REPLICA ONLINE CONSTANTA

20.7° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
20.7° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Terminalul de cereale din Portul Constanţa prinde contur! Primele IMAGINI cu investiţia COMVEX în derulare

Terminalul de cereale din Portul Constanţa prinde contur! Primele IMAGINI cu investiţia COMVEX în derulare

Replica API 8 februarie 2018 | 10:11 688

COMVEX investește 50,7 milioane euro în construcția unui terminal de cereale în Portul Constanța. Iar acest proiect a început să prindă contur după cum se poate observa și în galeria foto. Dezvoltarea terminalului de cereale din cadrul COMVEX este unul dintre cele mai laborioase proiecte pe care le implementează.

Bazându-se pe o experienţă veche de 25 de ani, dar şi pe oportunitatea creşterii traficului de cereale pe teritoriul României, prin principalul port – Portul Constanţa, COMVEX intenţionează să capitalizeze experienţa sa prin construcţia terminalului de cereale de la Dana 80. Proiectul a fost aprobat de către deţinătorii companiei şi în al doilea semestru al anului 2018, terminalul va fi operaţional, având următoarele caracteristici: capacitate de 200.000 de tone, având o capacitate de recepţie de 600 şi 800 de tone pe oră, se poate transporta prin orice tip de transport, vor exista sisteme precise de cântărire, atât pentru vehicule, cât şi pentru trenuri, posibilitatea de depozitare separată a prouselor BIO, sisteme de aspirare de praf performante care minimalizează riscul unor explozii, sisteme computerizate pentru a ţine cont de fluxuri, concurenţă loială pentru toţi comercianţii care vor folosi terminalul de cereale din Portul Constanţa, preţuri rezonabile, etc.

Viorel Panait, directorul COMVEX, explica în cifre ce înseamnă acest terminal de cereale pentru Portul Constanța, dar și pentru România și importanța economică a acestuia. „Astăzi, condiționat fiind de adâncimea limitată a apei, se întâmplă în mod frecvent situația că o navă de 65.000 de tone se încarcă la instalațiile pe care le au colegii noștri cu circa 45.000 de tone, după care diferența de 20.000 de tone se încarcă în bazinul portului, dar cu macarale plutitoare.

Ritmul de lucru cu macaraua plutitoare este redus. Este de circa 3.000 de tone pe zi! Dacă împărțim 20.000 de tone la 3.000 de tone obțineți cu succes circa 6 zile, iar dacă adunăm cu o zi încărcarea inițială, obținem 7 zile. Împărțim după aceea 65.000 de tone la 7 zile și avem o rată de lucru glorioasă de circa 8-9.000 de tone, în condițiile în care mai toți se angajează la ritmuri de lucruri de circa 12.000 de tone pe zi, în medie. Deci, privind din exterior, astăzi, Portul Constanța este văzut ca unul cu o performanță modestă. Nu e prea bine. Nu este atrăgător. Dacă noi vom lucra împreună cu toți colegii noștri, iar cele 20.000 de tone pe zi rămase le-am face în acest fel de colaborare, rezultatul va fi că aceasta va lua o zi sau jumătate de zi.

Ritmul de lucru va putea fi perceput ca unul de 35.000 de tone pe zi. Ceea ce îl clasează într-un context mult mai favorabil. În rest, de aici a rezultat concluzia că o asemenea inițiativă ambițioasă nu este legată de atitudinea că noi suntem formidabili, ci că noi vrem să facem un terminal care să lucreze în concert cu toți colegii și care să mărească ritmul de lucru general al Portului Constanța la peste de două ori și jumătate a ceea ce se făcea până în prezent. Avantajul acestei chestiuni este vorba de faptul în care noi convertim o asemenea dană specializată, există o prognoză de creștere în domeniul de cereale, există posibilitatea ca prin mărirea ratei de încărcare cu toții să valorizeze suplimentar instalațiile lor”, puncta directorul societății.

Proiectul deserveşte întreaga ţară, dar şi alte ţări care se ocupă de afacerile cu cereale prin Portul Constanţa, de exemplu Ungaria, Serbia, Bulgaria, Moldova, Ucraina, folosindu-se de conexiunea cu Marea Neagră, dar şi apropierea de estul Mării Mediterane. Proiectul este considerat unul de importanţă strategică şi este inclus în Master Planul General de Transport al României, aprobat prin HG 666/2016, precum şi în Master Planul Portului Constanţa. Totodată, acesta este integrat într-un proiect de dezvoltare privind infrastructura feroviară prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).

Societatea COMVEX SA a luat naștere în anul 1991 și este specializată în terminalele comerțului și depozitarea bunurilor solide – minereuri, cărbuni, bauxită, etc., cu preponderență pentru statele din Europa Centrală și de Est. Compania este listată ca una dintre cele mai importante companii care își desfășoară activitatea în Portul Constanța. Cifra de afaceri anuală a Comvex Constanţa a fost de 63,66 milioane de lei, iar profitul net de 6,86 milioane de lei.

Numărul angajaţilor este de 203. Comparativ cu anul 2012 însă, atât cifra de afaceri cât şi profitul s-au înjumătăţit din cauza traficului cu minereuri, în care este specializat Comvex. În schimb, traficul de cereale a ajuns să reprezinte peste 25% din traficul total al Portului Constanţa. În ultimii doi ani, în portul românesc ajung şi cereale din Bulgaria, Serbia şi Ungaria, aşa că traficul a crescut, ca şi numărul navelor de 65.000 TDW, tot mai des folosite pentru transportul grânelor în Orientul Îndepărtat.

Claudia CORBU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367