REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Mie., 1 Mai 2024
Anul XX Nr. 6716
17.4° Constanța Miercuri, 1 Mai 2024 Anul XX Nr. 6716
 

Au început să se umfle muşchii pe Lică Neagu: "Cei care vor folosi "maimuţa" vor fi cercetaţi penal"

Au început să se umfle muşchii pe Lică Neagu: "Cei care vor folosi "maimuţa" vor fi cercetaţi penal"

Replica API 11 ianuarie 2013 | 00:00 179

Din februarie, tarif unic pentru toate taximetrele din Constanţa

Din februarie, tarif unic pentru toate taximetrele din Constanţa

O lege incompletă, o lege care trebuia modificată de mult timp, o lege cu amendamente introduse după ureche. Probabil nu v-aţi dat seama despre ce lege este vorba, poate şi pentru că multe dintre legile actuale se confundă cu descrierea de mai sus. Mai precis, vorbim despre Legea nr.38/2003, Legea Taximetriei, care în loc să ofere siguranţă şi încredere cetăţenilor care circulă cu taximetrul, a permis taxiurilor "pirat" să împânzească oraşul Constanţa, iar pe cei care foloseau tehnici de suprataxare, cum ar fi "maimuţa", să păcălească sute, poate mii de clienţi fără a suporta consecinţele.

Preşedintele Camerei Taximetriştilor din Constanţa, Lică Neagu, a vorbit despre problemele cu care se confruntă, despre taximetrele "pirat", dar şi despre ce vor păţi cei care mai folosesc "maimuţa" sau fac taximetrie fără autorizaţie: "O să fac adrese către Poliţia Rutieră, Poliţia Locală şi Corpul de Control, să facă controale mai mult noaptea, pentru că ei ies atunci. Singurii care-i pot scoate de pe piaţă sunt Poliţia Locală şi Corpul de control al primăriei. În orice caz, se va schimba legea din februarie, iar când se va modifica legea 38 a taximetriei, cine va fi prins că face taximetrie fără autorizaţie (licenţă) taxi, i se va reţine certificatul şi plăcuţele de înmatriculare pentru o perioadă de 6 luni. Mai mult decât atât, cei care vor fi prinşi folosind celebra "maimuţă" vor intra sub influenţa codului penal", a declarat, pentru "Replica", Lică Neagu, preşedintele Camerei Taximetriştilor din Constanţa. "Mai bine mai târziu decât niciodată", este o vorbă care se potriveşte de minune atunci când vorbim despre modificarea unor legi ambigue. Astfel, în luna februarie, se va modifica legea 38 a taximetriei, iar sancţiunile date pentru cei care încalcă această lege vor fi mult mai drastice. "Cel care a propus modificarea legii este fostul meu omolog de la Prahova, George Ionescu, care între timp a ajuns deputat. Având o societate cu 250 de maşini şi o societate de dispecerat, a introdus nişte amendamente de te doare capul. Am avut un scandal cu el la Parlament, la Comisia de transporturi şi industrii, şi l-am determinat să accepte ce am vrut noi. Între timp, au mai modificat fără să ştim noi, şi atunci noi am cerut sprijin să fie pornirea dublă faţă de preţul kilometrului. Viitoarea lege va spune că tariful va fi unic, aprobat de primăria la propunerea Camerei, ca urmare unui audit făcut de către un auditor autorizat. O să propun primăriei ca tariful unic să fie 2 lei, deşi tariful maxim este de 2,50 lei, pentru că eu fac concurenţa la ora actuală cu Maxi-Taxi care merge cu un leu pe cursă. Cui îi convine bine, cui nu-i convine iar bine", a mai declarat Lică Neagu, preşedintele Camerei Taximetriştilor din Constanţa. Pentru a nu strâmba din nas atunci când ne uităm la tarifele practicate de unii taximetrişti, cei cinstiţi desigur, un taximetrist cu experienţă ne-a declarat care erau preţurile atunci când a început această meserie, dar şi dacă a reuşit să obţină un profit în toţi aceşti ani: "Practic taximetria din anul 1994. La început era mult mai profitabil să fi taximetrist, pentru că tariful era egal cu preţul unui litru de motorină sau de benzină. Astăzi, după cum puteţi vedea, tariful este de 3 ori mai mic decât preţul unui litru de benzină, astfel ne este foarte greu pentru a face faţă. Dacă vom continua aşa, vom intra în faliment. Pentru a vă da seama de diferenţa de profit, imaginaţi-vă că pentru o cursă Abator - Gară încasam aproximativ 15 lei când m-am apucat de această meserie, iar acum pentru aceeaşi cursă încasez 3 - 4 lei, acesta este exemplul cel mai simplu pe care toată lumea trebuie să îl ia în considerare când vorbim despre tarifele practicate. Un tarif unic de 2 lei mi se pare prea puţin, mai bine ar fi să fie mărit tariful de pornire, ar fi mult mai profitabil", a declarat, pentru "Replica", taximetristul Vasile Duduc. Multe dintre curse sunt pe distanţe scurte, ceea ce-i dezavantajează pe taximetrişti care îşi iau bani care nu acoperă combustibilul folosit pentru a parcurge aceste distanţe, ca să nu mai vorbim de bani puşi deoparte pentru a repara sau a cumpăra maşini noi. "După părerea mea, tariful de pornire ar trebui dublat, din moment ce majoritatea curselor sunt pe distanţe scurte, sau foarte scurte, astfel am putea şi noi să avem un profit pe care să-l investim în maşină. Mai am puţin şi fac 10 ani cu această maşină şi nu am reuşit să pun bani deoparte pentru reparaţii, ca să nu mai vorbesc despre o nouă maşină. Din banii pe care îi câştig, abia îmi ajunge să întreţin familia", a mai adăugat un alt taximetrist.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272