REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.1° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
10.1° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Ponta: Podul Agigea NU se mai închide de la 1 octombrie!

Ponta: Podul Agigea NU se mai închide de la 1 octombrie!

Replica API 28 septembrie 2013 | 00:00 117

"De 30 de ani nu s-a făcut nimic. Asta este România, o reparăm acum!"

"De 30 de ani nu s-a făcut nimic. Asta este România, o reparăm acum!"

Premierul Victor Ponta, sosit vineri la Constanţa pentru a discuta cu privire la soarta Podului Agigea, a declarat că dacă apare pericol iminent de prăbuşire a acestuia, va fi închis de tot. "Cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au mandat clar de la mine să-l închidă imediat, să oprească circulaţia şi să trecem la operaţiunile pe care oricum le propusesem pentru 1 octombrie", a spus Ponta. Reprezentanţii CNADNR spun că 319 cabluri de susţinere, din cele 420 existente, sunt deteriorate. "Este adevărat că structura podului este afectată şi că în mod sigur această degradare s-a accentuat şi mai ales că se accentuează într-un ritm foarte rapid. Tocmai de aceea tehnicienii au spus că traficul ar trebui oprit acum. Să sperăm că au fost ei mai pesimişti şi că optimismul celor care trăiesc aici, că rezistă podul până în iunie, este adevărat, dar prioritatea numărul 1 pentru mine este siguranţa oamenilor. Să sperăm că nu va fi cazul să-l închidem. De 30 de ani nu s-a făcut nimic, eu am venit să iau măsuri", a explicat Ponta la Constanţa.

Momentan, traficul nu va fi oprit, veste primită cu entuziasm de primarii din sudul litoralului. "A fost o discuţie extrem de necesară şi extrem de bună în zona tehnică, cu proiectantul, cu reprezentanţii CNADNR, cu constructorul, dar şi cu toţi ceilalţi factori de decizie în judeţ: prefect, Consiliul Judeţean, primari, oameni de afaceri, pentru că problema acestui pod este mult mai importantă decât poate părea la început. De când podul a fost făcut de Ceauşescu (Nicolae Ceauşescu -n.r.), în urmă cu 30 de ani, nu s-a reparat. Este într-o stare avansată de degradare şi în orice moment poate constitui un pericol. Pe de altă parte, din punct de vedere economic, social, infrastructură, toate celelalte lucruri care ţin de legătura între zona de sud a judeţului şi municipiul Constanţa, este un pod esenţial. Orice ocol înseamnă o distanţă uriaşă pe drumurile judeţene, drumuri care nu sunt de aceeaşi capacitate. Vreau să spun încă o dată că, după 30 de ani în care nu s-a făcut nimic, trebuie să facem reparaţii. În al doilea rând, siguranţa celor care folosesc podul este prioritatea numărul unu şi, dacă apare într-adevăr un risc iminent, atunci vom lua decizia şi îl vom închide de tot. În al treilea rând, să încercăm ca până în luna iunie să terminăm podul alternativ şi atunci să poată fi închis fără să paralizăm, practic, legătura între nordul şi sudul judeţului şi că toate celelalte probleme care ţin de cheltuielile transportatorilor, de problema navetiştilor, de traficul pe cale ferată, încercăm să le îmbunătăţim", a explicat Ponta.

Decizie grea

Tot el a adăugat că sunt decizii grele, importante, până la urmă. "Nu se reuşea pe plan local şi am considerat că este de datoria mea, în primul rând, să ascult pe toată lumea şi să decidem împreună ce-i de făcut. Sunt extrem de conştient că, dacă lucrurile vor merge bine şi nu se întâmplă nimic rău până în iunie, va fi meritul tuturor; pe bună dreptate, dacă, Doamne fereşte, se întâmplă ceva rău va fi din cauza mea, dar până la urmă este normal acest lucru", a spus Ponta.

Structura de rezistenţă a Podului Agigea, monitorizată 24 din 24

Potrivit premierului României, autorităţile implicate vor face o monitorizare exactă şi vor fi puse la dispoziţie toate resursele necesare pentru ca podul de la Poarta 10, aflat în prelungirea autostrăzii, care are şi o bretea ce duce la Agigea, să fie terminat până în luna mai 2014, astfel încât atunci când va fi închis complet traficul pe podul de la Agigea celălalt să-l poată suplini. "Din acest motiv, am discutat foarte mult, sper că am luat decizia bună, trebuie să-mi asum răspunderea alături de toţi ceilalţi care au participat şi soluţia este că din cadrul instituţiilor publice, plus Administraţia Portului Constanţa, se va efectua o monitorizare exactă şi se pun la dispoziţie toate resursele pentru ca podul în construcţie, cel de la Poarta 10, să fie finalizat până în luna mai a anului viitor. Aici avem toate resursele, control. De aceea am şi fost să vizitez podul în construcţie, să-mi spună constructorii din punct de vedere tehnic, nu ce vrem noi, politicienii. În luna mai (2014 -n.r.) trebuie finalizat al doilea pod care practic poate suplini închiderea celui actual", a declarat premierul Victor Ponta.

TIR-urile vor fi transportate cu bacul

Referitor la traficul TIR-urilor, săptămâna viitoare va fi adus un bac de la Galaţi pentru traversare. "TIR-urile să nu ocolească 100 şi ceva de kilometri, se vor urca pe bac şi trec canalul în câteva minute. A fost aici directorul de la Canalul Dunăre - Marea Neagră şi a spus că se face grafic de trecere a bacului cu barjele", a explicat Ponta. Premierul a adăugat că va fi mărită capacitatea de transport feroviar pentru navetişti. "De la 1 octombrie trebuie să restricţionăm traficul pe podul actual (de la Agigea -n.r.) la maxim 3,5 tone, astfel că pe pod vor mai putea trece doar maşinile mici şi microbuzele de şcoală, circulaţia tuturor celorlalte autovehicule - camioane, autobuze, inclusiv cele aparţinând transportului în comun - urmând să fie oprită. Păstrăm traficul maşinilor sub 3,5 tone va fi monitorizat 24 de ore din 24 în privinţa degradării care, în ultima perioadă, s-a accelerat într-un ritm foarte rapid, fiind afectată structura de rezistenţă. Dacă în noiembrie, decembrie, ianuarie constatăm că va apărea o situaţie de pericol iminent atunci cei de la CNADNR au mandat să oprească imediat traficul, pentru că nu mai avem altă soluţie. Siguranţa celor care folosesc podul este prioritară. Dacă nu, speranţa este ca structura sub această formă a traficului restricţionat la 3,5 tone să reziste până în luna mai când îl dăm în folosinţă pe celălalt şi atunci practic din luna iunie se va închide podul actual pentru lucrările de reparaţii în măsura în care există o soluţie alternativă. Mai era o variantă de a bloca Canalul Dunăre Marea Neagră, o variantă care în mod sigur nu puteam să ne-o asumăm", a declarat Ponta. Tot el a spus că în ceea ce priveşte situaţia autovehiculelor de intervenţie pentru situaţii de urgenţă care au peste 3,5 tone, acestea evident vor trece pe pod, fiind o situaţie de urgenţă. "Nu de la o maşină de pompieri se degradează podul, dar dacă trec zilnic maşini grele evident că degradarea se accentuează", a explicat Ponta. Cât despre schimbarea hobanelor, premierul spune că se impune închiderea traficului: "Traficul îi oprim şi se schimbă hobanele când avem celălalt pod care trebuie terminat".

Ponta nu face anchetă la CNADNR. Şedinţa de la Constanţa s-a ţinut cu uşile închise

Întrebat cine se face vinovat de situaţia gravă în care a ajuns Podul Agigea şi dacă se impune o anchetă la CNADNR, Ponta a spus că: "De ce anchetă la CNADNR? Doamnă, faceţi o anchetă de ce din 1983 şi până acum nu s-a făcut nici o reparaţie, cum nu s-a făcut nici în alte locuri din România, eu aveam doar 11 ani atunci, dacă vreţi sunt vinovat eu. Săptămâna trecută am fost în Galaţi la inundaţi şi nu se lucrase la regularizarea cursului de apă din 1980. Asta este România, o reparăm acum. Problema este că podul este susţinut de nişte cabluri şi cablurile acelea în timp se degradează şi trebuie schimbate. De ce nu s-au făcut mai din timp, asta este o altă poveste". Ponta a mai precizat că foştii miniştri nu au închis podul pentru reparaţii din acelaşi motiv identificat şi de el: "blocăm practic o jumătate de judeţ". Întrebat de ce nu s-a găsit soluţia ca să se facă acel pod care traversează canalul înainte de a fi luat decizia să se închidă Podul Agigea, Ponta a replicat: "Şi cu ce mă încălzeşte, doamnă, că am întrebat că nu s-a făcut acum 15 ani? Şi ce, rezolv ceva? Nu vreţi să rezolvăm podul şi după aceea să puneţi dumneavoastră întrebări, de ce acum zece ani, acum cinci ani, nu ştiu ce nu s-a făcut? Asta este situaţia. Nu vreţi mai bine eu să mă ocup să refacem podul şi să facem încă un pod şi dumneavostră (presa -n.r.) să vă ocupaţi să vedeţi ce s-a întâmplat în ultimii 30 de ani? Eu am venit să iau măsuri", a spus Ponta. Menţionăm că Ponta s-a întâlnit, vineri, cu responsabilii în cazul închiderii podului de la Agigea pentru a reanaliza situaţia, la şedinţă participând reprezentanţi ai constructorului, ai consultantului tehnic, ai IPTANA, ai unor ministere, ai Poliţiei Rutiere, dar şi primari din localităţile afectate de măsură. De precizat că la şedinţă presa nu a avut acces, discuţiile purtându-se cu uşile închise.

Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108