REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.4° Constanța Mar., 30 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6715
14.4° Constanța Marți, 30 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6715
 

PUTEAU SĂ MOARĂ OAMENI PE PODUL AGIGEA! Explicaţia pentru bucata desprinsă din pilonul central: PLOAIA!?!

PUTEAU SĂ MOARĂ OAMENI PE PODUL AGIGEA! Explicaţia pentru bucata desprinsă din pilonul central: PLOAIA!?!

Replica API 7 iulie 2017 | 22:51 301

Domnilor guvernanţi şi şefi de la Poduri, vă mai bateţi joc?

Domnilor guvernanţi şi şefi de la Poduri, vă mai bateţi joc?

Pericol pe podul de la Agigea! În cursul zilei de joi, 6 iulie, participanții la traficul din zonă au putut fi la un pas de moarte. Și spunem asta pentru că, la orele dimineții, o bucată de beton de la pilonul central s-a desprins și a căzut pe carosabil. Din fericire, nu a căzut pe vreun vehicul.

Contactat telefonic, Marin Dima, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP), a confirmat că bucata s-a desprins și a căzut pe carosabil, traficul rutier fiind închis, însă cu precizarea că la acel pilon central nu se intervenise în vederea reabilitării. De asemenea, acesta a spus că este posibil ca totul să se fi întâmplat din pricina ploilor din ultima perioadă (!!!).

Circulaţia rutieră a fost oprită în primă fază, iar ulterior a fost reluată. Mai mult, oamenii legii au ţinut să precizeze, pentru calmarea spiritelor şi minimizarea incidentului, că traficul nu va fi întrerupt, doar a fost sistat în reprize de câte 10 minute, pentru eliberarea carosabilului.

Amintim că podul de la Agigea reprezintă un subiect aprins pentru constănțeni, mai ales pentru cei care locuiesc sau muncesc în sudul litoralului. Iar vara, spiritele deveneau încinse și în rândul turiștilor. Totul cu o singură legătură: lucrările de reabilitare care au dat peste cap traficul rutier ani de zile și care păreau că nu se mai termină. În cele din urmă, "minunea" a venit, dar parțial, în 2017, când circulația rutieră părea că a revenit la normal.

"Închiderea totală a traficului pe pod a fost necesară, conform autorităților, pentru tensionarea finală a cablurilor (înlocuite în perioada septembrie-decembrie 2016), demontarea ancorajului provizoriu de pe pilonul central și montarea elementelor rosturilor de dilatație ale podului – precizează autorităţile. Pentru operațiunea de demontare au fost folosite două macarale a câte 500 tone fiecare și o nacelă care a fost ridicată la 54 m. Operațiunea, extrem de importantă pentru finalizarea lucrărilor la Podul Agigea, a putut fi executată doar în condiții meteo favorabile (perioade cu vant sub 9m/s). Odată încheiată această etapă, circulația a fost redeschisă la 4 benzi, fără restricții de tonaj sau viteză, pe întreg podul, de joi noapte!", erau declarațiile din timpul vizitei lui Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, la Constanța, în ziua de vineri, 26 mai.

Cert este că un pod construit în 3 ani NU a fost reparat nici în 6. Ba, mai mult! Joi, 6 iulie, o familie sau mai multe și-ar fi putut plânge morții. Iar declarațiile oficiale ar fi fost aceleași: nu s-a umblat acolo și de vină sunt ploile...

În condiţiile date, amintim şi declaraţiile lui Dima de luna trecută: „“În momentul de faţă se mai execută vospitorii şi alte lucrări la sol, care nu afectează traficul”, a precizat, ieri, Marin Dima, directorul Regionalei de Drumuri şi Poduri Constanţa. Acesta a adăugat că de la toamnă se reiau lucrările la pod, în funcţie de cum decide proiectantul împreună cu firma care execută lucrările, iar în acest context este de aşteptat ca restricţiile să reinter în vigoare. “Probabil restricţii de distanţă, de viteză”, dar nu închidere totală a podului, a adăugat Dima.

La fel, amintim şi vizita ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, la inaugurarea deschiderii podului, de acum câteva luni, după aşa-zisele reparaţii! Îi solicităm pe această cale ministrului să aibă o reacţie şi să explice cum este posibil un asemenea incident! Îl rugăm respectuos să încerce să nu dea vina pe ploaie.

A.C., L.C.

Vezi şi:

https://www.replicaonline.ro/credeati-ca-lucrarile-la-podul-agigea-s-au-terminat-dureaza-de-6-ani-si-continua-321352/

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
cautati meseriasi lui Ceausescu si il repara intro saptamana.
2
0
Dima Marian trebuie Urgent DEMIS ! ESTE UN IMPOSTOR ,PROST SI IMBECIL, MAI PROST DECAT "ploaia" !!!? Mars afara machedonule - lipitoare !!!
12
1
Cine se face vinovat sa plateasca cu puscaria, banii au stiut sa-i ia, nu au facut nimic, demisi de la cel mai mic si pana la cel mai mare. Ne-am saturat de contracte incheiate pe pile, nepotisme si alte cumetrii, nu sunt in stare sa restaureze un pod, dar sa-l faca din nou.........
12
0
Bucata de beton cred ca a cazut ,datorita unor fisuri mai vechi si pe fondul intinderii cablurilor fisura sa se fi marit , in final cedind. Nici vorba de ploaie.
6
0
S-au cacait 7 ani la el si tot prost a iesit. Il daramau si il construiau de 2 ori in timpul asta. Asta da buleala. Ar putea intra in cartea recordurilor la categoria "tepe".
15
0
DNA aici sa intre si sa faca o expertiza tehnica cu specialisti adevarati si intra la puscarie si constructorii si cei care au aprobat solutia de reparare la un cost ca faceai un pod nou. Dar autoritatile dorm, statul de drept nu stie ce rol are iar justitia independenta e legata la ochi si drumul pe care merge este aratat de institutia specializata " ochiul si timpanu ". Mai comentam?
20
29

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272