REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Joi, 9 Mai 2024
Anul XX Nr. 6724
12.4° Constanța Joi, 9 Mai 2024 Anul XX Nr. 6724
 

Se încearcă blocarea licitației pentru modernizarea infrastructurii feroviare a Portului Constanța!

Se încearcă blocarea licitației pentru modernizarea infrastructurii feroviare a Portului Constanța!

Ana Maria LIPAN 6 mai 2023 | 00:00 3781

Două firme străine, care dețin monopolul pe contractele din domeniul feroviar, au blocat licitația pentru atribuirea contractului, ce are ca obiect realizarea lucrărilor din cadrul proiectului “Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa I – Valu lui Traian”. Francezii de la Alstom au depus o contestație împotriva documentației de atribuire, continuând să spere la modificarea acesteia, în timp ce spaniolii de la FCC Construccion SA au renunțat recent la plângerea formulată.

Se incearca blocarea licitatiei pentru modernizarea infrastructurii feroviare a Portului Constanta!
Două firme străine, cu experiență de zeci de ani în România și un lung istoric de colaborare cu instituțiile statului, au blocat o licitație la Constanța. Este vorba despre procedura de achiziție publică a contractului, care are ca obiect realizarea lucrărilor de reabilitare și modernizarea, din cadrul proiectului “Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa I – Valu lui Traian”. Valoarea acestuia se ridică la suma de 457 milioane de lei, fără TVA.

Se incearca blocarea licitatiei pentru modernizarea infrastructurii feroviare a Portului Constanta!
Mai multe companii au pus ochii pe acest contract, licitația fiind însă blocată după ce societatea francezilor de la Alstom a depus contestație împotriva documentației de atribuire.

Aceleași nemulțumiri și-au exprimat și spaniolii de la FCC Construccion SA, care și-au retras însă recent cererea formulată către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, în contradictoriu cu beneficiarul contractului, Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” – S.A. Sucursala Regională CF Constanţa.

Proiect de o importanță majoră

Intervențiile asupra infrastructurii Portului sunt de o importanță crucială, gradul de afectare și deteriorare a acestora fiind unul ridicat. Lipsa lucrărilor de întreținere și înlocuire a elementelor uzate în timp util a condus la deteriorarea liniilor feroviare. Un sfert dintre acestea sunt închise, iar aproximativ 27% funcționează cu limită de viteză. Prin intermediul acestei investiții se dorește și atingerea standardelor impuse de reglementările și directivele europene.

Se incearca blocarea licitatiei pentru modernizarea infrastructurii feroviare a Portului Constanta!
Pentru realizarea acestor lucrări de modernizare a fost necesară expropierea mai multor terenuri situate în localitățile Agigea, Constanța și Valu lui Traian. Pentru despăgubirile aferente celor 141 de terenuri, cu o suprafață totală de aproximativ 6,6 hectare, au fost plătite mai bine 4,2 milioane. Conform studiului de fezabilitate, obiectivul de investiții este structurat în două etape, prima vizând realizarea lucrărilor de reabilitare și modernizare a Grupei de Așteptare Valu lui Traian, iar cea de-a doua a obiectivelor de interes din afara Portului și din Portul Constanța Sud.

Date despre cele două firme

FCC Construcción, una dintre firmele de renume internațional, care activează în domeniul serviciilor de mediu, al apei și al construcțiilor, a fost înființată în România încă din anul 2003. În cele două decenii, spaniolii au reușit să obțină contracte pentru realizarea lucrărilor din cadrul unor proiecte de importanță națională, precum construirea pasajului Basarab sau construcția uneia dintre secțiunile de autostradă ale coridorului paneuropean IV, ce leagă orașele Timișoara și Arad și ByPassul Constanța. În 2022, FCC și italienii de la Astaldi au câștigat licitațiile pentru modernizarea și electrificarea loturilor 3 și 4 ale Magistralei CFR Cluj Napoca-Oradea- Episcopia Bihor (frontieră cu Ungaria). În același ani spaniolii au reușit să pună mâna pe un alt contract, a cărui valoare se ridică la suma de 1,916 miliarde de lei, fără TVA. Obiectul acestuia este modernizarea infrastructurii feroviare şi creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pe secţiunea Lugoj – Timişoara Est (lotul 2). În anul fiscal 2021, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de  752.493.173     de lei, profit în valoare de 20.343.888 și pierderi ce se ridică la valoarea colosală de 1.402.572.896 de lei.

Compania Alstom activează în România de aproximativ 30 de ani și deține în palmaresul său contracte ce au avut ca obiect furnizarea serviciilor de control digital al traficului feroviar, realizarea lucrărilor de infrastructură și electrificare, la trenuri de metrou, cât și efectuarea mentenanței pe termen lung a flotei de trenuri a metroului București și trenurilor electrice inter-regionale de pasageri. În 2022 Alstom și Arcada au câștigat un contract cu CFR-ul, de 1,53 de miliarde de lei, fără TVA, pentru electrificarea a 36,53 de km de cale ferata, între stațiile Aghireș și Poieni. Alstom Transport SA a înregistrat o cifră de afaceri de 489.527.265 de le, profit ce se ridică la suma de 4.460.955 de lei, dar și datorii în valoare de 557.455.694 de lei.    

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Daca alti încercă să blocheze reparatiile înseamnă că tunelul este folosit in alte scopuri
0
0
Nu va fi folosită decât in proporție de circa 30%.Suntmulte alte priorități in portul Constanta.Calea ferată are probleme pana la intrarea in port.
0
1
Pentru ce sa construim infrastructura, ce va merge pe ea?!
0
4

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212