REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.4° Constanța Dum., 28 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6713
13.4° Constanța Duminică, 28 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6713
 

De ziua lor, NAVIGATORII își PLÂNG de MILĂ

De ziua lor, NAVIGATORII își PLÂNG de MILĂ

Replica API 25 iunie 2020 | 00:00 2881

Pandemia SARS-CoV-2 a afectat foarte mult viața și economia mondială. Navigatorii joacă un rol esențial în menținerea fluxului de mărfuri vitale precum medicamente, alimente, aparatură și consumabile militare. Criza a dus la condiții de muncă dificile pentru navigatori, incluzând incertitudini și dificultăți cu privire la posibilitatea accesului la asistență medicală la uscat, accesului în port, reaprovizionare, schimbarea echipajului și repatrierea. Tocmai de aceea, de ziua lor, navigatorii trag încă un semnal de alarmă asupra neregulilor ce nu pot fi rezolvate de luni bune.

„Au fost schimbați 20% dintre navigatori”

În acest an sub egida IMO, campania „Ziua navigatorului” invită statele membre să recunoască navigatorii ca „lucrători-cheie” și să le ofere sprijinul, asistența și opțiunile de călătorie deschise tuturor lucrătorilor-cheie în timpul pandemiei. Mulți navigatori sunt plecați de acasă de luni de zile sau chiar de peste un an și nu sunt siguri când vor putea reveni acasă din cauza restricțiilor de călătorie.

„Degeaba navigatorii sunt recunoscuți ca fiind lucrători cheie doar în România, pentru că oamenii noștri trebuie schimbați din toată lumea, din China, SUA, Brazilia, Singapore, India, ș.a.m.d. Sunt foarte puține țări care acceptă schimburile de echipaj. Africa este toată blocată și în majoritatea țărilor se impune carantină. În tot acest timp au fost schimbați 20% dintre navigatori, ceea ce este mult prea puțin.”, a declarat, pentru „Replica”, Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.

„Navigatorii sunt pe prima linie în această luptă globală”

Guvernele lumii sunt astfel invitate, încă o dată, să recunoască faptul că aceasta capacitate a navigatorilor de a livra bunuri vitale este esențială pentru a răspunde și, în cele din urmă, a depăși această pandemie. Campania încurajează toată lumea să trateze navigatorii cu respectul și demnitatea pe care o merită, astfel încât să poată continua să-și ofere serviciile vitale pentru a menține comerțul mondial în mișcare.

„La fel ca alți lucrători-cheie, navigatorii sunt pe prima linie în această luptă globală. Ei merită mulțumirile noastre. Dar au nevoie și merită - acțiune umanitară rapidă și decisivă din partea guvernelor de pretutindeni, nu doar în timpul pandemiei, ci în orice moment.", a declarat secretarul general al IMO, Kitack Lim.

“Sistemul este rupt”

Liderii din întreaga lume vorbesc despre revenirea la „normal”. Doar că, sindicaliștii cred că revenirea la „normal” nu este suficient de bună și că trebuie aduse în prim-plan informații despre munca dificilă pe care lucrătorii de transportul maritim o fac în fiecare zi.

„Sistemul este rupt și trebuie să facem o campanie colectivă pentru a-l schimba. Când se va încheia această criză, nu putem permite lumii să uite de lucrătorii care au ținut oamenii în siguranță, sănătoși și hrăniți. Lucrătorii din transportul maritim international au jucat un rol important în asigurarea acestui lucru.”, a mai precizat Mihălcioiu.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Dupa o zi istovitoare de munca, Lola este intampinat de sotie, in fata usii, satisfacuta, dar nu de el: ai castigat ceva astazi la munca, motanelul kit kat?! Lola raspunde: da, fa, un kkt! Un mare kkt!
6
0
Ahh! Ce m-am durut asta! Fix intre buci, la pasa, boy!
0
5
Pentru Lola: vezi ca nevasta-ta si-o trage cu tine de mana. Ca cica, nici bani nu aduci, nici din buci nu stii sa dai!
7
1
Pentru @escu : nu este suficient sa ai o hartie de la UMC sau alta institutie. Daca sti meserie pleci si fara spaga....doar DACA.....altfel in secunda doi ajungi inapoi acasa. Asta nu inteleg multi....
2
0
Si trantorii cu pensii speciale de serviciu nesimtite sa comenteze.ciocu mic trantori ai Romaniei.
8
0
Isi plang de mila si bietele sotioare ca nu se mai cara odata martalogul pe mare ca sa-si aduca si ele iubitii.
6
5
posibil ca vom avea situatii disperate la nave, sinucideri, conflicte nasoale intre marinari, sabotaje si alte rahaturi.
3
5
mihalcioiu ala e din 1900 toamna ,mai schimbati-l n plm din functia aia ..........
7
1
cocalarii vorbesc si comenteaza ca de obicei ...din auzite sau isi dau ei atoatestiutorii u parerea!ba pulemecilor,vedeti-va de treaba,fiecare cu ale lui!meseria asta e cu putine bune si cu multe rele,daca as fi la inceput nu mai ma-as apuca!si aia cu basini in cap...plm...padure fara uscaturi nu exista!
7
3
pentru @Escu : vorbesti in necunostiinta de cauza..principala problema este ca nu putem ajunge acasa , asta se cere , conditii corecte de schimb de echipaj. pentru @gig : nu a cerut nimeni nimic de la tine , cu atat mai putin pomana de la cineva , problema nu este economica , bani avem dar nu suntem lasati sa ajungem la familiile noastre , daca ai avea idee ce inseamna munca , mai ales pe mare , nu ai mai comenta despre marinari , dar stiu invidia e mare , cei de acasa ca si tine vad doar banii , nu vad conditiile in care muncim , sacrificiile , zilele nedormite sau riscurile..
13
4
Sunteti prea multi ma navigatorilor si din cauza asta armatori va trateaza ca si pe alti muncitori carora li se spune"daca nu iti convine poti sa pleci, cautati alt loc de munca"asta a spuso chiar unul dintre voi cand a murit tanarul ala intr-un accident auto provocat de un babet:"ce credeti ma ca este chiar asa usor sa te imbarci chiar daca ai terminat institutul de marina?, voi stiti cat este spaga".
6
12
lasa ba ca stii tu ce e aia munca. Dup 2015 ati iesit numai analfabeti functionali si putori de la anmb si umc, dar cu pretentii de mii de euro. Apoi va mirati de ce se prefera filipaci in locul vostru! sa nu adaug basinile voastre de 2 lei, aerele de superioritate
14
10
Companiile de shipping profita la maxim de situatia actuala pentru a reduce cheltuielile cu schimburile de echipaj. Se pot face schimburi dar nimeni nu are interes
20
0

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108