REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Precizări SPIT privind mutarea într-un sediu nou

Precizări SPIT privind mutarea într-un sediu nou

Replica API 17 februarie 2017 | 08:46 309

Majoritatea contribuabililor care au bunuri pe raza municipiului Constanța au sesizat faptul că în ultimii 15 ani s-a înregistrat o creștere continuă a calității serviciilor publice oferite de către SPIT Constanța. Reprezentanții au ținut să motiveze mutarea unei părți a activității desfășurate de instituție într-un nou sediu.

Dacă în urmă cu 15 ani impozitele se plăteau așteptând la cozi de aproape jumătate de kilometru, pe cinci rânduri, contribuabilii fiind flancați de garduri și de jandarmi, în prezent plata impozitelor și prestarea serviciilor fiscale se realizează în condiții similare celor din instituțiile publice din țările europene. “Contribuabilii constănțeni beneficiază acum de săli de așteptare aerisite, cu acces la Internet, organizate cu bonuri de ordine și dotate cu mobilier specific, iar media timpului de așteptare la ghișee a fost mult redusă, 15 minute pentru serviciile fiscale și 10 minute pentru plata impozitelor și a taxelor locale.”, spun reprezentanții SPIT Constanța.

Aceștia fac referire la afirmațiile contribuabililor despre faptul că o parte a activității instituției a fost mutată într-un nou sediu din municipiul Constanța. “Urmare a afirmațiilor tendențioase vehiculate în spațiul public în legătură cu imobilul închiriat pe bulevardul Tomis nr. 112 și pentru ca persoanele interesate să își poată formula în cunoștință de cauză o opinie asupra necesității, oportunității și eficienței mutării unei importante părți a activității instituției în acest imobil, conducerea SPIT face următoarele precizări: Necesitatea mutării unei părți a activității instituției într-un nou sediu a venit în contextul în care două dintre imobilele în care instituția își desfășura activitatea încă de la momentul înființării sale, respectiv cel de pe str. Atelierelor și cel de pe str. Griviței, au fost restituite foștilor proprietari prin hotărâri judecătorești definitive.”, au mai precizat reprezentanții SPIT Constanța.

Totodată, în ceea ce privește sediul instituției din str. Sulmona nr. 22, SPIT spune că pentru perioada de valabilitate rămasă din contractul de închiriere (2018), acesta găzduiește Agenția Fiscală nr. 3. De asemenea, instituția are în vedere că în zona peninsulară, în viitorul apropiat, vor fi instituite restricții de circulație.

În plus, de la momentul înființării instituției până în prezent, în special în ultima perioadă datorită numeroaselor modificări legislative, volumul documentelor depuse de către contribuiabili a crescut semnificativ, fapt ce solicită în mod constant alocarea unor spații suplimentare de arhivare. Potrivit dispozițiilor legale arhiva instituției nu poate fi distrusă sau depozitată în alte spații decât cele în care ne desfășurăm activitatea, fiind aferentă rolurilor fiscale pe care se lucrează zilnic, unele documente datând încă din perioada interbelică.

În acest context corelat cu necesitatea continuării activității într-o zonă centrală a orașului la care toți contribuabilii, inclusiv cei care nu dispun de mijloace de transport personale, au acces precum și cu faptul că sediul se află în proximitatea celorlalte instituții cu care SPIT conlucrează (Primăria, Prefectură, instanțele de judecată, Casa Județeană de Pensii, I.P.J., O.C.P.I., etc.) s-a decis mutarea unor servicii în imobilul din bulevardul Tomis.

Agenția fiscală nr. 6 mutată în noul sediu din bulevardul Tomis nr. 112, al cărui contract îl atașăm, a fost organizată după un concept care răspunde cerințelor impuse de standardele de calitate – mediu – sănătate și securitate în muncă recunoscute la nivel european, respectiv ISO 9001, ISO 14001 și OHSAS 18001.

Care este suma pe care SPIT o plătește pentru închirierea noului imobil?

Chiria plătită de instituție pentru acest imobil este de 9 EUR/mp fară TVA, în condițiile în care construcția este nouă, iar compartimentările necesare specificului activității noastre au fost realizate de către proprietar. În ceea ce privește nivelul chiriei, în urma studierii ofertelor primite, precum și a anunțurilor referitoare la imobilele care prezintă aceleași caracteristici și care ar fi fost disponibile pentru închiriere, s-a concluzionat că o chirie de 9 EUR/mp fără TVA se află sub nivelul pieței pentru clădiri similare acesteia. Amintim de asemenea că, prealabil alegerii acestui imobil, instituția și-a manifestat public în mod repetat, inclusiv prin presă, intenția de închiriere a unui nou sediu.

Precizăm că închirierea imobilelor de către autoritățile publice este exceptată de la procedurile de achiziție publică prevăzute de Legea nr. 98/2016, după cum era exceptată și în reglementările legale anterioare, respectiv O.G. nr. 34/2006.

În perioada următoare, va fi organizată și anunțată în timp util o zi a porților deschise, cel mai probabil după prima scadență de plată a impozitelor și taxelor locale, respectiv după data de 31 martie 2017.

Paula SOLOMON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
...tot cu chirie este si sediul central al Primariei de pe bd. Tomis 51...si toate sediile din oras unde functioneaza alte compartimente ale celebrei institutii...Cea mai celebra este cea de pe str Amzacea 13...un jeg de sediu...arata ca un grajd. Asa arata respectul fata de cetatean !
3
0
Boss, camera de comert tot cu chirie sta, la zelca, doar ca in papusoi. Alt om cinstit. Nu e nici o smecherie sa bati drumul pt o hartie pana la draq in praznic.
4
2
Unde se mai plateste taxa pentru cimitirul Central?
2
0
la citi bani dati pe chirie gaseati un teren si construiati acolo cu locuri de parcare cu tot .camera de comert ati reusit sa o duceti la 15 km de constanta se putea si cu spit dar sunt interese mari la make3doni ca ei sunt imobiliari .cit mai e kilu de miala de paste ?
7
2
felicitari institutiei si angajatilor pentru profesionalism si promptitudine!!! restul e cancan.............
5
6
Ca era greu sa fie amenajat un spatiu in cladirea primariei. Trebuia neaparat sa inchirieze de la machedoni. Cladire facute cu spagi de avize, pac pac scoate bani tot de la amarat. futut de doua ori
9
2
Este foarte mult 9 euro, in conditiile in care nu dispune nici macar den un loc de parcare. In veci vecilor nu o inchiria makedonul pe bani astia. In plus nu face decat sa aglomereze zona care si asa este sufocata efectiv . Pe Sulmona la cladirea lui Ionut Barbu, este foarte foarte bine. Sediul dispune de o parcare de 30 de locuri plus una suplimentara de 50 de locuri. Dar asa e in tenis. Cu complicitatea noastra acesti branzari au facut fel si fel de mismasuri. Bine macar ca makedoancele sunt arzoaice si dornice de ....
14
1
Sa nu ai loc de parcare !!!??
10
0

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108