REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.7° Constanța Vin., 3 Mai 2024
Anul XX Nr. 6718
11.7° Constanța Vineri, 3 Mai 2024 Anul XX Nr. 6718
 

Facebook îşi schimbă din nou algoritmul. Reţeaua vrea să descurajeze titlurile de tip "clickbait"

Facebook îşi schimbă din nou algoritmul. Reţeaua vrea să descurajeze titlurile de tip "clickbait"

Replica API 6 august 2016 | 00:00 188

Facebook a făcut încă un pas înainte în războiul său împotriva ”clickbait”-ului, prin introducerea unui nou algoritm ce vizează acele titluri afişate în Newsfeed (”Noutăţi”) care ascund sau exagerează informaţiile reale, informează The Wall Street Journal.

"Clickbait" este un termen peiorativ ce scrie un anumit tip de conţinut web, creat pentru a atrage un număr mare de internauţi, cu scopul de a obţine venituri cât mai mari din publicitatea online, în detrimentul calităţii şi al acurateţei jurnalistice. "Clickbait"-ul se bazează pe titluri senzaţionaliste, elemente emoţionale şi fotografii şocante. Scopul unui "clickbait" este de a-i face pe internauţi să dea click pe acel titlu şi de a încuraja transferul unui conţinut web pe reţelele de socializare. "Clickbait"-ul exploatează faptul că oamenii sunt curioşi din fire. Un "clickbait" furnizează suficient de multă informaţie pentru a trezi curiozitatea oamenilor, dar nu îndeajuns pentru a satisface acea curiozitate dacă internauţii nu dau clic pe link-ul asociat.

Facebook a declanşat un adevărat război împotriva titlurilor din categoria "clickbait".

Începând de joi, această reţea de socializare şi-a modificat algoritmul de afişare a fluxului de noutăţi (Newsfeed), pentru a-i pedepsi pe acei editori care publică titluri înşelătoare, concepute pentru a-i ademeni pe utilizatori să dea clic pe ele.

Cu ajutorul noii formule, titlurile ce provin de la publisheri care se bazează considerabil pe ceea ce Facebook consideră că ar fi "clickbait" vor fi plasate în mai puţine ştiri din Newsfeed şi vor apărea mai jos în fluxul de noutăţi afişate.

Cel mai recent reglaj făcut de Facebook în algoritmul său de Newsfeed vizează două categorii de titluri - cele care "ascund" informaţia şi cele care "exagerează sau îi induc în eroare" pe utilizatori -, a explicat într-un interviu Adam Mosseri, product manager al departamentului Newsfeed din compania Facebook.

El a oferit un exemplu pentru prima categorie: "Un bărbat a sărit într-o piscină cu un aligator - nu îţi vine să crezi ce s-a întâmplat apoi". Titlurile din a doua categorie pot face trimitere, de exemplu, la o ţinută vestimentară purtată de cântăreaţa Selena Gomez la gala Primetime Emmy Awards, "dar, atunci când dai clic (pe acel titlu, n.r.), remarci că textul spune că ea nu a mers la acea gală", a explicat Adam Mosseri.

Sursa: ECONOMICA.net

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272