REPLICA ONLINE CONSTANTA

11° Constanța Mar., 7 Mai 2024
Anul XX Nr. 6722
11° Constanța Marți, 7 Mai 2024 Anul XX Nr. 6722
 

Navigator constănțean, șicanat de italieni pentru că și-a cerut drepturile

Navigator constănțean, șicanat de italieni pentru că și-a cerut drepturile

Replica API 1 mai 2020 | 23:43 14921

Din cauza restricțiilor de circulație impuse de statele lumii afectate de pandemia de coronavirus, schimburile de echipaje se fac cu mare dificultate. Navigatorii aflați pe mările și oceanele lumii sunt condamnați să rămână la bordul navelor, iar cei de la uscat sunt „prizonieri” în propriile locuințe. Nici plata navigatorilor nu se face la timp, armatorii având probleme cu asigurarea lichidităților. Marius Crăciun este un constănțean, de profesie inginer electrician, aflat la bordul unei nave care la acest moment se află într-un port din Italia. Acesta reclamă faptul că nu i s-a virat salariul pe luna martie, iar la solicitările lui repetate a tot fost amânat.

Crăciun Marius Iulian

”Mă numesc Crăciun Marius Iulian, am 29 ani și sunt de profesie inginer electrician. Sunt la bordul unei nave cu numele DLV Seminole, de tip pipe layer, compania Micoperi flag italian din data de 23.01.2020 în urma unui contract semnat pe o perioadă de 2 luni cu firma de crewing Petro Jobs Constanța. Este sfârșitul lunii aprilie iar până acum mi-am primit salariul până la data de 15.02.2020. Am sesizat firma Petro Jobs de mai multe ori atât telefonic cât și prin email dar mereu răspunsul acestora a fost: că nu au detalii și că să tot aștept iar în caz de urgență sau nelămuriri să apelez la un număr de urgență care era în contract, numărul directorului PetroJobs Adrian Andrușca. Am sunat de foarte multe ori dar nu mi s-a răspuns”, a declarant navigatorul, pentru Replica.

Nu am de gând să plec de pe vapor până când nu sunt plătit la zi pentru munca depusă

”Totodată am sesizat autoritățile competente din Italia, le-am explicat situația și mai exact le-am cerut să mă ajute să îmi recuperez drepturile bănești ce mi se cuvineau pentru munca depusă la bordul acestei nave. Aceștia mi-au răspuns că au sesizat și ei la rândul lor firma de crewing Petro Jobs dar și compania Micoperi și doar atât, nu mi-au dat detalii ce se va întâmpla sau ce s-a decis. În schimb la bordul navei, lucrurile au luat amploare după cele auzite, iar comandantul (italian) și cu șeful mecanic (român) au început să mă trateze foarte urât și să mă acuze de foarte multe lucruri pe care nu le-am făcut. Totodată aceștia au încercat să mă forțeze să semnez anumite documente cu privire la descrierea comportamentului meu la bordul navei pe care le-am refuzat să le semnez bineînțeles. După aceasta compania Micoperi a încercat să mă transfere pe un alt vapor. În fine, eu nu am de gând să plec de pe vapor până când nu sunt plătit la zi pentru munca depusă, mă lupt cu ei pentru drepturile mele.”

Armatorul nu plătește pentru că este situație de urgență

Contactat de către ziarul Replica, iată ce a declarat Adrian Andrușca, directorul Petrojobs: ”Armatorul nu plătește pentru că este situație de urgență, sunt întârzieri peste tot. El lucrează în domeniul petrolier, unde din cauza scăderii prețului barilului de petrol, lucrările s-au sistat. Armatorul și-a trimis o parte din angajați acasă, dar pentru că din cauza legislației el nu a putut fi trimis acasă, pentru că nu se fac schimburi la navă el este blocat la bord. Sunt o grămadă de cheltuieli pe care armatorul nu și le scoate pentru că nu există activitate. Săptămâna viitoare o să avem o perspectivă de plată pentru luna martie. Salariul pe luna martie trebuia plătit pe 25 aprilie, deci s-a întârziat dar acum nu trecem prin vremuri normale, lucrările sunt sistate peste tot. Eu sper ca săptămâna viitoare să primească o parte din bani.”

Virgil STOIAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Andrusca un spagar cu mare tupeu
0
0
Mai trebuia sa fie si pe la sindicat cotizant ca altfel seful nu-si misca curul nici sa il bati. Se pare ca nici italienii nu se mai baga pentru nemembri, asa ca la gara sau vira de pe aici cu sindicatul marinarilor. V-ati invatat la pomana. Nu mai vine, na, ca nu mai se fac parastase.
5
0
Toti labarii comenteaza fara nume , aratati cine sunteti labarilor , smardoi ai tastaturii . Orice labar fara nume se ascunde si e smardoi in spatele tastaturii , invidiosi si rai . Daca va prind va fut in cur pana va place !
6
0
suntem o tara de curve , carora nu ne pasa decat de buzunar RUSINE tuturor care au comentat negativ sunteti sclavii banului si al lui ...
11
0
Pt bossul de la PetroJobs luati exemplu de la BARKLAV SUBSEA7
9
10
Vai de pula noastra! Tara de hoti si analfabeti ! Care mai de care cu nasul pe sus si cu chilotii rupti in cur.
10
0
Bravo colegu ! Asa ar trebui sa facem toti, sa se stie unde se dau tepe. Armatorii au destui bani sa treaca peste criza, daca vor sa stranga cureaua sa o stranga in jurul gatului lu nevastasa, nu la angajatii cu care are un contract.
13
2
Stiti problema lui reala? Banii sunt platiti inclusiv martie. Nu poate pleca din Italia desi ar fi fost o usurare pentru toti. In momentul plecarii va fi platit la zi. Nu va mai aruncati !
13
2
Mai da l in p mea,ca nu a schimbat 2 neoane de cind s a imbarcat...,sta la pupa la peste, cu indonezienii,si se plinge ca pixdele alea!
20
13
Un navigator,in medie munceste 5-7 luni pe mare.Atat primeste si salariu daca e platit si ala .Cat timp sta acasa,traieste cu banii care au mai ramas,din cat timp a stat el pe mare,adica familia se foloseste de acei bani,e logic,hrana,imbracaminte,taxe,etc.El,navigatorul cat timp sta acasa 3-5 luni,nu mai primeste salariul,decat daca are contract pe 1 an,ceva de genul 2 cu 2 luni,exemplu.Cazuri putine.Deci,invidia asta pe saracia marinarului...numai actele la 5 ani,pt un ofiter costa minim 8-9 mii ron.Deci noi platim ca sa muncim.Ceea ce astia de la uscat nu o sa intelegeti vreodata.
24
6
Sa va dau la muie jegurilor invidiosi!va e ciuda ca nu aveti si voi?pai puneti mina si luati-va acte.si dupa ce dati o gramada de bani pe ele,daca o sa le luati..ca e cu daca....nu orice guster comentac pleaca pe mare,vorbiti!cunosc gramezi de pulifrici care nu vor sa mai auda!credeti ca banii se fac usor pe mare?hai sictir!sa va dau la muie alora care spuneti ca marinarii se fut in cur....scursurilor... .
24
3
Este inginer, a stat 2 luni pe mare, are nu are treaba cu marea, a muncit.....
29
0
Restul e tacere. Profesori analfabeti, ce asteptari sa ai de la studentii lor care de-abia copiaza de pe foaie. Nivelul de engleza al respectivului e de clasa a doua a treia undeva la limita unui suficient, mie mi-ar fi rusine in locul lui. Din pacate piata e invadata de astfel de indivizi care se vand ieftin, pentru ca nu valoreaza mai mult. UMC-ul e principalul motiv pentru care marinarii romani au ajuns in rand cu filipinezii. Baiatul asta Craciun mai bine se duce zilier in constructii, n-are nicio treaba cu marea.
13
17
O sa iti dam toti la MUIE
10
13
Va varsati frustrarea pe navigatori , fara sa va ganditi de ce sunteti saraci si vai de curul vostru . Vezi domne , nu stie copilul asta engleza , ca e analfabet ... multi dintre noi au ani de scoala cam cat au studiat 2-3 pensionari la un loc toata viata . Ideea era simpla , dar s-au gasit unii sa o deturneze ... pustiul nu si-a luat banii prevazuti prin contract , in meseria asta nu exista somaj tehnic , ma platesti la zi si daca ai impresia ca nu-ti mai permiti , aduci altul mai ieftin , dar dupa ce ma platesti la zi comform contractului
26
1
Ba jeguri ratate, muriti de grija marinarului care sta la puscarie 6 luni pe an. Aratati mi un marinar bogat! Uitati va in jurul vostru sa vedeti bogatii. 'Popor de idioti! ' stia Tutea ce spune.
35
2
nu voi v-ati bucurat cel mai tare cand l-au omorat pe Ceausescu?el care v-a facut o flota imensa ca sa navigati sub pavilion romanesc nu sa mergeti cu traista-n bat colo si colo ca sa munciti pe unde apucati.Asa-i cand inca-l mai sustineti si votati pe Basescu, atat de indobitociti sunteti ca nici nu va dati seama cine v-a facut bine si cine v-a facut rau, dar va descurcati sa-l priviti cu ochi buni pe Basescu care a facut atat de mult rau.Sa mai zic altceva?descurcati-va
19
9
Bai marinarilor care sunteti solidari cu colegul vostru care acum sufera decat sa va luati in gura cu toti postaci mai bine ducetiva peste seful sindicatului marinarilor sa isi miste ala curu de pe scaun si sa rezolve problema asta daca si baiatu asta a cotizat la sindicatul asta,daca a mers pe barba lui atunci sa se descurce singur.
15
5
Pentru toti muistii astia de jos care sunt invidiosi pe cat castiga un marinar..da luati in calcul si cat sta departe de familie sau izolat de societate. Banii care ii castiga marinarii sunt cu sacrificii mari asa ca nu mai vorbiti cu pula in gura.
30
2
Parca la noi in Constanta toti oamenii isi iau salariile? Petrolistii constanteni sunt mai breji?
21
1
atata scoala aveti ca se vede cand scrieti si cand va exprimati, si sa stii ca vaca nu are pula, doar daca stii tu un bou travestit in vaca, probabil ca ai fantezii in directia asta si esti pe AMOR SOCRATIC pe nave, caci atatea luni fara o femeie te determina sa incerci si vaca kobe cu pula, amor pe din dos ca intre marinari.
6
16
Acum in situatie de criza se vede cine e om adevarat. Iar noi ca romani nu ne-am schimbat cu nimic, ne bucuram cand altul are necazuri, il invidiem pentru banii pe care ii castiga, daca a murit capra mea-sa moara si a vecinului. Halal natie de imbecili!
24
3
nu ii plangeti voi pe marinari. unii au castigat in 5 ani cat ar castiga multi in 30 ani. Acum depinde de fiecare cum isi dramuieste banul. In orice caz daca muncesti nu mori de foame.
16
33
Compania asta are intarzieri la plata salariilor de cel putin un an de zile au fost intarzieri si de 2, 3 luni.Petro Jobs desi stie situatia la semnarea contractului te minte verde in fata. Eu dupa 2 luni de contract am plecat acasa fara nici un ban trebuind sa sun si sa ma targuiesc cu ei pentru drepturile mele banesti. Am luat salariul pe noiembrie la mijlocul lunii februarie. In concluzie dragi colegi fugiti de acesti tepari. Ape line.
27
10
bhai pwla de vaca ,esti invidios pe marinari?daca aveai si tu macar jumate din scoala marinarilor erai cineva ..asa ca marsh la cotetz janghina draqului ce esti
31
6
Dupa ce ca omul nu are bani si este persecutat de sefi, veniti voi care stati cu picioarele pe pamint, sa-l luati la intrebari de cratima. Chiar ca nu are nici o logica sa apasati cu bita pe rana.
21
2
Treaba e simpla , baiatul a spus clar ca intampina o problema si are nevoie de sprijin .Insa noi ca si natie destul de " dezvoltata" minat nu am gasit decat sa facem pe a inteligentii . Sa va fie rusine , oricine ar putea fi in locului lui. Dar e mai simplu sa fii invidios , sa faci pe a profesorul . Fiecare isi alege meseria, orice ar fi el trebuie respectat . Asta daca si voi " marii "critici vreti sa fiti respectati ca de asa sa fim ciobani prost crescuti si sa ne adresam injuraturi unul altuia e simplu tinand cont de limbajul dezvoltat.
28
1
IMI PARE RAU DE SITUATIA NAVIGATORULUI IN CAUZA.DAR ASA SE INTAMPLA CAND NU APARTII UNEI ORGANIZATII PROFESIONALE.PACAT DE ANII PETRECUTI PE MARE FARA SA-TI DAI SEAMA CA LA UN MOMENT POTI DA CU CAPUL DE PRAGUL DE SUS.MENTALITATEA"MIE NU MI SE VA INTAMPLA NICIODATA IMIC RAU",IN CAZUL DE FATA A FOST SI RAMANE PAGUBOASA !ESTE VALABIL PENTRU FOARTE MULTI NAVIGATORI !
27
1
Ma du-te-n gatu matii de laket. Sunt marinari care au mai multa scoala decat tot familionul tau la un loc. Ia vezi , intelegi asta ? : Sa ne-o sugi..jegule...sper sa ramai in situatia omului ala..futu-te-n gat de labar
16
12
vezi ca ma-tii se scrie cu cratima, asta a demonstrat ca nu stie engleza, dar tu nu stii nici romaneste, marinari fara scoala care s-au capatuit si se cred buricul pamantului, dar lasa ca vin si pt voi vremuri grele, intr-o viata de om nu se poate sa ai parte numai de bine, dupa bine mai vine si rau
13
7
Petro Jobs este una din cele mai serioase firme de crewing, iar un armator poate intra in colaps, in acest climat economic, in orice moment fara sa aibe vreo vina agentia. De asta exista asigurare pt salariul si repatrierea marinarilor!
9
23
Ce face SLN si ANR ul in acest caz, ANR sa ridice avizul sa nu mai piata profesa ca si agentie de plasare
26
3
Zici ca lucreaza la GSP
27
3
Numai destepti... Te n plm cu engleza ta....
15
12
atentie la agentia , queen liz, e jale mare ,ce comisioane au , palazu,.
23
1
mai are si greseli in engleza, acolo scrie asa :"May contract has end....."CORECT este:My contract ended.............. si mai are si alte greseli, dar la cat de multa scoala au facut marinarii se vede, si au facut scoala mergand doar la examele de unde au scris de pe o foaie pe alta fara sa dea pe la cursuri.De cand pe piata muncii au intrat si acei negri care au frecventat UMC,cei care au fost cazati al hotel Flora,plus filipinezii si alte natii care lucreaza mai ieftin,marinarii din Romania or sa mai stea pe liber.
14
35
s a dus si visul cu marinaria! multi vor ramane trasi pe dreapta dupa criza asta cu covid. Sa nu zic ca chinezii si filipacii fac munca mai buna, fiind mai disciplinati. ce sa facem baieti, radeati de astia care stau acasa si ii catalogati sarakii. aum o sa fiti voi sarakiile care stau pe acasa. Unde sa te angajezi cand tu ai muncit pana acum in medie 6 luni din 12.
7
33
Pentru gigi, muie si la gara, zdreanta comunista.muncesti trebuie sa fi platit... Ce atata gargara ieftina.
20
2
Sa nu mai fie autorizata pe viitor. Sunt prea multe firme de crewing; atentie cu cine plecati !
30
2
bai ...lingaule...incerci devierea atentiei de la faptul ca nu i se respecta contracul??Bai...lingaule ...generatiile astea mai tinere nu pun botul la metoda pumnului in gura!Legislatia muncii..iti este straina nu i asa??Cat despre Petro jobs.....
35
1
Cred ca fiecare persoana ar proceda la fel , fiecare dintre noi isi asteapta salariul si mai ales sa fi si departe de familie si lasat fara bani , e urat .. asa ca nu mai judecati nu aveti nici un drept
33
2
Mai du-te ba in gatu matii de lichea ordinara...
17
10
uite iki scot banii din banca sa va platesc voua salarii de 8000 euro! si fotbalistilor! si hotelierilor! dar repede! muriti ba trintorilor!la munca! vezi ca am de pus o priza,dar iei 10 lei maxim!
6
41
Baiatul spune ca nu a fost platit si pe unii ii fute grija de gramatica limbii engleze. Rari oamenii de calitate la bordul navelor. Si mai rar sunt romani.Pacat. Ciudata natie. Empatie zero.
53
10
Nu conteaza , omul are un contract si trebuie respectat si platit pentru munca depusa.Angajatorul,firma contractoare ,sa -si asume si riscurile.Iar armatorul sa traga nava la cheu, sa incuie usile si s-o lase sa rugineasca in apa.Si unde mai pui ca seful mecanic e roman, si nu e prima oara cand se demonstreaza ca in stuatii de criza nu sunt solidari cu conationalii lor.Tinere, s-ar putea sa te lupti cu morile de vant, dar nu te lasa!
70
0
Pai si daca nu mai mege treaba... Trage nava pe dreapta.... Asta cu baiat tanar?.... Esti cumva Andrusca de la Petrojobs... In articol se vorbeste de faptul ca nu si a primit banii pentru munca depusa si ai concuzionat tu " cultul cultilor" ca i analfabet... Te ai uimit pe tine insuti cat de sus esti pe scara alfabetismului... Daca taceai.. Un cult pareai....
55
2
Si atat de analfabet. Doua propozitii a scris in engleza, suficient sa-ti dai seama de nivelul lui. Trist, foarte trist.
14
56
Andrusca escroc a fost, escroc a ramas.
68
6

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212