De ziua lor, NAVIGATORII își PLÂNG de MILĂ
De ziua lor, NAVIGATORII își PLÂNG de MILĂ
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPandemia SARS-CoV-2 a afectat foarte mult viața și economia mondială. Navigatorii joacă un rol esențial în menținerea fluxului de mărfuri vitale precum medicamente, alimente, aparatură și consumabile militare. Criza a dus la condiții de muncă dificile pentru navigatori, incluzând incertitudini și dificultăți cu privire la posibilitatea accesului la asistență medicală la uscat, accesului în port, reaprovizionare, schimbarea echipajului și repatrierea. Tocmai de aceea, de ziua lor, navigatorii trag încă un semnal de alarmă asupra neregulilor ce nu pot fi rezolvate de luni bune.
„Au fost schimbați 20% dintre navigatori”
În acest an sub egida IMO, campania „Ziua navigatorului” invită statele membre să recunoască navigatorii ca „lucrători-cheie” și să le ofere sprijinul, asistența și opțiunile de călătorie deschise tuturor lucrătorilor-cheie în timpul pandemiei. Mulți navigatori sunt plecați de acasă de luni de zile sau chiar de peste un an și nu sunt siguri când vor putea reveni acasă din cauza restricțiilor de călătorie.
„Degeaba navigatorii sunt recunoscuți ca fiind lucrători cheie doar în România, pentru că oamenii noștri trebuie schimbați din toată lumea, din China, SUA, Brazilia, Singapore, India, ș.a.m.d. Sunt foarte puține țări care acceptă schimburile de echipaj. Africa este toată blocată și în majoritatea țărilor se impune carantină. În tot acest timp au fost schimbați 20% dintre navigatori, ceea ce este mult prea puțin.”, a declarat, pentru „Replica”, Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.
„Navigatorii sunt pe prima linie în această luptă globală”
Guvernele lumii sunt astfel invitate, încă o dată, să recunoască faptul că aceasta capacitate a navigatorilor de a livra bunuri vitale este esențială pentru a răspunde și, în cele din urmă, a depăși această pandemie. Campania încurajează toată lumea să trateze navigatorii cu respectul și demnitatea pe care o merită, astfel încât să poată continua să-și ofere serviciile vitale pentru a menține comerțul mondial în mișcare.
„La fel ca alți lucrători-cheie, navigatorii sunt pe prima linie în această luptă globală. Ei merită mulțumirile noastre. Dar au nevoie și merită - acțiune umanitară rapidă și decisivă din partea guvernelor de pretutindeni, nu doar în timpul pandemiei, ci în orice moment.", a declarat secretarul general al IMO, Kitack Lim.
“Sistemul este rupt”
Liderii din întreaga lume vorbesc despre revenirea la „normal”. Doar că, sindicaliștii cred că revenirea la „normal” nu este suficient de bună și că trebuie aduse în prim-plan informații despre munca dificilă pe care lucrătorii de transportul maritim o fac în fiecare zi.
„Sistemul este rupt și trebuie să facem o campanie colectivă pentru a-l schimba. Când se va încheia această criză, nu putem permite lumii să uite de lucrătorii care au ținut oamenii în siguranță, sănătoși și hrăniți. Lucrătorii din transportul maritim international au jucat un rol important în asigurarea acestui lucru.”, a mai precizat Mihălcioiu.
Sorin HULUBEI
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News