Dacă ai număr de telefon preferenţial, ţine-te bine! Escrocii au metode să ţi-l fure şi să-l vândă mai departe
Dacă ai număr de telefon preferenţial, ţine-te bine! Escrocii au metode să ţi-l fure şi să-l vândă mai departe
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestFraudă cu numere GOLD de la Vodafone:
Fraudă cu numere GOLD de la Vodafone:
O escrocherie mai puţin cunoscută este cea cu numerele de telefon preferenţiale. Sau, aşa-numitele Silver, Gold, Platinum. Numerele Platinum pot fi xx yy zz sau xxxyyy sau xxxxxx. Un constănţean a avut surpriza vieţii sale să constate, de dată recentă, că numărul de telefon pe care îl deţinea de ani de zile nu mai este al lui! Şi nu pentru că ar fi renunţat de bună voie la el sau pentru că nu ar fi achitat factura ori n-ar mai fi reîncărcat cartela. Pur şi simplu, săptămâna trecută s-a trezit că nu mai funcţionează să sune de pe numărul său.
La scurt timp, rememorând anumite situaţii prin care a trecut în decurs de câteva luni, a decis să apeleze de pe un alt număr de telefon numărul său preferenţial. Stupoare! Numărul redevenise activ, iar de la capătul celălalt al firului i-a răspuns un anume… să îi spunem Popescu, care a insistat că este proprietarul de drept al numărului apelat! cum a fost posibil?
Constănţeanul a ţinut să ne explice, pe scurt, că în urmă cu câteva luni a primit un SMS prin care era anunţat: „Cumpăr numărul”. „Eu am număr preferenţial, o cartelă cumpărată acum ani de zile: 0720 xxx xxx. Am înţeles că sunt indivizi care caută astfel de numere, oferă şi bani pe ele, pentru a le revinde altora care îşi doresc neapărat astfel de numere, uşor de reţinut, cu cifre care se repetă. La început, nu am luat în seamă, apoi întrebat, tot prin SMS, cât îmi oferă.
Nu am dorit nici o clipă să vând numărul, a fost doar o joacă. Mi-au răspuns – 2.500 de euro, dar mi-au precizat să nu fie pe abonament. La câtva timp, le-am spus că nu e pe abonament. Eram curios ce mai spun. Nu au mai dat nici un semn, după care am început să primesc diverse apeluri, zile la rând. Toate până în ora 12.00. La câteva dintre ele am sunat înapoi, crezând că mă sună cineva de la care aşteptam să mă contacteze...
De fiecare dată când am sunat înapoi întrebau dacă sunt X, Y sau Z... adică să cred că e o greşeală. Lucrurile acestea le-am realizat mi târziu, punând cap la cap lucrurile”, a explicat constănţeanul. Nu a trecut mult timp de la aceste întâmplări, că s-a trezit că nu mai are cartela funcţională. Dându-şi seama că nu este exclus să îi fi fost furat numărul, a sunat.
A răspuns un bărbat care a spus că este proprietarul numărului 0720 xxx xxx, aşa că următorul pas al constănţeanului a fost să se adreseze Vodafone. După insistenţe şi explicaţii legate de cum au decurs lucrurile din momentul în care a primit SMS-ul „Cumpăr numărul”, cineva de la Departamentul Antifraudă de la Vodafone a luat situaţia în serios. Şi a şi rezolvat cazul, spre mulţumirea constănţeanului!
„Cei care mi-au furat numărul au mers la o reprezentanţă a companiei, au declarat că sunt proprietarii numărului şi că le-a fost furat telefonul cu tot cu cartelă. Prima procedură, cea simplă, prin care eşti testat dacă numărul este al tău, este următoarea: cei de la companie te întreabă trei numere apelate recent de pe numărul pe care îl declari pierdut / furat. Ei au spus trei numere, pentru că erau cele de pe care îmi dăduseră bip-uri, iar eu am sunat înapoi. Aşa că au fost crezuţi şi nu s-a mai ajuns la o verificare în amănunt, mai cu seamă că eu nu aveam creat un cont MyVodafone.
Prin această metodă, au reuşit să înşele reprezentanţii Vodafone şi au preluat numărul în cauză. A fost momentul în care eu nu am mai reuşit să iniţiez apeluri de pe numărul 0720 xxx xxx. Imediat după ce ei au intrat în posesia numărului, au mers cu el la persoana doritoare să îl cumpere şi i-au recomandat ca în foarte scurt timp să îşi treacă numărul pe abonament. Ceea ce s-a şi întâmplat. La insistenţele mele şi mai ales că cei de la companie au verificat ce apeluri au fost primite şi iniţiate către şi de la numărul în cauză, s-a stabilit adevărul, iar eu am reintrat în posesia numărului”, a mai spus constănţeanul.
Potrivit acestuia, numărul fusese „vândut” de escroci în alt judeţ. „Lunea trecută am depus sesizarea la Vodafone şi am tot insistat în fiecare zi, i-am sunat, iar marţi, 10 noiembrie, mi-am recăpătat numărul. Iar asta pentru că cineva de la Departamentul Antifraudă de la Vodafone chiar şi-a dat silinţa şi i s-a confirmat, pas cu pas, cum s-a ajuns la furtul numărului”, a conchis constănţeanul.
Alexandra ANTON
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News