REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.1° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
10.1° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

A început montarea noului pod ce te duce mai repede către sudul litoralului

A început montarea noului pod ce te duce mai repede către sudul litoralului

Replica API 8 august 2013 | 00:00 161

Macaraua plutitoare Neptun a montat o parte din tablierul metalic al noului pod de peste Canalul Dunăre - Marea Neagră din zona Portului Constanţa. Compania Grup Servicii Petroliere, deţinută de omul de afaceri Gabriel Comănescu, a finalizat montarea primelor 600 de tone de tablier metalic din podul de peste Canalul Dunăre - Marea Neagră de la kilometrul 0 + 540. Lungimea totală a pieselor instalate este de 58 de metri. Ele au fost ridicate de macaraua plutitoare Neptun ce are o capacitate de ridicare de 1.800 de tone. Anterior, aceeaşi macara montase unul din pilonii mici ai podului, o piesă ce cântăreşte 32 de tone şi se ridică la o înălţime de 17 metri deasupra nivelului mării.

Pasul următor este montajul tablierului similar de pe malul de nord al Canalului , în zona Poarta 9 Portul Constanţa

Tehnologia de montaj dinspre apă este o premieră în România, fiind elaborată de către societăţile Apolodor Comimpex SRL Bucureşti şi TGT Constanţa, în colaborare cu consultantul de specialitate SC Luca Way Bucureşti. Săptămâna viitoare aceeaşi tehnologie se va repeta pentru montajul tablierului similar pe malul de nord a Canalului Dunăre - Marea Neagră, în zona Porţii 9 a Portului Constanţa. Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră, proiectat de catre SC Search Corporation Ltd Bucureşti, are o structură de tip hobanat şi va fi cel mai mare pod de acest gen din România. Podul rutier va avea o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului va fi de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră va fi de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care vor susţine tablierul podului prin fascicule de hobane, vor avea o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării. Realizarea acestui pod va determina conexiunea directă dinspre Austostrada A2 şi A4, spre zona de sud a Portului Constanţa, precum şi o variantă de acces spre Eforie Nord, evitându-se traversarea localităţii Agigea şi implicit a podului actual peste Canalul Dunăre - Marea Neagră. Traficul spre sudul litoralului va fi astfel decongestionat, separându-se traficul greu de celelalte autovehicule. Proiectul "Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa" este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului. Costul total se apropie de 25 de milioane de euro. Contractul de asistenţă tehnică a fost încheiat cu SC POYRY România SRL - actual SC Luca Way SRL, iar contractul de execuţie a podului rutier cu SC Apolodor Comimpex SRL Bucureşti.

sursa: economica.net

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108