REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.5° Constanța Mar., 23 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6708
11.5° Constanța Marți, 23 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6708
 

Fostul director Petromin, intendentul de marină Horia Bud, numit director de dezvoltare la Aeroportul Kogălniceanu

Fostul director Petromin, intendentul de marină Horia Bud, numit director de dezvoltare la Aeroportul Kogălniceanu

Replica API 5 mai 2014 | 00:00 1590

Pe principiul că dacă pluteşte sau zboară, tot navă e:

Pe principiul că dacă pluteşte sau zboară, tot navă e:

Un inginer naval, care a activat toată viaţa în domeniul maritim, fie că a lucrat în privat sau a condus o societate de stat, a fost numit acum două luni director de dezvoltare la Aeroportul Mihail Kogălniceanu. Potrivit conducerii societăţii naţionale, numirea este provizorie, prin delegare de atribuţii, în locul fostului director general Constantin Teodorescu. Mergând probabil pe principiul, cât se poate de logic şi pertinent, că orice pluteşte pe baltă sau zboară printre nori, tot navă se cheamă, superprofesioniştii din Ministerul Transporturilor au ajuns la concluzia că cel mai îndreptăţit pentru strategia de dezvoltare a aeroportului internaţional din Constanţa este Horia Andrei Bud. În vârstă de 41 de ani, Bud a fost în noiembrie 2012- ianuarie 2013 consilier personal al ministrului Transporturilor, iar în 2010 a ocupat funcţia de director general adjunct la CNM Petromin SA Constanţa, ultima rămăşiţă, şi ea jefuită, a flotei româneşti. Funcţie cu peripeţii şi frisoane reci, Horia Bud fiind săltat de mascaţi şi reţinut de procurori, în iunie 2011, alături de fostul director general Florentin Chiforeanu, într-un dosar privind devalizarea Petromin.

Ulterior, anchetatorii au dispus cercetarea celor doi în stare de libertate, pentru comiterea de infracţiuni la legea insolvenţei. Anterior, actualul director de dezvoltare al Societăţii Naţionale Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu SA Constanţa a fost inginer la bordul împingătorului fluvial Pluton, "nava amiral" (şi singura...) din dotarea CNM Petromin. Până la experienţa marinărească de pe împingătorul fluvial Pluton, Horia Bud a lucrat la Cleo Expert Consulting Ltd şi Rommega SA, ambele firme cu activitate în reparaţii nave. De asemenea, marinarul care va trudi pentru dezvoltarea aeroportului a fost lector la Universitatea Gaudeamus, în perioada 2000- 2001, concomitent cu funcţia de inspector în cadrul Primăriei Constanţa, dar şi asistent social la Inspectoratul de Stat pentru Persoane cu Handicap, între 1995 şi 1999. În afaceri, Horia Andrei Bud a fost asociat cu nume dintre cele mai interesante ale Constanţei, precum Dănuţ Florescu şi Radu Merlă (soţul lui Ani Merlă, directoarea din Primăria Constanţa, cei doi fiind patronii unor firme ca Envirotech şi Oil Depol, cu un succes fulminant în contractele cu statul) sau Virgil Cacioianu. Ca orice vânător de funcţii la stat, inginerul naval angajat să dezvolte aeroportul Constanţei a fost membru PSD încă din perioada când social-democraţii îl aveau la conducere pe Gheorghe Donţu, Horia Bud urmându-l pe acesta în Partidul Ecologist, din partea căruia a şi candidat, de altfel, în 2008, pentru Camera Deputaţilor. Fără doar şi poate, Horia Andrei Bud a revenit la prima dragoste, pentru trandafiri, întoarcerea fiului risipitor fiind răsplătită, iată, cu un post la Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218