GFR, risc de monopol: nu poate prelua încă CFR Marfă
GFR, risc de monopol: nu poate prelua încă CFR Marfă
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestControversele din jurul privatizării companiei CFR Marfă sunt departe de a se fi încheiat. Acum, problema care se ridică o constituie poziţia de monopol pe care Grupul Feroviar Român, noul acţionar majoritar al companiei, o are prin asocierea cotelor de piaţă ale celor două companii. Şeful Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, dă de înţeles că problema monopolului ar putea da peste cap întregul proces de privatizare, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, nici măcar n-a luat în calcul această ipoteză. Cert e că luni, şeful Consiliului va discuta cu oficialii europeni pe această temă, anunţă Realitatea TV. "Am discutat deja cu CE, i-am prevenit că e posibil să ne vină un asemenea caz şi am încercat să stabilim un mod de lucru cu ei. Şi al doilea lucru, am cerut date de la toate companiile implicate. O să fie o analiză. Trebuie să stabilim dacă vom gestiona cazul noi, la Bucureşti, sau dacă-l preia Bruxelles-ul. Luni am întâlnire la Comisia Europeană pe acest subiect", a spus Bogdan Chiriţoiu, la Realitatea TV. Problema monopolului este cât se poate de serioasă, iar ancheta ar putea dura până la 6 luni. O astfel de turnură a situaţiei l-a luat însă cu totul pe nepregătite pe ministrul Transporturilor. "Răspunsul legat de posibilul monopol nu ştiu când îl vom primi, el trebuie solicitat în primă fază. Este o problemă peste care eu sper să trecem. Dacă nu, chiar e o problemă", a spus Relu Fenechiu.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News