Medici revoltaţi şi pacienţii care aşteaptă cu orele în faţa cabinetelor
Medici revoltaţi şi pacienţii care aşteaptă cu orele în faţa cabinetelor
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDe vină este CARDUL de SĂNĂTATE!
De vină este CARDUL de SĂNĂTATE!
Sistemul informatic al cardului național de sănătate mai mult îi pune în încurcătură pe medici și pe pacienți, în loc să le ușureze relația. Pacienții reclamă că sunt nevoiți să aștepte cu orele în anticamerele cabinetelor medicilor de familie, fie pentru că sistemul nu „citește” cardul de sănătate, fie pentru că nu le pot fi eliberate rețetele cu medicamente. Medicii sunt și ei revoltați și acuză că sistemul le îngreunează activitatea.
Problemele ridicate de modul în care funcționează Sistemul Informatic Unic Integrat pentru Sănătate din România (SIUI) au devenit, deja, o obișnuință în cabinetele medicale. Atât cadrele medicale, cât și pacienții reclamă că se întâmplă frecvent să întâmpine greutăți în transmiterea datelor către sistemul informatic, din diverse motive. Ieri dimineață, de exemplu, la cabinetul unui medic de familie din Constanța, SIUI nu a putut fi accesat din cauza unor probleme la programul de operare Pharmec, pentru mai bine de trei ore. Motiv pentru ca pacienții să stea cu orele în sala de așteptare, pentru un consult, o trimitere pentru analize medicale sau o rețetă. „Suntem zeci de pacienți și așteptăm pentru că nu funcționează sistemul electronic, în medicina de familie”, ne-a reclamat un constănțean.
După cum ne-au precizat medici de familie din municipiul nostru, problemele cu care se confruntă nu apar numai din cauza nefuncționalității SIUI; ci, apar fie pentru că cititorul de carduri aflat la cabinetul medical nu mai funcționează corespunzător, fie pentru că sunt probleme cu conexiunea la Internet etc. „Nu trebuie neapărat să fie o disfuncționalitate la nivel național, cu SIUI, apar destul de des cele punctuale, la cabinetele medicale, probleme care la rândul lor ne îngreunează mult activitatea”, ne-au recunoscut medici constănțeni.
De exemplu, înregistrarea datelor în SIUI este mai dificilă în zilele de luni și vineri, zile în care numărul celor care se prezintă la cabinetele medicilor de familie este mai ridicat, astfel că și numărul accesărilor sistemului este mai mare.
În vreme ce medicii și pacienții acuză dificultăți în operarea sistemului cardului de sănătate, susținând că sunt necesare modificări, reprezentanții Casei Județene de Asigurări de Sănătate Constanța au punctat, pentru „Replica de Constanța” faptul că înregistrarea datelor în SIUI se poate face în așa fel încât nici pacienții să nu aibă de suferit, adică să aștepte cu orele în anticamere și nici medicii de familie să nu se aglomereze.
„În situația apariției unor probleme tehnice, serviciile medicale, medicamentele, citirea cardului se acordă în regim off-line. Furnizorii pot opera serviciile off-line, prin introducerea cardului în cititor, moment în care rămâne amprenta acestuia, iar ulterior, când sistemul devine operațional, transmit datelor online. Dacă problemele tehnice sunt de la cabinetele medicale, au la dispoziție trei zile pentru a transmite datelor în SIUI. Dacă problemele sunt de la nivel național, de la SIUI, termenul este mai lung. Astfel că nu este nevoie ca pacienții să aștepte cu orele în cabinetele medicale”, ne-a precizat Aurelia Rădoi, purtător de cuvânt al CJAS Constanța.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News