REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.3° Constanța Mar., 30 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6715
13.3° Constanța Marți, 30 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6715
 

NOUTĂŢI despre terminalul de cereale din Portul Constanţa. Iată când va deveni operaţional!

NOUTĂŢI despre terminalul de cereale din Portul Constanţa. Iată când va deveni operaţional!

Replica API 31 octombrie 2018 | 00:00 700

Viorel Panait

Terminal de cereale, unul dintre cele mai importante proiecte dezvoltate în prezent în Portul Constanța, ar urma să devină operațional în primăvara lui 2019 (perioada martie - aprilie), fiind preluat să asigure preluarea recoltei de cereale de anul viitor. Viorel Panait, directorul COMVEX – care a investit 42 de milioane de euro plus TVA în realizarea acestui terminal – a detaliat pentru „Replica de Constanța” ce va însemna, din punct de vedere economic și social, acest terminal, atât pentru port, cât și pentru comunitate.

Realizarea terminalului de cereale din dana 80 a portului Constanța a prins contur. De altfel, după cum a precizat Viorel Panait, directorul COMVEX – firma care a investit 42 de milioane de euro plus TVA în realizarea acestui proiect – terminalul urmează să devină operațional în primăvara lui 2019 și urmează să aibă un regim de exploatare publică, căci „ adresează tuturor celor care doresc să manevreze asemenea mărfuri prin intermediul lui”, a arătat reprezentantul COMVEX.

În felul acesta, a subliniat Viorel Panait, se dorește creșterea capacității de mărfuri manevrate prin portul Constanța, care va duce la o mai bună atractivitate a portului pentru străini, un rulaj mai mare al mărfurilor, locuri de muncă mai multe pentru comunitate, câștig mai mare atât pentru oameni, cât și pentru operatori. Terminal de cereale va avea o capacitate de 200.000 de tone și va putea să asigure un rulaj de încărcare de aproximativ 35.000 de tone zilnic sau de până la 3.000 de tone pe oră.

„Noi dezvoltăm un terminal de cereale care va avea capacitatea de stocare de 200.000 de tone și care va fi amplasat în dana cu cea mai mare adâncime din portul Constanța. Aceasta va permite acostarea tuturor navelor, indiferent de capacitate. Proiectul este inclus în Master Planul Portului Constanța și are principala calitate că va permite acostarea unor nave de mare capacitate și cu rate înalte de descărcare, în contextul în care se are în vedere valorificarea potențialului întregii echipe a Portului Constanța, din punct de vedere al instalațiilor de încărcare. În felul acesta, se va mări rata de încărcare a navelor în portul Constanța, pentru cereale, făcându-l astfel mai atrăgător pentru transportul de cereale.

Proiectul are două componente: una constă în instalația de încărcare, pe care o realizăm noi, și una de infrastructură, asumată de administrația Portului Constanța, prin Programul Operațional Infrastructură Mare”, a afirmat directorul COMVEX, Viorel Panait. Componenta de infrastructură se referă atât la amenajarea construcției hidrotehnice, ca punct de descărcare în dana 80, dar și la racordul feroviar – realizat într-un alt proiect de către CN APM și care urmează să devină operațional în două sau trei săptămâni. „În felul acesta se realizează o veritabilă deschidere pentru fluidizarea traficului feroviar, căci noua capacitate de procesare a trenurilor permite accesul a 18 perechi de trenuri”, a adăugat Viorel Panait.

Terminalul va deveni operațional estimăm în martie – aprilie 2019, fiind programat să lucreze pentru recolta viitoare de cereale.

„Foarte important este și aspectul că terminalul de cereale va avea un regim de exploatare public, căci se va adresa tuturor celor care doresc să manevreze asemenea mărfuri, atât acelora deja existenți, căci și celor care vor dori să aibă această activitatea”, a mai subliniat directorul Viorel Panait.

Odată cu dezvoltarea terminalului de cereale, de mare folos pentru creșterea atractivității portului Constanța pentru operatori sunt și alte elemente de infrastructură: podul peste Canalul Dunăre – Marea Neagră, terminalul de barje aflat la o mică distanță de cel de cereale, creșterea capacității de alimentare cu energie electrică etc.

„Situația anterioară în care navele încărcau parțial, cu rate de încărcare mici și ulterior doar cu macarale plutitoare făceau ca ratele contractuale pe care le asumau operatorii să fie doar de 10.000 – 12.000 de tone pe zi, pentru că asta era situația.

Dar odată cu dezvoltarea acestui terminal noi avem ținta ca rata de încărcare a navelor să crească, în așa fel încât zilnic să fie de circa 35.000 de tone, pentru cereale. Este bine să observăm că acest proiect va avea o rată de lucru de 3.000 de tone pe oră, fiind unul dintre cele mai rapide din bazinul Mării Negre și constituid un avantaj pentru România. Astfel, împreună cu facilitățile pe care le realizăm rezultă că pe de o parte, petnru toți colegii noștri va deveni posibil ca ritmul de lucru general al Portului Constanța să crească.

Pe măsură ce viteza va crește, numărul de rotații pe care îl pot face colegii va fi mai mare, vor avea activitate mai multă, câștigul va fi mai mare. În aceste condiții, în loc să devină niște depozite plutitoare, flota fluvială de barje și împingătoare va fi mai puțin timp imobilizată. Va fi mai disponibilă să preaia alte cantități ulterioare, chiar dacă nivelul Dunării este scăzut”, a adăugat reprezentantul COMVEX.

Iar în condițiile în care Dunărea are un debit scăzut, iar Bulgaria mai „uită” să draghere partea lor din fluviu, investiția într-un terminal de cereale este un pas important pentru îmbunătățirea activității în portul Constanța în ceea ce privește transportul de cereale.

Florentina BOZÎNTAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272