REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.4° Constanța Vin., 3 Mai 2024
Anul XX Nr. 6718
16.4° Constanța Vineri, 3 Mai 2024 Anul XX Nr. 6718
 

Studiu EY: Patru tendinţe în comportamentul consumatorilor determinate de pandemia Covid-19

Studiu EY: Patru tendinţe în comportamentul consumatorilor determinate de pandemia Covid-19

Replica API 5 mai 2020 | 00:00 1162

Criza generată de pandemia Covid-19 defineşte patru categorii distincte de comportamente în rândul consumatorilor: "Redu drastic cheltuielile", "Păstrează-ţi calmul şi cheltuie", "Economiseşte şi fă stocuri" şi "Hibernează şi cheltuie", arată prima ediţie a studiului EY Future Consumer Index, derulat pe un eşantion de 4.859 de persoane.

Cristian Cârstoiu

Studiul urmăreşte atitudinea şi comportamentul consumatorilor din cinci mari pieţe: SUA, Canada, Regatul Unit, Franţa şi Germania.

Astfel, consumatorii care se încadrează în segmentul "Redu drastic" (27,3%) cheltuiesc mai puţin în toate categoriile de consum, deoarece pandemia are un efect mai sever asupra statutului lor profesional. Cei din categoria "Păstrează-ţi calmul şi cheltuie" (26,2%) nu şi-au schimbat obiceiurile de consum. Cei mai mulţi consumatori (35,1%) se înscriu însă în categoria "Economiseşte şi fă stocuri", sunt pesimişti şi privesc cu neîncredere viitorul. Consumatorii din segmentul "Hibernează şi cheltuie" (11,4%) cheltuiesc cel mai mult pe toate categoriile de produse.

"În timp ce 42% dintre cei intervievaţi se aşteaptă la o schimbare permanentă a comportamentului lor cu privire la cumpărături, o treime sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produsele locale, un sfert pentru branduri mari pe care le consideră de încredere şi un sfert pentru produse care respectă principiile etice. Înţelegerea modului în care se va schimba comportamentul clienţilor şi ce noi sub-segmente sunt aşteptate în următoarele luni este esenţială pentru a avea un răspuns adecvat la noile dinamici de cumpărături", spune Cristian Cârstoiu, Partener, Asistenţă în afaceri, EY România, conform Agerpres.

Din perspectiva grupei de vârstă, a statutului familial sau profesional,consumatorii categoriei "Redu drastic" cheltuielile au, în general, peste 45 de ani şi au fost cei mai afectaţi din punct de vedere profesional. Activitatea profesională a aproape un sfert dintre aceştia a fost suspendată temporar sau permanent. 78% dintre ei fac cumpărături mai rar, 64% cumpără doar produse de strictă necesitate, iar 33% consideră că marca produsului este mult mai puţin importantă pentru ei în contextul actual.

Potrivit studiului, consumatorii "Păstrează-ţi calmul şi cheltuie" nu se consideră direct afectaţi de pandemie şi nu îşi modifică obiceiurile de cumpărare. Doar 21% dintre ei cheltuiesc mai mult pe produsele de băcănie, iar 18% cheltuiesc mai puţin.

Cei din categoria "Economiseşte şi fă stocuri" sunt consumatorii cei mai îngrijoraţi de viitorul familiilor lor şi de perspectivele pe termen lung. Peste o treime (36%) dintre aceştia cheltuiesc mai mult pe produse de băcănie, iar majoritatea cheltuiesc mai puţin pe îmbrăcăminte (72%) şi produse destinate petrecerii timpului liber (85%).

În cadrul segmentului "Hibernează şi cheltuie" sunt consumatorii cuprinşi majoritar în grupa de vârstă 18-44 de ani, ei fiind preocupaţi cel mai mult de impactul pandemiei. Cu toate acestea, doar 40% dintre membrii acestui segment au declarat că fac cumpărături mai rar. Şi, deşi 42% au spus că produsele pe care le cumpără s-au schimbat semnificativ, 46% au declarat că marca este acum mai importantă pentru ei.

Potrivit studiului, cele patru segmente identificate s-ar putea transforma în cinci categorii distincte odată cu atenuarea crizei.

Concluziile raportului sugerează că, în timp, majoritatea consumatorilor din segmentul "Economiseşte şi fă stocuri" vor migra, de exemplu, către două noi segmente: "Păstrează moderaţia" şi "Extravagant prudent".

"Prin urmare, noile segmente de consumatori, detaliate în studiu, care ar putea apărea după pandemia provocată de COVID-19, ar fi: "Continuă să reduci" (13,1%), "Păstrează moderaţia" (21,7%), "Revino la normal" (31,4%), "Extravagant prudent" (24,7%) şi "Revenire spectaculoasă" (9,1%)", arată EY.

Conform studiului EY Future Consumer Index, 54% dintre consumatori ar fi mai dispuşi să îşi furnizeze datele cu caracter personal, dacă acest lucru ar ajuta la monitorizarea şi urmărirea unui focar de infecţie.

De asemenea, studiul mai arată că instituţiile medicale sunt considerate organizaţiile cu cel mai înalt grad de autoritate, 47% dintre consumatori declarând că au încredere deplină în acestea, faţă de guverne (28%), mărci (17%) şi instituţii media (16%).

Timpul, abilităţile şi resursele naturale ar putea fi considerate la fel de valoroase de către consumatori, iar noţiunile tradiţionale de statut social pierd teren în favoarea binelui general şi social. Astfel, 33% dintre consumatori declară că vor reevalua, în mod categoric, lucrurile pe care le preţuiesc cel mai mult ca urmare a pandemiei, în timp ce peste un sfert dintre ei sunt deja mai atenţi la ce consumă şi la impactul pe care îl are acest tip de comportament.

Studiul EY Future Consumer Index va oferi periodic indicatori şi perspective longitudinale cu privire la schimbările de comportament care vor reprezenta probabil reacţii temporare la criza Covid-19, dar care indică modificări fundamentale. Vor fi incluse şi alte ţări, pe măsură ce analiza continuă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272