REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Mar., 30 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6715
11.4° Constanța Marți, 30 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6715
 

Din 2017, șoferii vor fi obligați să plătească taxă pe A1 și A2

Din 2017, șoferii vor fi obligați să plătească taxă pe A1 și A2

Replica API 13 ianuarie 2016 | 00:00 253

Plus rovinietă!

Plus rovinietă!

sursa foto capital.ro

Oficiali ai Ministerului Transporturilor împreună cu cei ai CNADNR pregătesc sistemul de taxare al autostrăzilor din România. Șoferii vor fi obligați să plătească dacă vor să circule pe A1 și A2. Taxa va scoate din buzunarul fiecărui șofer minimum 1,75 de euro pentru fiecare 100 de kilometri parcurşi pe autostrăzile construite din bani publici sau europeni.

Prima autostradă din România pentru care șoferii vor fi taxați este A1, București-Pitești. Taxe se va aplica după ce șoseaua cu patru benzi, cu o lungime de aproximativ 110 km, va suporta reparații capitale. Următoarea pe lista oficialilor Ministerului Transporturilor este autostrada București-Constanța, românii fiind nevoiți să-și suplimenteze bugetul pentru un concediu pe litoralul românesc, începând din vara anului 2018, cu suma aferentă taxei de autostradă. Taxarea șoferilor pe autostrăzile Bucureşti-Piteşti (A1) şi Bucureşti-Constanţa (A2) va fi introdusă după finalizarea lucrărilor de reabilitare, ne-au confirmat surse din cadrul Ministerului Transporturilor. Lucrările de întreținere a celor două autostrăzi sunt parte a unui proiect de concesiune care include și construcția centurii de Sud a Capitalei, proiect care va fi bătut în cuie până la finele acestui an. Mai exact, concesionarul repară autostrăzile A1 și A2, taxează participanții la trafic, vin banii și apoi începe să construiască centura de Sud a Bucureștiului. Pentru a nu bulversa traficul pe cele două șosele cu patru benzi, prima autostradă care va intra în reparații capitale din bani privați este București-Pitești. Reparațiile capitale pentru cele două autostrăzi sunt estimate la circa 200 milioane de euro.

Și taxă, și rovinietă

Fosta conducerea a companiei ne-a comunicat în anii anteriori că înainte de introducerea taxării pe rețeaua de autostrăzi vor exista discuții prealabile cu reprezentanții Comisiei Europene, întrucât rovinieta ar trebuie eliminată. Doar că reprezentanții CNADNR au o altă poziție: banii care urmează să fie colectați din taxa de autostradă vor fi folosiți la întreținerea acestora, astfel că este nevoie de o sursă de venit pentru modernizarea și întreținerea rețelei de drumuri naționale. Cert este căpotrivit tratatului de aderare la Uniunea Europeană, rovinieta poate fi păstrată doar până la taxarea autostrăzilor. În prezent, oficialii guvernamentali par să nu cunoască nici măcar ei modul în care ar putea fi aplicate noile taxe pe autostrăzile București-Pitești și București-Constanța. Guvernul de la București așteaptă ca UE să facă lumină în acest caz și să decidă dacă șoferii vor trebui să plătească taxa de autostradă, rovinietă și acciză pentru drumuri și autostrăzi. În cazul în care Comisia Europeană aprobă introducerea taxei de autostradă peste actuala rovinietă, România devine caz unic în Europa, scrie capital.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272