REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.4° Constanța Mie., 8 Mai 2024
Anul XX Nr. 6723
16.4° Constanța Miercuri, 8 Mai 2024 Anul XX Nr. 6723
 

Industria navală, blocată de incertitudinile legate de combustibilii alternativi

Industria navală, blocată de incertitudinile legate de combustibilii alternativi

Replica API 11 ianuarie 2021 | 00:20 1625

Proprietarii de nave presaţi să utilizeze combustibili mai puţini poluanţi au început să îşi reducă numărul de noi nave comandate, pentru că nu ştiu la ce tehnologie alternativă să facă trecerea, transmite Bloomberg, potrivit Agerpres.

Amoniacul, hidrogenul, biocombustibilii şi motoarele electrice sunt doar câteva din soluţiile care concurează pentru a fi folosite de flota mondială de nave comerciale însă multe din aceste soluţii sunt doar în faza de testare şi nu vor avea o prezenţă semnificativă timp de cel puţin un deceniu. Având în vedere că durata de viaţă medie a unei nave comerciale est de aproximativ 20 de ani, opţiunea pentru o tehnologie care nu va avea succes poate fi o decizie extrem de costisitoare.

Cu toate acestea, armatorii au intrat în criză de timp şi trebuie să facă o alegere. În 2018, Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI) a decis să limiteze, începând din 2020, conţinutul de sulf în carburantul maritim la 0,5%, faţă de 3,5% în prezent. De asemenea, în luna aprilie 2018, OMI a adoptat o strategie pentru a reduce emisiile de CO2 ale sectorului cu cel puţin 40% până în 2030, comparativ cu nivelul din anul 2008, şi cu 50% până în 2050.

Impunerea unui termen limită a determinat unii proprietarii de nave să amâne noile comenzi până când va deveni clar ce tip de combustibil ecologic va fi cea mai bună opţiune, iar acest declin al comenzilor s-a transformat într-o criză pe fondul disputelor comerciale şi a pandemiei de coronavirus.

Datele firmei de cercetare de piaţă IHS Markit arată că nivelul comenzilor pentru noi nave a scăzut cu aproape 10% în 2019 şi cu pest 50% în 2020, atingând cel mai scăzut nivel din ultimele două decenii. Dacă activitate nu îşi revine rapid, ar putea apăra o lipsă de nave şi o creştere a costurilor pentru transportul mărfurilor în câţiva ani.

"Oamenii nu mai comandă nave pentru că nu ştiu cu ce combustibil să le alimenteze. Inginerii şi arhitecţii navali trebuie să se pună de acord cu privire la cea mai bună soluţie", a declarat recent Morten Aarup, director de cercetare de piaţă la armatorul danez D/S Norden A/S.

Proprietarii de nave care nu vor reuşi să facă trecerea la navele mai ecologice ar putea să sufere de un dezavantaj competitiv pe măsură ce un număr din ce în ce mai mare de clienţi vor solicita un transport prietenos cu mediu. Potrivit datelor furnizate de Drewry Maritime Services, aproximativ 12,3% din navele comandate în prezent au o propulsie cu combustibil alternativ, comparativ cu doar 0,6% în cazul flotei mondiale actuale.

Însă utilizarea de combustibili alternativi este încă într-un studiu preliminar, având în vedere că mulţi din marii armatori urmăresc diferite alternativ. Traderul de energie Trafigura Group are o participaţie la o companie care vine biocombustibili pentru nave, firma Lloyd's Register şi-a dat acordul de principiu pentru mai multe proiecte de nave alimentat cu amoniac, iar operatorul suedez de tancuri petroliere Stena Bulk AB vrea să utilizeze nave care folosesc drept combustibil uleiul de gătit, relatează Știripesurse.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212