REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.3° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
12.3° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Agențiilor de crewing care pretind ȘPAGĂ navigatorilor li s-ar putea retrage autorizațiile!

Agențiilor de crewing care pretind ȘPAGĂ navigatorilor li s-ar putea retrage autorizațiile!

Replica API 25 iulie 2018 | 00:00 1365

Sindicatul Liber al Navigatorilor face demersuri în acest sens

Sindicatul Liber al Navigatorilor face demersuri în acest sens

Sindicatul Liber al Navigatorilor este hotărât să pună capăt practicii unor agenții de crewing de a pretinde diverse sume de bani navigatorilor, pentru a-i angaja. Drept pentru care, sindicaliștii înregistrează plângerile transmise de navigatori, urmând ca ulterior să înceapă demersurile către Ministerul Transporturilor și Autoritatea Navală Română pentru ridicarea autorizațiilor agențiilor care comit astfel de abuzuri.

Sindicatul Liber al Navigatorilor intenționează să facă demersuri către Autoritatea Navală Română și Ministerul Transporturilor pentru a se lua măsuri în cazul agențiilor de crewing care pretind bani navigatorilor pentru a-i trimite în voiaj. În mod obișnuit, procedura impune ca navigatorii care se confruntă cu astfel de situații, să sesizeze personal ANR-ul, cu prezentarea probelor doveditoare. Dar, din diverse motive, puțini sunt cei care se adresează autorităților după ce trec prin astfel de experiențe. Poate pentru că, așa cum spun și sindicaliștii, oamenii s-au obișnuit că „aceasta este practica”.

SLN Constanța ia atitudine. Astfel, navigatorii cărora li s-a cerut bani sub diverse pretexte sunt invitați să înregistreze plângerile la sindicat. „Toate plângerile vor fi confidențiale, dar în baza acestora, cu păstrarea confidențialității numelui celui care a făcut plângerea, SLN va face demersurile necesare către Ministerul Transporturilor și ANR pentru a cere ridicarea autorizațiilor acelor agenții care comit abuzuri”, a precizat Adrian Mihălcioiu, președintele sindicatului.

De exemplu, sunt întâlnite situații când navigatorilor li se cere să plătească biletele de avion sau cazarea în orașul de unde urmează să se îmbarce. Nu mai departe, luni, 23 iulie a.c., un navigator a sesizat sindicatul că i s-au pretins 500 de euro pentru a fi trimis în voiaj, sub pretextul că achită astfel costul biletului de avion.

„În conformitate cu HG 83/2003 și MLC 2006, este interzis a se cere orice formă de plată în schimbul angajării navigatorului. Singurele documente pe care navigatorul trebuie să le obțină pe cheltuiala proprie sunt documentele naționale, cum ar fi pașaportul, carnetul de marinar, vizita medicală obligatorie”, a precizat Adrian Mihălcioiu.

Potrivit MLC 2006, se impune interzicerea celor care oferă servicii de recrutare și plasare a navigatorilor „să recurgă la mijloace, mecanisme sau liste pentru a împiedica sau a face navigatorii să-şi schimbe hotărârea de a obţine un loc de muncă pentru care posedă calificările cerute; să interzică facturarea unor onorarii sau altor cheltuieli navigatorilor, direct sau indirect, în totalitate sau în parte, pentru recrutarea, plasarea sau obţinerea unui loc de muncă, în afară costurilor pe care navigatorii trebuie să şi le asume pentru obţinerea unui certificat medical naţional obligatoriu, a carnetului de marinar şi a paşaportului sau altui document personal similar de călătorie, în afară costurilor de viză, care trebuie să fie suportate de armator”, au mai arătat reprezentanții sindicatului.

Contractul colectiv de muncă, o altă cale de a pune capăt șpăgii

O altă pârghie prin care se poate pune capăt șpăgii în domeniul navigației este introducerea contractului colectiv de muncă. Sindicatul Liber al Navigatorilor a făcut demersuri în acest sens, dar la masa negocierilor, intenția le-a fost respinsă de reprezentanții agențiilor de crewing. Sindicaliștii nu renunță, însă, mai ales că implementarea acestui contract colectiv de muncă este impusă de MLC 2006 și vor realiza noi demersuri către autorități.

Menționăm că în țara noastră sunt înregistrate peste 100 de agenții de crewing, în condițiile în care sunt înregistrați aproximativ 30.000 de navigatori.

Florentina BOZÎNTAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Șpaga încă persistă, tupeul grosolan al firmelelor trebuie stârnit....
0
0
Vorbiti si de histria shipmanagement... care nu platesc oamenii, care le fura la oameni banii munciti care falsifica documente iar mihalcioiu e doar o zdreanta care ii acopera !!
0
0
Da. Confirm. Spagarii ar trebui stopati de ANR
0
0
Multi navigatori cu care intru in contact se plang de spagile cerute. Mii de euro ! Trebuie facut ceva de catre autoritati . SLN - e bine ca ati adus subiectul in discutie. Ar trebui mereu si mereu amintit !
0
0
Felicitari SLN pentru initiativa ! Succes dl. Mihalcioiu in demersurile viitoare. Navigatorii romani sunt alaturi de voi !
1
0
Confirm. Mi s-a cerut spaga la Primera pentru avansare pe functie. Trebuie facut ceva sa ii oprim pe acesti crewingari spagari. Felicitari SLN pentru articol. M-am decis. Ma duc sa ma fac membru de sindicat. Trebuie cineva sa ma apere si pe mine ca nu pot face nimic de unul singur.
1
0
Are dreptate Mihalcioiu. Trebuie sa recunosc ca trebuie facut ceva cu spaga asta odata si odata. Unora li se cere multi bani, un salariu. Acestor agentii trebuie sa li se ridice autorizatiile si trebuie introdus in legea autorizarii ca cei ce sunt prinsi ca cer spaga sa faca inchisoare. Numai asa se vor potoli. Unii agenti de crewing sunt milionari in euro. Nu am auzit de vreun comandant sau sef mecanic sa devina milionar desi castiga oficial mult mai mult decat un patron de agentie de crewing. Buna initiativa. Trebuie mereu sa fie adus in atentie acest subiect pana se va face ceva.
1
0
Domnii si doamnele de la crewing sa ne sugeti pulile cu toate figurile voastre de parveniti
2
0
Voi luati spaga si noi suferim. Va plimbati super masinile bulangiilor prin cta si noi suferim pt ca azi merge un prost si e respins de armator si maine nu mai merge si ala bun pt ca e considerat tot prost. Bulgarul sau ukrainianul e prezentat mult mai bine decat romanul si are parte de joburi mult mai bune. Asta e natia noastra sa ne ardem si unu sa traga altu sa se faleasca.nu va e dragi colegi cunoscut ce zic?...va aduceti aminte de futaiurile de la comandantu ala frustrat de la vapor care avea el pe cineva la firma?eu da...si regret enorm. Dragi agenti nu asa se fac afaceri
1
0
Marinarii sunt crescatorie de femei pisate zdr3mte. Voi vazgarciti la spaga dar femeile voastre platesc futaiu cat sunteti plecati
0
0
Da, asa e, m-am cam grabit cu cugetarile mele. Normal ca nu am curaj, sa ma puna astia pe lista neagra sa nu mai gasesc de lucru? Sa isi bage pielea la saramura sindicatul asta frate nu noi marinarii.
0
1
Eu sunt un mare bou si comentez de spagi de cand ma treazesc si pana adorm.Chiar in dimineata asta am dat o spaga la nevasta sa-mi fiarba un ou.
0
4
am avut si eu unn specimen de fiter care dupa ce incerca sa vorbeasca in engleza era pe post de turbina eoliana si il dureau mainile .restul no coment de la o firma de renume din contanta
2
2
Bai Cataline, tot targu vorbeste de nevasta-ta dar tu ce duci acasa si o iei la bataie? Sau stai la panda si cand ai o proba te duci si o iei la bataie. Asa si cu spaga. Toata lumea stie ca se da spaga la multe agentii, ANR, sindicatul, politia, procuratura, dar proba este flagrantul. Il ai, iei masura. Nu il ai dar spui ca ti-a cerut, risti un proces de nu ai cu ce plati. De ce nu iti dai numele cand spui de acele agentii? Rusinica,,,
4
1
Gicule sa ne sugi pulile la toata generatia tanara bai navromist imputit!
5
3
Nave nu mai avem,salariile sunt de mizerie astia te prind la ananghie si tu trebuie sa pleci,la nava gasesti un cdt.care crede ca e Dumnezeu si uite asa poate ajungi la o pensie de cacat asta nu e viata....
7
3
agentiile Cardinal si Reforcons pretind comision de ani de zile si nimeni nu s-a sesizat!!!! Sindicatul mananca cacat cu lopata, toata lumea stie ca se da spaga pt a prinde o pozitie la companii cu nave de croaziera gen: Pulmantur, Costa, NCL ....
13
1
Spaga dau doar taranouchii,tsaranoii,care nu stiu o boaba engleza,am vazut fitter caruia trebuia sa ii desenezi si sa dai din maini pana la epuizare totala,ca sa-i explici ca trebuie sa schimbe o valva.Pentru ala e aventura vietii lui sa schimbe un avion la Amsterdam,in acelasi terminal!Majoritatea sunt din TL,GL,BR.
16
2
Care dintre ele ca sunt vreo doua pe acolo cu acelasi obicei.
1
1
La unele firme spaga e chiar legalizata. Marinarul e platit direct de firma de crewing cu 80-85 procente din salariul dat de armator.
10
0
aici aveti ocazia sa va turnati unul pe celalalt , stimati agenti !
8
0
Cel care a invatat carte inainte sa debarce stie deja chiar si urmatoarea nava cu care va pleca , cei buni nu sint scapati din mina de companii . Daca esti batut in cap si nu stii o boaba engleza normal ca te duci chiar tu sa dai spaga si cind vezi ca nu poti pleca zici ca ti se cer bani . In meseria asta greselile pot costa echipajul !
8
0
la cat de slaba e generatia cea tanara, de ce sa nu luam?
8
6
este o firma la palazu stiti ceva de ea ?
3
0
are dreptate acest individ ,cum sa nu-i i-au spaga cand il vad pe prost ca-i disperat si nu stie doua boabe engleza foarte bine le face spaga-i sfanta pusa sub perna
5
4
Niciodata nu se va intampla asa ceva!!!
9
1

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108