REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

4 oferte pentru AUTOSTRADA de centură care va lega A1 de A2

4 oferte pentru AUTOSTRADA de centură care va lega A1 de A2

Replica API 1 martie 2013 | 00:00 153

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) aşteaptă astăzi candidaturi din partea constructorilor interesaţi de construcţia AUTOSTRĂZII de centură a Capitalei.

UPDATE 14:05 Până la termenul limită de depunere a candidaturilor, în cursa pentru desemnarea constructorului s-au înscris 4 asocieri, printre care se găsesc companii europene şi companii româneşti.

Trei dintre constructorii care au depus oferte pentru construcţia celor 48 de kilometri şi întreţinerea celor două autostrăzi s-au înscris şi la licitaţia pentru tronsonul de autostradă de la Comarnic la Braşov.

Constructorii care au depus documentaţia pentru Autostradă de centură a Capitalei sunt:

I. Asocierea StraViA Sud

Membri asociere:

1. STRABAG SE

2. VINCI S.A / VINCI Construction Grands Projects / VINCI Construction Terrassement / AKTOR S.A / AKTOR Concessions S.A.

Lider asociere: STRABAG AG

II. Asocierea

1. ASTALDI CONCESSIONI S.R.L. / ASTALDI S.p.A / A4

2. HOLDING S.p.A / EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. / ASTALROM S.A

III. Asocierea

1. TEHNOSTRADE S.R.L.

2. SPEDITION UMB S.R.L.

IV. Asocierea

1. IMPREGILO S. p.A

2. SALINI S.p.A

Termenul pentru depunerea ofertelor expiră astăzi la ora 11:00, documentele urmând să fie deschise la ora 12:00.

Acest contract, estimat de reprezentanţii CNADNR la peste 9 miliarde de lei fără TVA (aproximativ 2, 5 miliarde de euro cu TVA), prevede nu doar proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului Bucureşti, cu o lungime de 48 de kilometri, ci şi operarea şi întreţinerea celor două autostrăzi A1 (Bucureşti - Piteşti) şi A2 (Bucureşti - Constanţa).

Pe scurt, concesionarul se va obliga prin contract

a) să obţină finanţarea pentru realizarea construcţiei;

b) să proiecteze şi să elaboreze documentaţiile necesare obţinerii autorizaţiilor şi avizelor pentru execuţia lucrarilor;

c) să realizeze lucrările de construcţie a Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti;

d) să reabiliteze şi să doteze cu echipamente specifice (inclusiv staţii de taxare şi sisteme ITS) A1 şi A2

e) să opereze şi să întreţină toate cele trei autostrăzi.

Ieri au fost depuse candidaturile şi pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov (58 km), care urmează să fie construit în acelaşi regim, adică prin concesiune. Citiţi aici mai multe despre constructorii care s-au înscris în luptă.

Tot ieri, premierul Victor Ponta a declarat că a venit vremea ca pe noile autostrăzi făcute prin concesiune să fie introdusă Taxa de autostradă. Mai mult, surse guvernamentale citate de mediafax.ro au declarat că Guvernul intenţionează să aducă modificări legilaţiei referitoare la construcţia de autostrăzi prin concesiune, aşa încât dacă investitorul nu-şi va putea recupera investiţia din taxa de autostradă statul să-i achite diferenţa.

sursa: capital.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108