REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.9° Constanța Mar., 30 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6715
15.9° Constanța Marți, 30 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6715
 

Enel isi ameninta clientii cu debransarea in baza unor facturi gresite

Enel isi ameninta clientii cu debransarea in baza unor facturi gresite

Replica API 30 august 2010 | 00:00 842

Atat de incompetenti incat au trecut in contul unei familii consumul altora!

Atat de incompetenti incat au trecut in contul unei familii consumul altora!

Enel Distribuţie Dobrogea continuă să-şi dezamăgească clienţii. Dacă până acum hotelierii ameninţau că vor da în judecată Enel pe motiv că s-au aflat la un pas de a fi linşaţi de turişti din cauza deselor opriri ale curentului electric, mai nou, şi persoanele fizice îngroaşă lista celor nemulţumiţi de tratamentul la care sunt supuşi de către societate. Concret, o familie riscă să fie debranşată de la energia electrică din cauza unor angajaţi incompetenţi ai Enel Distribuţie Dobrogea, care au trecut în contul soţilor Tudoran consumul altor persoane.

Victimele Enel nu locuiesc în apartamentul menţionat în factură, iar acestea au sesizat extrem de uşor datele eronate strecurate în documentul transmis prin intermediul poştei. Elisabeta Tudoran spune că a anunţat societatea furnizoare de energie electrică de neconcordanţele apărute în factură, dar menţionează că a rămas doar cu sesizarea. "Mă aflu în posesia Avizului tehnic de racordare nr. 9041874/26.11.2009 şi precizez că am achitat factura pentru plata energiei electrice nr. 0 F1043261/11.02.2010 cu chitanţa nr. 0C00803818. Însă, factura pentru plata energiei electrice nr. 0 F4424257/11.06.2010 nu am achitat-o deoarece consumul 987 Kw nu aparţine contorului meu, seria 3000054772, acesta afişând 19 Kw. Practic, consumul invocat în factură de Enel aparţine vecinului Ghiuli Cotoară. Noi nu am locuit în apartamentul pe care l-am cumpărat în Năvodari, pentru că lucrările nu erau finalizate. În momentul în care am primit factura fiscală am sesizat că seria contoarului nostru nu corespunde cu cea reală", a declarat, pentru "Replica" de Constanţa, Elisabeta Tudoran, deţinătoarea unui apartament la mansarda blocului 14 Sud din Năvodari, care mai susţine că în momentul în care a decis să sesizeze reprezentanţii Enel de imensa gafă pe care au comis-o, s-a lovit de incompetenţa şi indiferenţa unor angajaţi.

Angajaţii Enel îşi bat joc de clienţi!

"La insistenţele noastre, dânşii s-au deplasat în teren pentru a constata că seria contoarului din factură este cu totul alta. Au făcut un bon de mişcare/verificare, numai că acel bon datat 2 iulie nu a fost operat în sistemul Enel. În data 27 august a.c. l-am contactat telefonic pe domnul Adrian Toiu, salariat al Enel Năvodari, persoana căreia i-am solicitat să-mi opereze în sistem bonul de mişcare şi mi-a răspuns că nu-l interesează situaţia contoarului meu. Practic, cei de la Năvodari aruncă vina pe cei din Constanţa şi şi invers, iar problema a rămas nerezolvată", susţine femeia. Nemulţumirea familiei Tudoran este cu atât mai mare cu cât recent s-au trezit din partea Enel cu un preaviz prin care sunt anunţaţi că apartamentul pe care îl deţin în Năvodari urmează să fie debranşat de la energia electrică. Tot prin intermediul preavizului nr. 1110987044/09.08.2010 soţii Tudoran au aflat şi faptul că s-au ales cu statutul de rău platnici, ca urmare a facturii emisă de Enel, în valoare de 393, 92 lei, care a depăşit termenul de plată scadent prevăzut în contract. De altfel, Emilia Petcu, semnatara preavizului, mai aduce la cunoştinţă familiei că reluarea furnizării energiei electrice este condiţionată de plata integrală a facturii emise, a penalităţilor datorate, a taxelor de deconectare, respectiv de reconectare la reţeaua electrică şi de depunerea unei garanţii stabilită de Agenţia Naţională de Reglementare în domeniul Energiei.

Incompetenţă şi indiferenţă

"Ne-am lovit de munţi de incompetenţă, indiferenţă şi consider că preavizul primit din partea Enel este neîntemeiat şi solicit să mi se deblocheze codul aferent facturii pentru a putea comunica şi plăti 23 KW, consumul real înregistrat şi efectuat de mine la data de 23 august. Noi vrem să ne mutăm acolo şi nu o să avem curent. Soluţia ar fi ca Enel să storneze factura fiscală şi de a opera bonul de mişcare de pe Tudoran pe numele Cotoarcă. Suntem oameni de bună credinţă şi am fi vrut să achităm factura, dar spun că nu ne mai pot returna banii. Din partea noastră au tot sprijinul pentru a rezolva problema, dar din partea celor de la Enel constat că nu există aceeaşi bunăvoiţă. Vor doar să achităm factura, dar nu este corectă, nu este consumul nostru", mai adaugă Elisabeta Tudoran. Reprezentanţii Enel spun că nu cunosc cazul, dar că după ce îl vor analiza vor putea emite şi un punct de vedere cu privire la cele menţionate mai sus. "Dacă se declară un consum greşit sistemul imediat îl refuză şi se emit bonuri de deconectare", susţin reprezentanţii Enel. Pe de altă parte însă, facem precizarea că situaţia reclamată de familia Tudoran nu este o premieră, Enel Dobrogea devenind campioană la erori de acest gen, la pene de curent care prăjesc aparatura consumatorilor, iar apoi pasează responsabilitatea altundeva şi aşa mai departe. Între zecile de astfel de greşeli comise de Enel în ultima perioadă - semn că divizia Dobbrogea are mari probleme - sunt şi adresele greşit trecute în actele de branşare a unor consumatori din localitatea Valu lui Traian, date care urmează să-şi producă efectele nefaste cât de curând, însă, mai presus de toate, începe să existe convingerea, între consumatorii persoane juridice, că Enel se "trezeşte" că face recalculări absolut aberante ale consumului şi citiri de contoare atunci când doreşte să mai taxeze în plus, şi totodată nejustificat, clienţii. În aceste condiţii, ne întrebăm cum a putut statul român să cedeze atât de uşor monopolul pe un sector atât de important - energetic, italienilor. Poate n-ar fi rău ca statul român să ia în calcul renaţionalizarea.

Vom reveni.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272