REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.1° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
10.1° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Sindicaliştii protestează: Chiriile vor creşte în Port cu peste 380%!

Sindicaliştii protestează: Chiriile vor creşte în Port cu peste 380%!

Replica API 10 martie 2015 | 00:08 173

Ţară bananieră

Ţară bananieră

Angajaţii din Portul Constanta, reprezentaţi de Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP), alături de Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar”, au demarat, luni, o nouă acţiune de protest. Cele două formaţiuni sindicale solicită demisia conducerii executive a Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime Constanţa” (CN APMC), datorită „incompetenţei şi abuzurilor”. Peste 350 de persoane s-au adunat luni, de la ora 08:00, în faţa Gării Maritime din Portul Constanţa şi susţin că vor protesta zilnic, în perioada 9 martie - 10 aprilie a.c., între orele 08:00 - 18:00.

„Ne-a motivat intenţia administraţiei locale, exprimată anul trecut, cu privire la schimbarea destinaţiei Portului Constanţa, din port comercial în port de agrement şi pentru plăceri turistice. A încetat odată cu trecerea acţiunilor de la Consiliul Local către statul român la ministerul Transporturilor. Constatăm astăzi că conducerea executivă vrea să pună în aplicare acelaşi plan diabolic, schimbarea destinaţiei Portului prin includerea în Master Planul pe transport naval a transformării Portului într-un port turistic. Asta presupune că toate afacerile din Port să plece. Nu vrem să ajungem ospătarii nimănui la locurile noastre de muncă”, a susţinut liderul sindical al FNSP, Mircea Burlacu, care şi-a adus aminte cu această ocazie de răfuielile pe care le are de mai multă vreme cu primarul Constanţei, Radu Mazăre.

Burlacu: „Conducerea APMC nu se trezeşte din aburii alcoolului”

Susţinerea politică, motiv de reproş şi bătut obrazul pentru liderul sindical. Burlacu e foc şi pară pe conducerea CN APMC, pe care o consideră drept responsabilă de dezastrul care se preconizează pentru Portul Constanţa, chiriile urmând să crească şi cu peste 380% în următorul an! „E de notorietate probabil faptul că creşterea taxelor şi tarifelor portuare alungă acele puţine nave care mai sunt încă în Portul Constanţa. Am constatat că creşterile chiriilor sunt de peste 380%, a tarifelor cu peste 60%, lucruri care vor creşte preţurile de reparare a navelor de către operatorii portuari, vor creşte şi costurile de tranzitare. Acestea vor conduce la scăderi ale salariilor şi, într-un final, la reducerea locurilor de muncă, pentru că nu vor putea face faţă operatorii economici. (...) Cu cine să discutăm? Probabil, cei care conduc Portul la ora asta încă nu s-au trezit din aburii alcoolului. Nu este nici unul din conducerea Portului Constanţa, administrator sau executiv, de specialitate! Nu au nici un minim de expertiză în domeniul exploatării portuare. (...) Intenţionăm să stăm aici cât mai mult, pentru că, la momentul acesta, nu se mai poate! Nu se mai poate! Trebuie să spunem „stop!” incompetenţei şi abuzurilor actualei conduceri a Portului Constanţa. Actuala conducere este din directa sferă de influenţă a echipei Mazăre. Odată cu trecerea acţiunilor de la Consiliul Local la ministerul Transporturilor, aceste personaje trebuie să plece. Au făcut dovada din plin a incompetenţei şi laşităţii lor”, a mai spus Burlacu. La rândul său, preşedintele Organizaţiei Patronale Operatorul Portuar Constanţa, Viorel Panait, susţine că decizia CN APMC de majorare a chiriilor pentru utilizarea domeniului portuar se rezumă la creşteri de 60% în 2015 şi de peste 380% în 2016.

Ce spun sindicaliştii despre Master Plan

Master Planul Portului Constanţa este un adevărat monument închinat ideii de distrugere, mai susţin sindicalilştii. Viziunea consultantului Ernst&Young – Inros Lackner face ca și cele mai serioase curci să se uite în lemne, întrucât vorbește despre „o planificare strategică a portului pe termen mediu şi lung (până în 2040)”, asociată cu o altă concluzie: Consultantul subliniază în acest raport că „Portul Vechi nu îndeplineşte condiţiile de funcţionare ale unui port modern, iar zona trebuie reprofilată într-o zonă urbană, comercială şi de recreere. (...) Avantajele care rezultă pentru turism şi dezvoltarea oraşului, precum şi valoarea adăugată provenită din extinderea şi dezvoltarea activităţilor neproductive şi a celor de agrement/recreere, sunt mult mai ridicate decât veniturile destul de scăzute ale CN APM SA şi mediul economic rezultate din manipularea mărfurilor”. Cu alte cuvinte, conducerea APMC este de acord să se renunțe la tranzitul de vapoare, pentru noi valuri de terase și cafenele, care a motivat în apărarea sa: „potenţialul economic al Portului Vechi este redus, consultantul considerând şi estimând că transformarea zonei va genera mai multe venituri, investiţii şi locuri de muncă”, se arată într-o informare emisă de directorul general al CN APMC, Valeriu Ionescu.

Cam atât despre viziunea actualei conduceri a CN APMC despre Portul pe care regele Carol I îl numea „unul din cele mai însemnate ale Orientului și un izvor de bogăție pentru țara întreagă” și la a cărui inaugurare, la 1 octombrie 1896, vorbea despre „întemeierea unui port la țărmurile vechiului Pont Euxin, unde din veacurile cele mai îndepărtate, comerțul a găsit un loc de adăpost, unde atâtea monumente istorice ne aduc aminte vechea dominație a strămoșilor noștri romani și unde s-a sfârșit poetul Ovidiu”.

Lucrările de construcție au început după proiectul inginerului I.B. Cantacuzino și au fost continuate, din 1899, de inginerul Anghel Saligny, inaugurarea oficială având loc în 1909.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108