NAVIGATORII nu își PLĂTESC CONTRIBUȚIILE la STAT pentru că… NU APUCĂ PENSIONAREA?!
NAVIGATORII nu își PLĂTESC CONTRIBUȚIILE la STAT pentru că… NU APUCĂ PENSIONAREA?!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestUnele legi par a fi făcute doar să fie, ignorând unele categorii persoane. De exemplu, navigatorii sunt unii din cei mai „bătuți de soartă” în ceea ce privesc legile. Mai nou, în legea pensiilor este stipulat faptul că însoțitorii de bord din aviația civilă vor primi anumite bonificații pentru că își riscă viața în timpul serviciului. Însă, navigatorii? Aceștia nu își riscă viața? Sunt foarte multe cazuri în care navigatorii nici nu mai ajung să primească acea pensie din cauza afecțiunilor provocate de viața pe mare. Mai multe despre acest subiect puteți citi în rândurile de mai jos.
După o viață petrecută în valurile mării, unii navigatori ajung să realizeze, la pensie, că au muncit și au tras toată viața dar nu se pot bucura și de o pensie. Din cauza faptului că o foarte mare parte din aceștia nu își plătesc contribuțiile la stat, aceștia ajung să primească pensii mizere. Se știe deja care sunt condițiile la care sunt expuși navigatorii, mulți alegându-se cu afecțiuni de la psihologice la chiar mai grave. Totuși, distanța de familie și nevoia îi face să se neglijeze și să nu-și plătească dările la stat, ajungând la bătrânețe fără niciun leu în buzunar. De subliniat este faptul că aceste contribuții la stat ar însemna jumătate din banii pe care aceștia îi câștigă în fiecare voiaj, ceea ce nu este prea mulțumitor.
Pensii speciale pentru însoțitorii de bord
Unii oficiali consideră că este o nedreptate ca însoțitorii de bord din aviația civilă să primească bonificații iar navigatorii nu, chiar dacă aceștia din urmă sunt expuși mult mai mult riscurilor. Da, însoțitorii de bord primesc bonificații pentru gradul de risc în care sunt încadrați, însă, ce nu se știe este faptul că doar cei de la firma românească Tarom au aceste privilegii. „Noua lege a pensiilor este în blocstart. Pensiile trebuie ajustate, tovarăși. Pur și simplu nu se mai poate, uite, mie nu mi se pare suficient răsplătită rigurozitatea cu care un agent de poliție stă, vigilent și responsabil, la pândă, cu radaru' prin boscheți. Drept pentru care pensiile lor trebuie dublate măcar. Am observat că, la anexa 1 din numita lege, se încadrează la condiții speciale însoțitorii de bord din aviația civilă. Ceea ce e corect, în definitiv, oamenii își riscă pielea în timpul serviciului. Spre deosebire de personalul de punte din marina civilă, mare, cât a fost, și minusculă, cât a rămas. Cu alte cuvinte, comandanții de navă, care au apucat serviciu la bordul navelor sub pavilion român, nu se califică la condiții special. Probabil că autorii legii își imaginează că pe vapor e ca-n tabără, mai un joc de societate, mai un lapte gros”, a scris Laurențiu Mironescu.
Laurențiu Mironescu
„Nu prea apucăm pensia”
Unii navigatori sunt resemnați și spun că oricum mulți dintre ei nu mai ajung la pensie, așa că, ce să-și mai plătească dările la stat. „Am foarte mulți ex-colegi și prieteni, comandanți, care s-au retras din viață înainte să se retragă din activitate. Ba cu AVC, ba cu infarct, ba cu cancere apărute în siajul 'stimulentelor' de pe la vapoare. Așa că de ce să ne bage în seamă legea când, statistic vorbind, nu prea apucăm pensia”, a declarat un navigator.
Diana BERECHET
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News