REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.1° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
10.1° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Atenţie la cumpărăturile de Black Friday, nu vă lăsaţi ÎNŞELAŢI!

Atenţie la cumpărăturile de Black Friday, nu vă lăsaţi ÎNŞELAŢI!

Replica API 11 noiembrie 2016 | 00:01 268

Sfaturi pentru constănţeni:

Sfaturi pentru constănţeni:

Sursa foto: huffingtonpost.com

Mai este foarte puţin până când va începe isteria preţurilor reduse sau cum se spune mai nou, Black Friday. Ceea ce trebuie să ştie constănţenii atunci când vânează oferte este că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor. Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de dată aplicării preţului redus.

Pentru siguranţă cumpărăturilor din perioada Black Friday, ANPC ne recoamndă să citim cu atenţie caracteristicile produsului şi să verificăm dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor noastre. Pentru cumpărăturile online se recomandă să verificaţi stocul existent, preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral și dacă preţul include şi costul de livrare. Comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii.

Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informaţii: datele de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscală etc), caracteristicile esenţiale ale produsului; preţul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul, perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului. Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare; modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozităţii vânzătorului.

Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunţă contractual şi 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Foarte important: consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor.

Mihaela UNGUREANU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108