Transport metropolitan între Constanța și localităţile învecinate. Reprezentanţii RATC spun că SE POATE!
Transport metropolitan între Constanța și localităţile învecinate. Reprezentanţii RATC spun că SE POATE!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCine pune piedici?
Cine pune piedici?
Zona metropolitană Constanța este în plină dezvoltare. Se construieşte continuu în localităţile din imediata vecinătate – semn că şi populaţia este în creştere ca număr, iar nevoia infrastructurii, dublată de transport decent, este tot mai mare. De altfel, s-a tot discutat în ultimii ani despre un transport public metropolitan, asemănător cu cel din marile orașe ale Europei. Desigur, acest lucru nu este imposibil. Ne amintim de promisiunea electorală a fostului primar din Năvodari, care declara că un proiect pentru locuitorii săi ar fi o linie a Regiei Autonome de Transport în Comun Constanţa (RATC) care să deservească populația navetistă. Acelaşi lucru îl susţine şi administraţia locală din Cumpăna, care opinează, prin intermediul primarului, că transportul public „pirat” ar dispărea dacă ar exist a o linie de autobuz RATC între comună și municipiul Constanța.
Năvodari este oraș care a crescut în ultimii ani, ca populaţie, iar din 2018 a fost declarat stațiune turistică de interes național. Totuși, singurele modalități de transport sunt microbuzele sau autocarele firmelor private. Locuitorii își doresc de ani de zile o linie RATC pentru a călători între oraș și municipiu. Anii au trecut, promisiuni electorale au tot fost făcute, însă o linie metropolitană nu a fost înființată. Totuși, municipalitatea a anunțat recent că va înființa două linii de transport în comun, însă în interiorul localităţii, pentru a exista o mobilitate mult mai eficientă a populației. Însă, până când acest plan va fi pus în aplicare, năvodărenii se plâng de condițiile proaste care există pe liniile de transport între Constanța și Năvodari.
Referitor la comuna Cumpăna, edilul Mariana Gâju a precizat pentru cotidianul „Replica” de Constanța că dorește ca pe raza comunei sale să existe o linie RATC pentru a fi în rândul celorlalte orașe europene, în care zona metropolitană nu este neglijată. Desigur, primărița a punctat și faptul că există operatori „pirați” de transport persoane, care nu sunt un aspect favorabil dezvoltării localității. “Ar fi civilizat ca RATC să poată să achiziţioneze mijloace de transport cu care să execute acest transport metropolitan”, a declarat Mariana Gâju.
Aşadar, Năvodari şi Cumpăna îşi doresc linii RATC. Numai că regia operează exclusiv în municipiul Constanţa. Prin urmare, ce spune conducerea RATC despre o extindere la nivel de metropolă? „Pentru a putea înființa niște linii metropolitane autoritatea de transport care este creată la nivelul primăriei trebuie să inițieze împreună cu celelalte UAT-uri, în cazul nostru Năvodari și Cumpăna, ar trebui să inițieze crearea unei asociații de dezvoltare intercomunitară, care asociație să încheie un contract de servicii publice de transport către RATC, de exemplu, sau o altă entitate”, a explicat Bogdan Niță, director RATC.
Şi, totuşi, ce ţine în loc un astfel de proiect? Reprezentanții Primăriei Constanța care se ocupă de direcția de transport nu au dorit să comenteze acest aspect, precizând că informații putem afla de la... biroul de presă al primăriei.
Vom reveni.
Claudia CORBU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News