REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Dum., 19 Mai 2024
Anul XX Nr. 6734
17.4° Constanța Duminică, 19 Mai 2024 Anul XX Nr. 6734
 

Prețul BILETELOR CT BUS ar putea crește

Prețul BILETELOR CT BUS ar putea crește

Replica API 30 octombrie 2021 | 00:10 4793

Societatea CT Bus a ajuns în atenția consilierilor locali. Astfel, avocatul Emil Tatu, reprezentantul sindicatelor CT Bus, a adus în atenția aleșilor locali situația din cadrul societății CT Bus. Mai exact, acesta a declarat: „angajații trebuie să muncească 12 ore pe zi ca să aibă un salariu decent. Toți salariații de la CT Bus sunt cu cuțitul la os”. Într-un studiu elaborat de Certrans SRL, este menționată și propunerea de majorare a prețurilor impuse de societatea CT Bus.

Consilierii locali au fost convocați, vineri, 29 octombrie, în ședință ordinară pentru a vota mai multe proiecte. Printre proiecte, se află și unul ce vizează delegarea gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin curse regulate către societatea CT BUS SA și atribuirea Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin curse regulate în municipiul Constanța. Avocatul Emil Tatu, reprezentant al sindicatelor CT Bus: „De trei luni de zile nu reușim să avem, în mod real, creșteri reale ale salariilor șoferilor CT Bus, pentru a se ajunge la venituri decente pentru contracte de 8 ore. Au fost prelungite contractele și de un an și jumătate nu a mai existat negociere. Studiul este nefundamentat. Costurile nu se reflectă în realitate și nu acoperă nici măcar 1 leu creștere salarială. Salariul mediu este de 3,400 lei brut. Lunar, net, un șofer ia 2000 lei fără ore suplimentare. Oamenii ăștia ajung să facă ore suplimentare pentru a câștiga un salariu decent. Posturile nu vor fi completate până salarizarea nu va fi atractivă. Salarizarea este proastă, dacă pot spune așa. Sindicatul dorește ca acest proiect să fie retras sau votat negativ”, a declarat inițial Emil Tatu.

Date despre studiu

Studiul reprezintă un demers de fundamentare a deciziei privind delegarea de gestiune a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în municipiul Constanţa. Analiza aspectelor legale, administrative, organizatorice, economico-financiare, sociale şi de mediu realizată în cadrul studiului de oportunitate a vizat pregătirea Contractului de Servicii Publice pe termen lung, cu respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1370/2007, dar şi a cerinţelor legislaţiei în vigoare privind utilităţile publice, în speţă Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice actualizată şi Legii nr. 92/2007 a serviciilor publice de transport persoane în unitățile administrativ-teritoriale cu modificările şi completările ulterioare.

Obiectul studiului

Obiectivul studiului de oportunitate îl reprezintă fundamentarea deciziei de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin curse regulate în municipiul Constanța în vederea pregătirii Contractului de Servicii Publice pe termen lung.

Studiul de oportunitate este un document de importanță strategică în definirea soluțiilor optime de transport în gestiune directă sau delegată către un operator de transport. În conformitate cu art. 8, alin. 1, din Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilități publice, autoritățile administrației publice locale au competența exclusivă, în condițiile legii, în tot ceea ce privește înființarea, organizarea, coordonarea și funcționarea serviciilor de utilități publice, precum și în ceea ce privesc crearea, dezvoltarea, modernizarea, administrarea și exploatarea bunurilor proprietate publică sau privată a unităților administrativ-teritoriale aferente sistemelor de utilități publice.

Conform art. 22 din Legea nr. 51/2006 actualizată privind serviciile comunitare de utilități publice, gestiunea serviciilor de utilități publice se organizează și se realizează în următoarele modalități: gestiune directă; gestiune indirectă sau gestiune delegată.

Captură din Studiul de oportunitate în vederea stabilirii modalității de gestiune a transportului public local în municipiul Constanța

Prețul biletelor ar putea crește

Captură Studiul de oportunitate în vederea stabilirii modalității de gestiune a transportului public local în municipiul Constanța

Primăria are de recuperat 10 milioane de lei de la CT Bus

Primarul Vergil Chițac a declarat că anul viitor, costul pe kilometru ar putea fi majorat, dacă este necesar. Tot edilul a declarat că studiul realizat nu poate fi contestat. Anul trecut, Primăria Constanța a alocat fonduri pentru compensare cu 10 milioane de lei, bani care trebuiesc recuperați de la CT Bus.

„Într-adevăr, compania trebuie eficientizată și, nu se va putea face suplimentare de personal dacă angajații trebuie să muncească 12 ore pe zi ca să aibă un salariu decent. Toți salariații de la CT Bus sunt cu cuțitul la os.”, a mai spus reprezentantul sindicatelor CT BUS.

Iată discuțiile pe baza acestui subiect

Teo Popa: „Deși un pic întârziat, avem un studiu care va sta la baza bugetului de venituri și cheltuieli. Cu toate acestea, vreau să vă spun că realizarea acestui studiu s-a făcut în baza prețurilor din 2020 și nu a celor din 2021, care au explodat. Noi, vă aducem la cunoștință faptul că va trebui să acționăm pe toate căile pentru menținerea acestei societăți vitale pentru municipiul Constanța.”

Dumitru Caragheorghe: „Nu înțelegem de ce raportul de oportunitate care prezintă aceste probleme nu a fost contestat în mod oficial de conducerea CT Bus și de ce nu au fost transmise aceste sume problematice. Trebuie semnat contractul de predare a gestiunii începând cu 1 noiembrie. Trebuiesc găsite soluții pentru eficientizarea acestei societăți”.

Răsăuțeanu: „Sinteza făcută de domnul Popa este una bună, și nu, nu am vorbit înainte. Considerăm că anumite aspecte din acest studiu nu reflectă realitatea. Unii spun că nu e atât de important acest studiu, dar eu zic că este foarte important. Eu consider, ca perspectivă viitoare, să ne aplecăm mai atent în CL când se propun astfel de studii pentru că unele sunt făcute pe genunchi și sunt neterminate. Se face referire la un cost pe care noi considerăm că este prost estimat. Cum va asigura CT bus sustenabilitatea companiei dacă costurile nu vor putea susține cheltuielile. Totodată, trebuie avut în considerare ca salariile muncitorilor să crească.”

Diana BERECHET

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Prea multe gratuitati in orasul asta la transportul in comun. Rar vezi pe cineva care composteaza.
4
1
Aia ies in strada ca desteptii. Ar trebui sa mai iesim si noi putin.
7
0
cel mai bine este sa anulati gratuitatile
20
3
Mergeti si munciti la privat daca la stat v-ati plictisitit.
20
8

REPLICA

LOTO

6/49
242243261637
5/49
301227152521
joker
18419468