Străinii care dădeau șpăgi pentru contracte cu statul repară infrastructura feroviară din Portul Constanța
Străinii care dădeau șpăgi pentru contracte cu statul repară infrastructura feroviară din Portul Constanța
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestFirmele din Germania și Austria dovedite că au dat șpăgi de peste 20 de milioane de euro unor înalți funcționari români pentru a primi contracte de la stat continuă să câștige zeci de milioane de euro din bani publici. Culmea ironiei face ca ultimul contract să vină de la CFR Constanța, adică exact acolo unde au dat șpăgile în urmă cu ceva ani, iar valoarea acestuia să fie – frumoasă coincidență- tot de 20 de milioane de euro.
Compania Națională CFR SA – Sucursala Regională Căi Ferate – Unitatea Operațională a atribuit pe 3 octombrie 2022 un contract privind ”Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța - PRIORITATEA 2 – 3 LOTURI”, în urma unei licitații deschise inițiate pe 22 iunie 2022.
Potrivit documentației de atribuire, ”Lucrările de reparații ce urmează să fie efectuate în PRIORITATEA 2 constau în reparaţia unui număr de 64 linii CF în lungime cumulată de 29,795 km din zonele A, B, MOL V ale dispozitivelor de linii din Portul Constanța”.
Durata de derulare a contractului este de 300 de zile, iar valoarea totală a acestuia este de 96.063.402,86 lei, fără TVA, echivalentul a 20 de milioane de euro. CFR a atribuit, deocamdată, doar două din cele trei loturi de lucrări, pentru care va plăti câte 54.331.571,79 lei, respectiv 41.731.831,07 lei, fără TVA.
Ce afaceri au cele trei firme câștigătoare
Câștigătoare a fost desemnată asocierea condusă de Wiebe România SRL, reprezentată de Daniel Bîrsan, din care mai fac parte Swietelsky Construcții Feroviare SRL (reprezentant Tobias Ham) și Construcții Feroviare Mureș SA (reprezentant Delia Dicui).
Wiebe România este parte a grupului german Wiebe și a raportat în 2021 afaceri de 80,5 milioane lei și un profit net de 4,2 milioane lei, cu 161 de angajați, precum și datorii de 53,1 milioane lei, fiind de departe cea mai puternică firmă din asocierea câștigătoare.
La rândul său, Swietelsky Construcții Feroviare SRL face parte din grupul austriac Swietelsky și a raportat pentru 2021 afaceri de 38,3 milioane lei și pierderi de aproape 700.000 lei, cu 117 angajați, dar și datorii de 33,5 milioane lei.
Singurii români din contractul de 20 de milioane de euro pentru refacerea căilor ferate din Portul Constanța sunt cei de la Construcții Feroviare Mureș SA, cu afaceri de 15,8 milioane lei și un profit net de peste un milion de lei în 2021, cu 75 de angajați, precum și datorii de 3,8 milioane lei.
Cumnatul șefului adjunct al NATO, 7 ani de pușcărie pentru luare de mită
Nemții de la Wiebe și austriecii de la Swietelsky sunt dovada că România este o țară din lumea a treia când vine vorba despre afaceri și justiție. Ambele firme alese acum de CFR să repare căile ferate din Portul Constanța sunt aceleași care, în perioada 2005- 2014, au dat șpăgi de peste 20 de milioane de euro pentru a primi contractul de reabilitare a magistralei ferate București- Constanța și au și recunoscut asta în fața procurorilor DNA.
Ulterior, a confirmat-o, definitiv și irevocabil, și justiția română, care i-a condamnat la ani grei de închisoare pe funcționarii care au încasat șpăgile date de nemți și austrieci.
Fostul ministru liberal al Finanțelor, Sebastian Vlădescu, a fost condamnat la 8 ani şi 6 luni de închisoare cu executare. Ionuţ Costea, cumnatul fostului pesedist Mircea Geoană, în prezent șeful adjunct al NATO, a fost condamnat la 7 ani de închisoare, iar fostul deputat PNL Cristian Boureanu - la 4 ani şi 3 luni cu executare.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News