REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.6° Constanța Vin., 3 Mai 2024
Anul XX Nr. 6718
18.6° Constanța Vineri, 3 Mai 2024 Anul XX Nr. 6718
 

Protecţia Consumatorului, cu ochii pe Litoral

Protecţia Consumatorului, cu ochii pe Litoral

Replica API 27 iunie 2011 | 00:00 104

Comandamentul Litoral va fi activat în data de 30 iunie, un motiv în plus pentru reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Constanţa să înteţească seria controalelor, mai ales în staţiuni. Despre verificările care vor avea loc şi alte probleme am discutat cu şeful CJPC, Dionisie Culeţu.

Reporter: Domnule comisar- şef, când va fi pus în funcţiune Comandamentul Litoral?

Dionisie Culeţu: Ne aflăm pe ultima sută de metri cu pregătirea Comandamentului Litoral. Ca şi anul trecut, vom lucra pe trei puncte de lucru: Mamaia, Neptun şi Costineşti, care vor deservi şi celelalte staţiuni de pe litoral. Desigur că baza o vom asigura noi, prin cei 12 comisari, dar vom beneficia şi sprijinul a încă patru colegi detaşaţi din ţară, care vor activa în Mamaia şi Neptun.

Reporter: Ce au reclamat anul trecut turiştii şi care sunt sancţiunile care se pot aplica?

Dionisie Culeţu: Turiştii au reclamat în general cazarea, faptul că s-au suprapus seriile, că aveau bilete pentru anumite unităţi de cazare şi au fost mutaţi la alte hoteluri, calitatea mesei, nerespectarea gramajelor şi nu în ultimul rând că n-au avut uneori apă, dar şi penele de curent. Pentru neregulile constatate, agenţii economici prinşi pe picior greşit au fost amendaţi cu sancţiuni cuprinse între 1.000 şi 10.000 de lei.

Reporter: Vă aşteptaţi la aceleaşi reclamaţii şi în acest sezon estival?

Dionisie Culeţu: Cred că turiştii vor face în continuare sesizări în ceea ce priveşte calitatea spaţiilor de cazare. Nu o dată ei ni s-au plâns că au plătit pentru anumite condiţii şi li s-a oferit cu totul altceva. Sunt sigur că vor apărea iar situaţii în care unii dintre ei vor vrea să-şi întindă pe plajă cearceafurile şi nu vor fi lăsaţi, fiind obligaţi să-şi cumpere şezlong.

Reporter: Care a fost cea mai mare amendată aplicată pe litoral 2010?

Dionisie Culeţu: Cea mai mare amendă a fost de 5.000 de lei pentru nişte produse expirate la o autoservire.

Reporter: Care au fost cele mai grave sau haioase reclamaţii pe care le-aţi avut până acum?

Dionisie Culeţu: Trebuie să recunosc că uneori primim şi altfel de reclamaţii din partea consumatorilor. De curând, o doamnă s-a dus să-şi facă dantura şi în loc să i se repare o carie, i s-au schimbat mai mulţi dinţi. Crezând că se lasă pe mâna unui specialist, femeia a acceptat să i se facă o lucrare de porţelan, achitându-i medicului suma de 2.000 de lei, fără să primească în schimb bon fiscal sau chitanţă pentru suma respectivă. Stomatologul i-a luat banii şi când i-a termnat lucrarea, dinţii noi erau şi de altă culoare faţă de restul danturii. Asta a fost o problemă gravă, motiv pentru care am sancţionat medicul şi am sfătuit consumatorul să facă plângere la Colegiul Medicilor Dentişti. O reclamaţie haioasă a venit chiar săptămâna trecută din partea unei domnişoare care a reclamat că nu şi-a primiut banii pentru munca depusă la un videochat. Ea ne-a cerut ajutorul ca să-şi recupereze 1.600 lei, sumă pe care agenţia de videochat trebuie să-i dea pentru munca prestată.

Reporter: Cu ce probleme vă confruntaţi la acest moment?

Dionisie Culeţu: N-a putea spune că avem probleme, dar dacă aveam mai multe maşini, cu siguranţă că ne-am fi deplasat mai des în judeţ. Din păcate, nu avem decât patru maşini care funcţionează şi ele cât se poate de mult.

Reporter: Ce controale veţi efectua în perioada următoare?

Dionisie Culeţu: Urmează controale pe Comandamentul Litoral, în spaţiile de primire a turiştilor, fast-food-uri, jucării, unităţi de agrement, ski-jet-uri etc.

Reporter: Ce ne puteţi spune despre discuţiile care au avut loc în cadrul PDL în ceea ce vă priveşte şi ce părere aveţi de faptul că vi s-a dat avertisment?

Dionisie Culeţu: Este adevărat că am primit un avertisment din partea partidului, dar eu cred că este o evaluare total subiectivă. Toţi ştim că premierul a dat indicaţia să se facă evaluarea tuturor deconcentratelor. Desigur, este o idee bună, mai ales pentru că unii directori de instituţii chiar n-au ce căuta pe anumite posturi. Din nefericire, mulţi colegi de-ai noştri cred că uită că noi, ca funcţionari publici, nu trebuie să ne mai implicăm politic şi probabil că absenţa noastră constantă la sediul partidului i-a făcut să creadă că nu ne mai implicăm. Drept urmare, or fi zis să-şi arate muşchii şi să-i dăm un cartonaş galben că depinde de noi încă. În plus, din discuţiile pe care le-am avut cu preşedintele organizaţiei mi s-a spus că, în cazul meu, a fost un accident şi am cerut şi eu nişte explicaţii. Mai mult decât atât, nu ne-a chemat nimeni la o evaluare propriu-zisă. Trebuie să înţeleagă toţi că eu n-am intrat în politică pentru mine, ci am venit să ridic imaginea partidului, nu să mi se dea o funcţie.

Mirabela PANFIL

Precizare: ataşat articolului, video din timpul interviului.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272