse deja de gropi, fără marcaje rutiere, fără trotuare în unele părţi ale cartierului şi cu un iluminat public precar. Pentru a fi rezolvate problemele semnalate de locuitori, se impune ca Primăria Constanţa să preia în administrare drumurile din cartier. Procesul a fost demarat, până în prezent au fost preluate doar trei străzi, şi...cam atât! Mai departe, demersul s-a împotmolit în hârtii. În acest timp, constănţenii plătesc impozite, plătesc taxe...
În ultimul deceniu, municipiul Constanţa s-a extins considerabil. Nevoia de locuinţe a făcut ca la marginea oraşului să fie ridicate cartiere rezidenţiale, care de care cu oferte mai atrăgătoare pentru locuitorii Constanţei, cu apartamente moderne, în zone cu pază asigurată. Oamenii s-au înghesuit să cumpere şi nu este de mirare, având în vedere oferta disponibilă în municipiu! Dar, spre disperarea lor, deşi anii au trecut, iar administraţia locală s-a bucurat în tot acest timp de taxele şi impozitele plătite de ei, pentru locuinţele achiziţionate, i-a „uitat” când vine vorba despre cele mai banale beneficii.
Cartierul Tomis Plus este cel mai elocvent exemplu în acest sens. Au trecut aproximativ zece ani de când în cartier s-au mutat primii beneficiari ai locuinţelor. Între timp, zona s-a dezvoltat considerabil iar investitorii încă mai construiesc. A fost înfiinţat un centru educaţional, au apărut locurile de joacă – insuficiente, ce-i drept, având în vedere că zona este populată în special de tineri! – au fost deschise magazine şi alte facilităţi.
În schimb, dotările pe care ar fi trebuit să le asigure administraţia locală încă se lasă aşteptate! Locuitorii cartierului Tomis Plus din Constanţa au iniţiat o petiţie online în încercarea de a strânge semnături prin care să convingă autoturităţile locale ...să-şi facă treaba!
Petiţie online iniţiată de locuitorii din Tomis Plus
„Drumuri şi iluminat în cartierul Tomis Plus din Constanţa”, este intitulată petiţie, prin care locuitorii reclamă: „Considerăm inadmisibil faptul că într-unul dintre cele mai mari oraşe ale României, precum Constanţa, unde există o staţiune de lux precum Mamaia, poate exista o situaţie atât de precară a străzilor. În prezent, străzile nu sunt asfaltate fiind încă din beton, care s-a deteriorat destul de mult de cânt a fost înfiinţat cartierul, nefiind nici măcar peticit, formându-se gropi foarte mari. Nu există trotuare pe care pietonii să poată circula, aceştia fiind nevoiţi să cricule pe carosabil, punându-şi viaţa în pericol. Iluminatul public este foarte precar, acest lucru punând în pericol pietonii şi tot odată facilitând desfăşurarea anumitor infracţiuni sau activităţi ilegale. Nu în ultimul rând, una dintre cele mai importante nereguli o reprezintă lipsa totală a dirijării traficului auto şi pietonal, marcajele lipsind în totalitate. Acest lucru face ca traficul să se desfăşoare într-un mod haotic şi ca anumite automobile să fie parcate efectiv în mijlocul drumului, mai ales în zonele din vecinătatea centrelor comerciale.
Noi, locatarii, plătitori de taxe şi impozite, dorim schimbarea acestei situaţii de neconceput într-o ţară civilizată europeană, prin rezolvarea problemelor menţionate mai sus”.
Cartier rezidenţial „de lux” cu străzi distruse, maidanezi şi boschetari printre blocuri!
Ce-i drept, Tomis Plus mai are mult până va ajunge să arate într-adevăr a „cartier rezidenţial” aşa cum vedem prin străinătate. Şosele au fost betonate, fără a fi asfaltate, şi sunt deja denivelate şi pline de gropi. Indicatoarele rutiere au fost montate, dar fără a fi însoţite şi de marcajele rutiere eferente. De exemplu, au fost instalate indicatoarele de „trecere pietoni”, dar nu există nicio trecere de pietoni desenată pe şosea în tot cartierul! Pe unele străzi, stâlpii de iluminat sunt la distanţe considerabile unul de celălalt, în vreme ce în alte zone sunt aproape lipiţi unul de altul. Câinii maidanezi nu lipsesc, cum nu lipsesc nici boschetarii care scormonesc prin tomberoane, prin spatele blocurilor.
Pentru ca problemele semnalate de locuitori să fie rezolvate trebuie ca, în primul rând, străzile să aparţină domeniului public al municipiului Constanţa. Adică Primăria Constanţa să preia străzile de la cei care au ridicat imobile în zonă; municipalitatea nu are autoritate şi nu acţionează pe domeniul privat.
Investitorii au toată bunăvoinţa şi dorinţa ca cele reclamate de locuitori să fie soluţionate. Drept dovadă, reprezentanţii Tomis Development SRL au semnat o declaraţie în faţa notarului Cristina Budei, prin care, în condiţiile art. 562, alin. 2. Codul Civil, renunţă la dreptul de proprietate asupra unui număr de 21 bunuri imobile – terenuri – pe care sunt realizate, în prezent, străzile. „Declarăm că terenurile descrise anterior nu sunt grevate de sarcini, ipotecate sau sechestrate, aşa cum rezultă din extrasele de Carte Funciară nr 95.091 .... nr. 95.347 din 9.08.2017 eliberate de Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Constanţa, nu au fost înstrăinate unor persoane fizice sau juridice şi nu fac obliectul vreunui litigiu aflat pe rolul instanţelor judecătoreşti de orice grad”, se arată în declaraţia semnată de administratorul special Daniel Zafir, prin care Tomis Development SRL cedează străzile. DOCUMENT (fragment):
Doar trei străzi au fost preluate, pentru a putea intra autobuzul RATC în cartier. Celelalte...mai aşteaptă!
Dar, undeva pe parcurs, procesul de preluare a străzilor a fost întrerupt. Potrivit unui consilier local municipal, locuitor al cartierului Tomis Plus – care, după cum a precizat şi pentru „Replica de Constanţa” a făcut numeroase demersuri pentru ca zona respectivă să intre în civilizaţie! – până la această oră au fost preluate de municipalitate, prin hotărâre de Consiliu Local Constanţa, doar trei străzi din cartierul respectiv, adică străzile Kracovia, Napoli şi Lyon. Mai precis, străzile pe unde, în prezent, circulă şi are staţii autobuzul 3 al Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC) Constanţa. „Nu se putea să circule autobuzul RATC pe drumurile private, astfel că au fost preluate cele trei străzi. Dar a fost mai mult o preluare...pe hârtie. Pentru celelalte, urma ca proprietarii terenurilor să cedeze câţiva metri pentru străzi, trotuare etc. Procesul este derulare”, a afirmat consilierul local.
Procesul este în derulare dar fără să ...avanseze! „Sunt foarte buni la bune intenţii, dar când vine vorba despre pus în practică, nimic nu se mai poate. Nu se duce la capăt ce este de făcut, se poticnesc şi rămân poticniţi cu anii, pentru câte un proiect minimalist. Este un fel de „lasă-mă să te las”! De exemplu, sunt vreo cinci câini maidanezi care terorizează cartierul, am vorbit de mai multe ori şi la firma de ecarisaj, şi la serviciul respectiv. În doi ani, au reuşit să ridice doi câini!”, a adăugat consilierul local cu privire la modul cum „soluţionează” angajaţii Primăriei Constanţa aspectele semnalate de locuitorii din Tomis Plus.
„Incompetenţă, incapabili să reacţioneze şi să facă o treabă de la A la Z. Dau vina unii pe alţii, nimeni nu răspunde în faţa nimănui, în schimb tot sunt cu festivismele: să ne adunăm, să facem poze, dar nu se face o treabă până la capăt!”, a mai adăugat alesul local.
De menţionat că Primăria Constanţa nu a oferit un punct de vedere, purtătorul de cuvânt al instituţiei nemafiind de găsit câteva zile la rând.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News