REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.1° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
10.1° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Consumul de etnobotanice a crescut ALARMANT! Agenția Antidrog a demarat o nouă campanie

Consumul de etnobotanice a crescut ALARMANT! Agenția Antidrog a demarat o nouă campanie

Replica API 16 februarie 2016 | 13:56 460

Datele diverselor studii realizate de Agenţia Naţională Antidrog au indicat în ultimul an, în ţara noastră, o evoluţie alarmantă a consumului de substanţe noi cu efecte psihoactive (SNPP), denumite impropriu “droguri legale” sau “etnobotanice”.

Cel mai recent Studiu în Populaţia Generală, realizat de specialiştii agenţiei, a relevat că pe primul loc se situează consumul acestor noi substanţe, comparativ cu celelalte tipuri de droguri, cu cea mai ridicată prevalenţă de-a lungul vieţii, de 5,1% pentru consumatorii cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani şi de 3,3% pentru cei cu vârste între 25 şi 34 de ani. Analizând aceste date, Agenţia Naţională Antidrog a întreprins, în planul prevenirii consumului de droguri în general, şi a celui de substanţe noi cu proprietăţi psihoactive (etnobotanice), în special, o serie de activităţi care au vizat utilizarea celor mai moderne metode de prevenire, prin cele mai răspândite mijloace de comunicare (internet). Având ca scop prevenirea consumului de substanțe noi cu proprietăți psihoactive în rândul adolescenților și tinerilor cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani, Agenţia Naţională Antidrog a implementat în rețeaua de socializare Facebook, în perioada 15 februarie – 15 martie 2012, campania naţională de prevenire “Când drogurile apar, prietenii dispar”. Scopul campaniei şi al aplicaţiei media a fost indentificarea adolescenţilor şi tinerilor cu profil de vulnerabilitate psihologică şi social, potențiali consumatori de substanțe noi cu proprietăți psihoactive (etnobotanice) și livrarea către aceştia a unor mesaje persoanalizate despre efectele negative ale acestor substanțe, mai ales a efectelor sociale legate de pierderea grupului de prieteni prin opţiunea către consumul de droguri.

Implementarea campaniei a presupus parcurgerea următoarelor etape:

În prima etapă, publicul țintă a fost expus la anunțuri online ale unor magazine false de substanțe noi cu proprietăți psihoactive (denumite "magazine de vise"). Aceste anunțuri au fost afișate de 4.166.667 ori. Dintre aceştia, 735.824 de persoane au aflat astfel despre existența acestor magazine, ceea ce înseamnă că 50% din grupul țintă principal a fost expus la mesaj (universul aplicației: 1.471.772 de persoane). În cea de-a doua etapă, au fost selectate persoanele cele mai vulnerabile din grupul ţintă principal, cele care accesează online “magazinele de vise”, în scopul procurării unor substanțe noi cu proprietăți psihoactive. Anunțurile au fost accesate de către 3.629 adolescenţi şi tineri, aproximativ 0,5% din cei care au văzut anunțurile. Acest număr mare demonstrează disponibilitatea tinerilor de a accesa magazine de vise online, prin intermediul rețelelor de socializare. În etapa a treia, cei care au accesat falsele “magazine de substanțe noi cu proprietăți psihoactive” au trăit o experiență de neuitat: unul din efectele opţiunii spre “Cumpărarea” şi consumului de droguri a fost transpus în contextul rețelelor de socializare modern, în sensul în care prietenii din lista lor au început să dispară, unul câte unul. La sfârșit, a apărut mesajul campaniei: "Când drogurile apar, prietenii dispar!”. După ce aceștia au conștientizat efectele nocive ale drogurilor, au descoperit că, de acestă dată, toată experiența a fost doar un avertisiment: toți prietenii erau în continuare în lista de pe facebook, iar pe wall-urile lor de facebook a apărut mesajul "Am încercat senzații tari pe care tu nu ar trebui să le încerci." În contextul creșterii volumului de substanțe noi cu proprietăți psihoactive în mediul online, prin această aplicație, Agenţia Naţională Antidrog şi-a propus să atragă atenţia asupra consumului de substanţe noi cu proprietăţi psihoactive în rândul populaţiei tinere și să explice clar grupului țintă care sunt efectele nocive ale acestor tipuri de droguri.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108