REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
8.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Pavilionul românesc aşteaptă verdictul Curţii de Arbitraj de la Londra

Pavilionul românesc aşteaptă verdictul Curţii de Arbitraj de la Londra

Replica API 24 iulie 2013 | 00:00 136

Contractul cu firma germană, căreia statul îi cedează înmatriculările navelor pe următorii 30 de ani, incert

Contractul cu firma germană, căreia statul îi cedează înmatriculările navelor pe următorii 30 de ani, incert

Situaţia pavilionului maritim românesc se confundă în această perioadă foarte uşor cu haosul ce domină Autoritatea Navală Română. Nici nu se putea altfel, din moment ce una este cauza, iar cealaltă este efectul. Această afacere de milioane de euro cu pavilionul românesc, trecut pe numele unei firme ascunse în paradisul fiscal din Cipru, care ar putea avea dreptul să înmatriculeze nave în numele statului român a putut fi posibilă prin semnătura lui Eugen Olteanu, directorul ANR la data la care a fost încheiat contractul cu firma nemţească, RIFA Holdings Ltd., cu sediul în Cipru.

La câteva zile după semnarea contractului prin care statul român cedează pavilionul maritim pentru o perioadă de 30 de ani, Eugen Olteanu a fost schimbat din funcţie şi "misiunea" acestuia se pare că a fost îndeplinită cu succes. Ultimul director al ANR schimbat din funcţie, Andrian Mihei, declara, pentru "Replica" de Constanţa, că Eugen Olteanu a semnat contractul fără a avea mandat în acest sens de la Consiliul de Conducere al Autorităţii, iar clauzele contractuale sunt lipsite de suport legal şi în defavoarea statului român. Contractul pavilionului românesc a mai făcut încă o "victimă", Andrian Mihei fiind revocat din funcţie după 3 luni de mandat în data de 24 mai, de către fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu. Astfel, dacă mai erau dubii, odată cu demitererea lui Mihei din funcţia de director fără alte explicaţii a fost trimis şi mesajul: cine se opune, pleacă. "Detalii deocamdată nu sunt, pentru că lucrurile staţionează. Încă nu se ştie dacă acest contract poate fi aplicat sau nu. Este făcut un contract între Autoritatea Navală Română şi o firmă din Germania, prin care iniţial s-a vrut să aducă nave pentru înmatriculat, apoi să facă o colaborare astfel încât ei să opereze. Sunt prevederi din contract care nu pot fi puse în aplicare pentru că legislaţia românească în momentul de faţă nu permite acest lucru. Dacă se va modifica legislaţia, asta rămâne de văzut", a declarat, pentru "Replica", Constantin Matei, subsecretar de stat în Ministerul Transporturilor. Acest contract este analizat în aceste zile aşa încât el să respecte atât legile României, cât şi cele UE. Săptămâna viitoare ar urma să se ia o decizie dacă litigiile între ANR şi firma germană vor fi rezolvate la Curtea de Arbitraj de la Londra, care poate lua decizia întreruperii sau anulării contractului. "Miza nu este foarte mare, este o miză de imagine şi de orgoliu, pentru că bani la mijloc nu sunt foarte mulţi, nici să prejudicieze statul român şi nici care să avantajeze societatea. Nu se pune problema de avantaje sau dezavantaje financiare, ci se pune mai degrabă problema imaginii statului român", a mai spus Constantin Matei.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108