Posturile de televiziune şi radio şi-au făcut Cod deontologic
Posturile de televiziune şi radio şi-au făcut Cod deontologic
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAsociaţia Română de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA), care reuneşte cele mai importante televiziuni şi radiouri din România, a realizat un Cod deontologic în sprijinul staţiilor TV şi radio, ce trebuie să îşi publice pe paginile lor de internet astfel de coduri, la solicitarea CNA. Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a adoptat, pe 14 aprilie, o decizie potrivit căreia posturile de televiziune şi radio trebuie să publice pe paginile lor de internet, până la 1 octombrie, propriile Coduri de conduită profesională, astfel încât Consiliul să poată să identifice mai uşor eventualele cazuri de ingerinţă în politica editorială. Astfel, Asociaţia Română de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA) a publicat pe site-ul propriu Codul deontologic ARCA, care poate fi folosit de posturile TV şi radio pentru a respecta decizia CNA. "Codul a fost adoptat în 28 septembrie, prin decizia Consiliului Director al ARCA, şi a fost promovat ca propunere pentru activitatea membrilor asociaţiei, în sensul de a facilita adoptarea de coduri pentru fiecare staţie în parte, ca să răspundă deciziei CNA", a declarat vineri, pentru George Chiriţă, directorul executiv al ARCA. El a precizat că fiecare membru ARCA poate să folosească acest Cod deontologic ca atare sau îl poate modifica.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News