CURĂȚENIA în Spitalul Județean: o nouă licitație, peste 4 luni. Ce se întâmplă cu cele 54 de femei de serviciu angajate ale unității!
CURĂȚENIA în Spitalul Județean: o nouă licitație, peste 4 luni. Ce se întâmplă cu cele 54 de femei de serviciu angajate ale unității!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestFirma Master Clean SRL face curățenie pentru patru luni
Reprezentanții Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sf. Andrei” Constanța vor trebui să reia procedurile pentru organizarea licitației pentru serviciile de curățenie și dezinfecție, după ce firma care câștigase inițial a decis să se retragă. Între timp, conducerea unității sanitare și Sanitas Constanța s-au întrunit pentru a stabili ce se întâmplă și cu cele aproximativ 50 de femei de serviciu, angajate ale spitalului.
Serviciul de curățenie și dezinfecție al Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sf. Andrei” Constanța este externalizat. Până de curând, în cea mai mare parte a spitalului, de respectivele sarcini se ocupau angajații unei firme bucureștene, Clean Prest Activ SRL. Contractul cu respectiva firmă a expirat, însă, la jumătatea lunii iunie a.c.. Licitația pentru prestarea serviciului de curățenie a fost organizată, după cum ne-au precizat reprezentanții unității spitalicești, conform Anunțului de participare nr. 183629/17.03.2018, dar, nemulțumiți de prețul dat de spital pentru serviciile respective, firma câștigatoare a decis să se retragă. Neoficial. Căci, oficial, nu a depus toate actele menționate în legislație.
„Procedura de licitație deschisă ce a avut ca scop încheierea unui Acord – cadru în vederea asigurării serviciilor de curățenie și dezinfecție pentru sediul principal al SCJU Constanța, pentru o perioadă de 24 de luni, a fost organizată conform Anunțului de participare nr. 183629/17.03.2018
În conformitate cu prevederile art. 211 lit b coroborate cu dispozițiile art 212 alin 1 lit a din legea 98/2016, procedura a fost anulată, întrucât singurul participant a înțeles să nu depună documentele în susținerea DUAE”, ne-a precizat dr. Cătălin Grasa, managerul Spitalului Județean Constanța.
Firma Master Clean SRL face curățenie pentru patru luni
Drept pentru care, în vederea asigurării continuității, pentru următoarele patru luni, a fost încheiat un contract cu o firmă din Constanța, Master Clean SRL, în care unei proceduri de negociere fără publicare a unui anunț de participare. „Până la finalizarea noii proceduri de licitație deschisă ce urmează a fi inițiată de SCJU Constanța”, a mai punctat dr. Cătălin Grasa.
Femeile de serviciu vor fi redistribuite, pe alte posturi
Între timp, pentru că se are în vedere externalizarea serviciului de curățenie și dezinfecție la nivelul întregului spital, dar unitatea încă mai are angajate 54 de femei de serviciu – care fac curat pe scări și în diverse secții medicale - între conducerea Spitalului Județean Constanța și Sanitas Constanța au avut loc întâlniri prin care s-au căutat soluții, astfel încât personalul respectiv să nu-și piardă locurile de muncă. „Fiecărui salariat implicat în procesul de redistribuire i se garantează un loc de muncă disponibil în structura unității. Vor fi stabilite criteriile, care vor sta la baza redistribuirii personalului, în concordanță cu prevederile Contractului Colectiv de Muncă. Spitalul are un deficit de brancardieri, de garderobieri, infirmiere etc. Prin redistribuirea celor 54 de persoane, se va acoperi o parte din acest deficit”, a afirmat Nicolae Manea, lider Sanitas Constanța.
În acest proces de transfer vor fi implicate 54 de persoane din următoarele secții: Nefrologie, Medicală 2, Chirurgie 2, Oftalmologie, Oncologie, ORL, Urologie, Laborator explorări, Cabinet Diabet, Scări, Cardiologie, Chirurgie Plastică, Neurochirurgie, Chirurgie Cardiovasculară, Ginecologie 1 și 2, Ambulatoriul Integrat.
Pe de altă parte, se impune menționat că nivelul de curățenie a fost unul dintre obiectivele urmărite în controlul realizat, în urmă cu câteva luni, de reprezentanții Consiliului Județean Constanța în cea mai mare unitate spitalicească din județ. Și, așa cum au tot reclamat pacienții, și cum a constatat și echipa de control, există deficiențe la acest capitol.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News