REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.1° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
15.1° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Scandal mare între Renault şi Asirom: se rupe contractul!

Scandal mare între Renault şi Asirom: se rupe contractul!

Replica API 25 august 2016 | 00:00 239

Acuzaţii grave la adresa liderului pieţei asigurărilor RCA

Acuzaţii grave la adresa liderului pieţei asigurărilor RCA

sursa foto corporate.renault-trucks.com

Asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan din România (ACODAREN), care reuneşte majoritatea service-urilor Dacia, Renault şi Nissan de pe piaţa românească, a reziliat 55 de contracte pe care le avea cu Asirom, noul lider al pieţei asigurărilor RCA, şi aduce acuzaţii grave, într-un comunicat transmis miercuri către News.ro, la adresa firmei de asigurări, pe care o acuză că foloseşte aceleaşi metode ca Astra şi Carpatica, asigurători intraţi în faliment, precum întârzierea plăţilor către service-uri cu lunile şi impunerea folosirii unor piese cât mai ieftine pentru reparaţii, de calitate incertă, notează capital.ro, care citează news.ro.

Asirom a devenit în acest an liderul pieţei RCA, ocupând locul lăsat iber de Astra Asigurări, şi avea o cotă de piaţă de 25,8% la finalul lunii martie, potrivit datelor comunicate recent de către ASF. Vânzările de poliţe RCA ocupă aproape trei sferturi din portofoliul Asirom. Însă Asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan susţine că Asirom, companie controlată de grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG), a preluat nu doar clienţii falimentarei companii Astra, ci şi metodele sale.

„Asirom îşi reglează socotelile financiare pe seama service-urilor noastre, nu ne plăteşte facturile, trage de timp pentru a aduna bani din piaţă şi ne creează probleme cu clienţii. Foloseşte aceleaşi metode pe care le-au folosit Astra sau Carpatica”, a declarat directorul ACODAREN, Marius Ghiban, mai notează capital.ro. Asociaţia susţine că metoda folosită de Asirom, pe care au folosit-o anterior Astra şi Carpatica Asig, este de a incheia cu service-ul un contract cu plata despăgubirii la termen, numită decontare directă, dar fără penalităţi pentru nerespectarea termenului de plată.

Potrivit asociaţiei, altă metodă folosită de Asirom este prelungirea perioadei dintre constatarea şi acceptarea plăţii despăgubirii, iar în repezent asigurătorul are datorii importante şi întârzieri la plăţi către service-uri. În plus, prin platformele de aprovizionare cu piese de schimb impuse de compania de asigurări, service-ul ar fi constrâns să comande doar de la anumiţi furnizori cu preţuri foarte mici, mai susţine ACODAREN. Ca o consecinţă, asociaţia a decis să rupă relaţiile contractuale cu Asirom.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108