REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.8° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
14.8° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Mircea Banias: Aderarea la spațiul Schengen este vitală pentru transporturile din România

Mircea Banias: Aderarea la spațiul Schengen este vitală pentru transporturile din România

Virgil STOIAN 29 octombrie 2022 | 00:00 1097

Portul Constanța dar și Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile au probleme în achiziționarea de energie electrică și gaze, confruntându-se cu o lipsă de oferte la licitații pentru acestea. Reporterii Replica au vorbit, despre aceste probleme dar și despre avantajele aderării la spațiul Schengen pentru transporturile din România, cu deputatul  PNL Mircea Banias, vicepreședinte în comisia pentru transporturi și infrastructură din Parlament.

Mircea Banias

Mircea Banias a arătat avantajele aderării României la spațiul Schengen, astfel crescând competivitatea portului Constanța. În privința achiziționării de energie electrică, acesta a declarat că, în această perioadă, aprovizionarea este o provocare din cauza incertitudinilor legate de preț. Politicianul a vorbit și despre cele două feriboturi care ruginesc în portul Agigea, despre care crede că ar trebui vândute la fier vechi și din ele achiziționate două-patru nave moderne, la șantierele navale din România.

Aprovizionarea cu energie electrică este o provocare

Mircea Banias este de părere că aprovizionarea cu energie electrică este o provocare pentru toți agenții economici, în această perioadă, din cauza incertitudinii prețurilor: ” Aprovizionarea cu energie electrică, în această perioadă este o provocare pentru toți agenții economici, nu doar pentru Portul Constanța. Volatilitatea prețurilor și incertitudinile în ceea ce privește perioada următoare fac extrem de dificilă garantarea unor prețuri de livrare pe termen mediu.

Aderarea la spațiul Schengen este vitală

Aderarea la spațiul Schengen este vitală pentru transporturile din România, scurtând perioada de livrare a mărfurilor importate prin Constanta cu destinația țări din Uniunea Europeană. Ar crește semnificativ competitivitatea Portului Constanța.” a mai declarat deputatul.


Mircea Banias a declarat că cele două feriboturi ar trebui casate și din banii obținuți achiziționarea a două sau chiar patru nave moderne: ”Am spus în nenumărate rânduri că trebuiesc găsite soluții în legătură cu cele două nave ale CFR Marfă. Dacă acum câțiva ani era posibilă repararea și retehnologizarea lor, cred că acum este mult prea târziu. Prin divizare, din CFR Marfă se poate înființa o companie de transport maritim de stat, cele două nave să fie vândute la fier vechi și din banii obținuți, cu sprijinul guvernului, să fie comandate, în prima faza, două-patru nave moderne, la unul din șantierele navale din România.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367