REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
15.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Modelul, conţinutul şi modalitatea de depunere şi de gestionare a Declaraţiei 112, în dezbatere publică

Modelul, conţinutul şi modalitatea de depunere şi de gestionare a Declaraţiei 112, în dezbatere publică

Replica API 30 aprilie 2018 | 00:00 338

Ministerul Finanţelor Publice, împreună cu Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale şi Ministerul Sănătăţii, a iniţiat un proiect de ordin comun care stabileşte modelul, conţinutul şi modalitatea de depunere şi de gestionare a Declaraţiei 112, ca urmare a modificărilor legislative în domeniul contribuţiilor sociale datorate de persoanele fizice şi juridice, potrivit unui comunicat al MFP, scrie Agerpres.

Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate (D112) cuprinde atât informaţii privind obligaţiile fiscale ale contribuabililor, cât şi informaţii necesare stabilirii prestaţiilor sociale potrivit legislaţiei specifice, acordate de Casa Naţională de Pensii Publice, de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM).

Proiectul de ordin stabileşte: reţinerea la sursă a impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale obligatorii, după caz, pentru plătitorii de venituri: din drepturi de proprietate intelectuală, realizate în baza contractelor de activitate sportivă, realizate în baza contractelor de arendă; din asocieri cu persoane juridice contribuabili potrivit titlurilor II şi III sau Legii nr. 170/2016.

De asemenea, sunt incluse prevederi speciale referitoare la modul de calcul, declarare şi plată a contribuţiilor sociale de sănătate pentru persoanele fizice care realizează venituri scutite de la plata impozitului pe venit, prevăzute la art. 60 din Codul fiscal; prevederi speciale privind opţiunea distribuirii şi plăţii lunare a sumelor privind acordarea de burse private, precum şi pentru susţinerea unei entităţi nonprofit/unităţi de cult reprezentând 2% sau 3,5% din impozit, de către plătitorul de venit; actualizarea corespunzătoare a anexelor la ordin potrivit modificărilor aduse legislaţiei specifice.

Proiectul de ordin poate fi consultat pe site-ul MFP la rubrica Transparenţă decizională.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
In atentia OPC, mergeti la ofciul postal 9 ca angajatii in frunte cu directoarea sunt mai presus ca statul, cheltuiesc pensiile la oameni si le dau cu intarziere cand vor ei.Sunt inca pensii nedistribuite pe aprilie si nici gand nu au sa le livreze
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108