Primăria Constanţa, despre REABILITAREA tronsonului dintre gară şi Mamaia: ‘E ca și cum ai avea un parc la ieșirea din scară’
Primăria Constanţa, despre REABILITAREA tronsonului dintre gară şi Mamaia: ‘E ca și cum ai avea un parc la ieșirea din scară’
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestProiectul reabilitării tronsonului dintre gară și stațiunea Mamaia (Bd. 1 Decembrie 1918 și Bd. Alexandru Lăpușneanu), anunţat de către primarul Vergil Chiţac, a stârnit foarte multe controverse printre locuitorii Constanţei. Cea mai mare nemulţumire a acestora este că acest proiect va aduce cu sine şi distrugerea a 1200 de locuri de parcare. Pe internet a fost iniţiată o petiţie unde se cere modificarea proiectului astfel încât locurile de parcare să nu fie desfiinţate.
Ce presupune proiectul
Proiectul pentru reabilitarea tronsonului dintre gară și stațiunea Mamaia, urmăreşte încurajarea utilizării transportului public și a celui alternativ, fluidizarea traficului și eliminarea poluării dar şi amenajarea a 11,2 kilometri de benzi dedicate transportului în comun; amenajarea a 8 kilometri de piste pentru biciclete; amenajări ale spațiilor verzi și copacilor; reabilitarea spațiilor și stațiilor pentru transport public; refacerea și amenajarea trotuarelor; montarea de instalații electrice și de iluminat public pentru pistele de biciclete și trotuare; montarea de mobilier urban; amenajarea infrastructurii de comunicații.
Ce reclamă iniţiatorul petiţiei
Iniţiatorul petiţiei reclamă că prin reabilitarea acestui tronson se vor desfiinţa 1200 de locuri de parcare dar şi că afacerile de cartier vor da faliment pentru că vor deveni greu accesibile pentru clienţii care nu vor mai avea unde parca. Potrivit acestuia, cel puţin 10.000 de familii vor fi afectate de acest proiect, direct sau indirect.
Vrem să oferim constănţenilor o alternativă la deplasarea cu maşina personală
Contactat de către reporterii Replica de Constanţa pentru un punct de vedere în privinţa acestui proiect, Alin Vintilă, consilierul pe probleme de comunicare al Primăriei Constanţa, a declarat: “Cum spune și numele proiectului, este de vorba despre mobilitate, în special una prietenoasă cu oamenii și cu mediul. Benzile dedicate pentru transportul public și pentru biciclete vor încuraja oamenii să aleagă aceste mijloace de deplasare. Cu o bandă dedicată, autobuzul va circula fluid și nu va mai sta în coloană la semafor, iar coroborat cu proiectul de semaforizare inteligentă, vom sincroniza sosirea în intersecție cu culoarea verde a semaforului. Astfel îmbunătățim timpul de transport ca să oferim constănțenilor o alternativă la deplasarea cu mașina personală. În același timp, sunt mulți constănțeni care ar alegea bicicleta pentru deplasările zilnice, însă nu se simt în siguranță să o facă printre mașini, de aceea e nevoie de piste pentru biciclete. De asemenea, odată cu modernizare vor avea și pietonii de câștigat, spațiul public de-a lungul bulevardului va avea insule verzi, mobilier urban inteligent. E ca și cum ai avea un parc la ieșirea din scară. Odată îmbunătățită calitatea spațiului urban, vor avea de câștigat și micile afaceri care au deschidere la bulevard. Având în vedere toate aceste aspecte, este evident că prin acest proiect spațiul urban va fi pus în valoare și va produce multe beneficii față de cele pe care le oferă în prezent.”
Virgil STOIAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News