REPLICA ONLINE CONSTANTA

20° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
20° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

PANDEMIA LOVEȘTE în psihicul profesorilor

PANDEMIA LOVEȘTE în psihicul profesorilor

Replica API 16 decembrie 2020 | 00:00 1436

Starea de bine a profesorilor după aproape un semestru de școală online a fost profund afectată de impedimentele unei bune desfășurări a cursurilor în toate școlile din țară, este concluzia conferinței „Mentalitate Deschisă în Educație – Starea de bine a profesorilor”.

Starea de bine a profesorilor după aproape un semestru de școală online a fost profund afectată de impedimentele unei bune desfășurări a cursurilor în toate școlile din țară. Cu toate acestea, vorbitorii prezenți la conferința online SuperTeach „Mentalitate Deschisă în Educație – Starea de bine a profesorilor” au împărtășit acestora o serie de soluții și tehnici care să îi ajute să își îmbunătățească starea de bine pe toate palierele și astfel să aibă rezultate bune în lucrul cu copiii, indiferent de condițiile de lucru.

„Întotdeauna energia este înăuntrul nostru, dacă reușim să o alimentăm din conectarea cu ceilalți. Trăim vremuri care ne fac vulnerabili, ceea ce ne determină să ne apropiem mai mult de cei din jurul nostru, de comunitate”, a spus Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach.

„Starea de bine a profesorului este atât o responsabilitate individuală, acesta având nevoie să identifice singur cea mai potrivită pentru propria motivație și energie, cât și una colectivă, în care directorul de școală are rolul de a asigura profesorului mediul propice pentru a-și desfășura activitatea”, a punctat Anca Tîrcă, facilitator de învățare și owner al blogului „despre educație – reforma la firul ierbii”.

Prezență la conferința SuperTeach Mentalitate Deschisă în Educație – Starea de bine a profesorilor, Urania Cremene, expert în parenting a adăugat faptul că „provocările majorității profesorilor sunt legate în mare măsură de abordările pe care le au copiii în ceea ce privește școala și cursurile”.

„Profesorii sunt însă cei care au puterea de a schimba perspectiva copiilor, plecând de la modul în care le sunt îndeplinite acestora nevoile psihologice de bază și, mai ales, de la adaptarea îndeplinirii acestor nevoi la realitatea zilelor noastre. Apoi, este importantă modalitatea prin care copiii sunt încurajați să obțină performanță pe termen lung, modalitate care ar trebui să se bazeze pe maximizarea talentelor și înclinațiilor naturale ale acestora mai degrabă decât pe o uniformizare a performanței la toate materiile. Creșterea competențelor pas cu pas și oferirea unui feedback echilibrat întregesc ceea ce ar trebui să reprezinte o abordare eficientă a procesului educațional”, mai adaugă ea.

La rândul său, Simona Baciu, Fondator Transylvania College și Fondator al Programului Profesori Fericiți pentru România, le-a recomandat profesorilor să privească fiecare dintre cele 4 aspecte ale stării de bine ale unei persoane: starea de bine fizică (sănătatea), starea de bine socială (respectul de sine și interacțiunea cu ceilalți), starea de bine emoțională (încrederea în sine) și starea de bine spirituală (valorile personale) și, pentru fiecare dintre aceste aspecte, să își ofere un pic de timp și de spațiu pentru a le echilibra.

„Depinde de noi să începem schimbarea, noi suntem ce va fi România”, a subliniat Simona Baciu importanța tinderii către acest echilibru personal.

„Supraviețuirea noastră ca profesori ține de speranță, iar speranța creștină ține de curaj. Fiți curajoși, fiți realiști, nu vă fie frică să vă bucurați. Nimic nu e mai puțin sigur decât ziua de mâine, așa că trăiți-vă frumos ziua de astăzi. Fiți izvor de bine pentru copii și pentru cei din jurul vostru”, i-a îndemnat Părintele Constantin Necula pe profesori, încurajându-i să se întărească pe sine și să se sprijine pe comunitate.

În cadrul conferinței de sâmbătă, SuperTeach a făcut și un scurt bilant al activității desfășurate în 2020, într-un an extrem de provocator pentru educația și profesorii din România. Astfel, după cele 3 conferințe offline desfășurate la începutul anului, începând din primăvară, SuperTeach a organizat încă 9 conferințe online la care au participat în total peste 11.000 de profesori (pe platforma webex) și care au strâns 500.000 de vizualizări pe pagina de Facebook SuperTeach. De asemenea, anul acesta au avut loc 70 de webinarii și ateliere pentru cadrele didactice, cu 15.000 de participanți și peste 700.000 de vizualizări pe rețelele de social media. Tot în 2020, au fost organizate 13 cursuri de Mentalitate Deschisă în Educație pentru 350 de profesori și un curs pentru formatori Mentalitate Deschisă în Educație, scrie știripesurse.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
In afara de spusele parintelui Nicula adica nimic nu este mai putin sigur decat ziua de maine, restul este o abureala penibila. Hai sa ne adunam ca sa vorbim despre nimic. Adica sa mai stam vreo doua ore cu ochii in ecran. Sigur ne fericeste asta !
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367