O navă este sechestrată în Portul Constanța, pentru o datorie de 3 milioane de dolari
O navă este sechestrată în Portul Constanța, pentru o datorie de 3 milioane de dolari
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestFirma White Rock Corporation din insulele Marshall a chemat în judecată pe Rye Central Investments, din Panama, solicitând instituirea sechestrului asigurator asupra navei San Miguel, aflată în Portul Constanţa, până la soluţionarea definitivă a acţiunii de fond înregistrată pe rolul Curţii de Arbitraj Maritim Comercial din Londra, pentru un prejudiciu de 3 milioane de dolari.
Nava sechestrată în Portul Constanța
Magistrații din cadrul Tribunalului Constanța au decis instituirea măsurii sechestrului asigurător asupra navei San Miguel, pavilion Panama, proprietatea Rye Central Investments, aflată în Portul Constanţa, până la soluţionarea definitivă a acţiunii de fond înregistrată pe rolul Curţii de Arbitraj Maritim Comercial din Londra. Stabileşte în sarcina creditoarei White Rock Corporation obligaţia de a consemna o cauţiune în valoare de 5% din valoarea creanţei afirmate de 2.908.732,66 USD. Sentința a fost dată pe 13 ianuarie 2023 și este executorie dar nu definitivă, urmând a se judeca apelul.
În esenţă, la data de 23.06.2022, între White Rock Corporation, în calitate de navlositor şi Rye Central Investments în calitate de armator, s-a încheiat contractul de tip Time Charter (contract de navlosire pe o perioada de timp) având ca obiect navlosirea navei San Miguel, adică închirierea ei. S-a mai arătat că, în data de 01.07.2022 a subînchiriat nava prin semnarea unui contract de transport pe voiaj (Charter Party) către societatea ALKAGESTA LTD., obiectul contractului de voiaj constând în transportul unei cantități de 8.041.946 tone benzină din Portul Mersin-Turcia în Portul Izmail, Ucraina. White Rock Corporation a arătat că la data de 08.07.2022, nava a sosit în Portul Mersin pentru încărcare, în data de 9.07.2022 a început încărcarea cu combustibil, iar in data de 21.07.2022 după finalizarea operațiunilor a plecat spre portul de destinaţie unde, după descărcarea unei mici cantități de marfă, s-a constatat ca aceasta este necorespunzătoare din punct de vedere calitativ. S-a arătat că, în urma cercetărilor întreprinse la bordul navei s-a constatat că în timpul operațiunilor de încărcare în tancurile de marfă ar fi pătruns apa de spălare, sens în care descărcarea mărfii a fost oprită, iar nava a fost instrucţionată să se deplaseze în Portul Constanta, în vederea descărcării totale a mărfii și constatarea nivelului său de depreciere.
În data de 30.09.2022, creditoarea a adresat o scrisoare de protest către armatorul navei în care a subliniat modalitățile în care armatorul a încălcat prevederile contractului de Time Charter cu deosebire obligațiile referitoare la starea tehnică a navei, solicitând să fie despăgubiți pentru prejudiciul suferit. La data de 14.11.2022, creditoarea a arătat că a procedat la notificarea armatorului navei, avizându-l asupra situației mărfii și asupra prejudiciului încercat ca urmare a încălcării obligațiilor sale contractuale, comunicându-i şi facturând valoarea prejudiciului în cuantum de 2.908.732,66 USD, conform facturii anexate.
Magistrații din cadrul Tribunalului Constanța au decis instituirea măsura sechestrului asigurător asupra navei San Miguel, pavilion Panama, proprietatea Rye Central Investments, aflată în Portul Constanţa, până la soluţionarea definitivă a acţiunii de fond înregistrată pe rolul Curţii de Arbitraj Maritim Comercial din Londra. Sentința este executorie, dar nu definitivă.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News