REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.7° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16.7° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Încă un contract de milioane: CFR repară linii din Constanţa prin firmele angajaţilor săi

Încă un contract de milioane: CFR repară linii din Constanţa prin firmele angajaţilor săi

Replica API 20 iulie 2015 | 22:49 288

600.000 de euro pentru 9 km de cale ferată

600.000 de euro pentru 9 km de cale ferată

Sursa foto: sursazilei.ro

CFR continuă buna tradiţie a contractelor oferite firmelor deţinute de foşti sau chiar actuali directori din structurile sale. De data aceasta, cheltuie 600.000 de euro pentru înlocuirea a 9 kilometri de şine şi materialele feroviare aferente în Constanţa, printr-un contract atribuit pe 07.07.2015. Potrivit Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, este vorba despre „Lucrări de întreţinere şi reparaţii linii CF – 2 loturi; Lot 1 : Linia 813 B Agigea Ecluza Ferry Boat, km. 0+000/2+600; Lot 2 : Linia II 814 Palas Constanţa Port B, km. 0+000/6+500”, valoarea totală a contractului ridicându-se la 2.580.400 lei, fără TVA, echivalentul a 600.000 de euro. Lucrările constau în „Înlocuirea şinelor (în special în curbe), înlocuirea materialului mărunt de cale, refacerea prinderilor, înlocuirea traverselor de beton şi stabilizarea prismei de balast, conform specificaţiilor din caietul de sarcini. Nu sunt estimate cheltuieli diverse şi neprevăzute pentru nici un lot”.

Primul lot de lucrări a fost atribuit firmei Romfer Construct SA Chiajna, care va primi 1.024.000 lei, fără TVA, pentru repararea a 2,6 kilometri de linie ferată în Agigea, în timp ce lotul doi a revenit Euro Construct SA Constanţa, plătită cu 1.556.400 lei, fără TVA, pentru înlocuirea a 6,5 kilometri de linie în Palas Constanţa. În decembrie 2014, aceleaşi Romfer Construct şi Euro Construct primeau alt contract, de peste 2 milioane lei, pentru reparaţii în cadrul Sucursalei Regionale CF Braşov. Cele două firme fac parte din cercul exclusivist al societăţilor care deţin monopolul pe lucrări de infrastructură ale CFR, deţinute de foşti şi chiar actuali angajaţi ai companiei de stat ori de generoşi sponsori politici ai partidelor care atribuie aceste contracte din bani publici. Astfel, Romfer Construct SA este controlată, printre alţii, de Liviu Sărămăţ (nume aflat pe lista beneficiarilor de despăgubiri bizare acordate de ANRP, cu numeroase contracte cu statul la activ), Gheorghe Ciuvăţ, un important sponsor al defunctei USL, Raluca Mănăilă (fiica lui Gavrilă Mănăilă, fost director CFR Călători) şi Sorin Gavrilescu (fost director tehnic la CFR Călători, cercetat, alături de colegul Mănăilă în celebrul dosar Necolaiciuc). La rândul său, Euro Construct SA Constanţa este deţinută de şase acţionari, majoritari fiind Tudor Vlad (fost director general CFR Călători, director Regionala Constanţa a CFR Călători, director CFR Ferry Boat, preşedinte al Autorităţii Feroviare Române) şi Constantin Străinu (fost angajat CFR, patron şi la România Euroest şi Eurofer Trans, beneficiare, de asemenea, a numeroase contracte cu CFR). Nu poate fi omis faptul că, până recent, unul din cenzorii firmelor România Euroest SA şi Euro Construct SA a fost Daniela Ţăranu, soţia lui Gabriel Ţăranu, şeful CFR Călători Constanţa.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108