REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.4° Constanța Vin., 3 Mai 2024
Anul XX Nr. 6718
16.4° Constanța Vineri, 3 Mai 2024 Anul XX Nr. 6718
 

La Constanţa, ca în toată România: nimeni nu ştie când şi cum se calculează timbrul de mediu

La Constanţa, ca în toată România: nimeni nu ştie când şi cum se calculează timbrul de mediu

Replica API 21 martie 2013 | 00:00 89

Abrambureală

Abrambureală

Deşi ordonanţa de urgenţă care prevede plata unui timbru de mediu la înmatricularea maşinilor, cea care înlocuieşte taxa auto, a intrat în vigoare de câteva zile, încă nu există normative privind această lege. Din această cauză, cei care au mers la ANAF Constanţa pentru a calcula cât trebuie să plătească s-au izbit de vechea problemă din România, legea fără normative, astfel funcţionarii nu au avut cum să calculeze, iar programările au fost decalate cu 2-3 zile.

Pe lângă faptul că eşti nevoit să te plimbi dintr-o parte în alta a oraşului pentru a plăti timbrul de mediu, respectiv să mergi la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală Constanţa (ANAF) pentru a-ţi calcula timbrul de mediu, pentru ca apoi să mergi la Trezorerie să achiţi, nici măcar nu au fost scoase normativele pentru ca funcţionarii să poată calcula acest timbru. Şi mai ciudat este că nimeni nu prea ştie în acest moment ce vor arăta normativele, dacă va fi o taxă percepută în situaţia înstrăinării sau cumpărării maşinii, sau dacă trebuie să se regăsească în consumul de carburanţi. "Acest timbru de mediu ar trebui să se regăsească în consumul de carburanţi şi nu într-o taxă care să fie percepută numai în situaţia înstrăinării sau achiziţionării autovehiculului, astfel încât să fie aplicabil principiul poluatorul plăteşte, adică să plătească efectiv cel care poluează prin emisii de dioxid de carbon rezultate în urma utilizării autovehiculului şi nu numai atunci când intervine transferul de proprietate. Apreciem că poluarea este strâns legată de cantitatea de combustibil achiziţionată şi consumată. Prin introducerea unei taxe în costul carburantului, statul ar încasa lunar suma reprezentând timbrul de mediu, de la fiecare utilizator al autovehiculului, pe toată perioada de viaţă. Veniturile statului ar fi astfel constante şi substanţiale. Mai mult, acest timbru de mediu ar putea fi plătit anual de poluatori pentru utilizarea autovehiculelor avându-se ca referinţă la calculul taxei capacitatea cilindrică, vechimea, eventual norma de poluare, emisiile de dioxid de carbon şi tipul combustibilului", a spus Florea Pârvu, vicepreşedinte al Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România. În mod normal, principalele schimbări aduse de timbrul de mediu ar trebui să aducă o ieftinire semnificativă la înregistrarea maşinilor vechi şi foarte vechi şi o scumpire uşoară a înmatriculării de maşini noi, dar pentru moment situaţia este undeva în pom, iar pomul este în România, pardon, în aer.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272