REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.4° ConstanÈ›a Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
9.4° ConstanÈ›a Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

A şasea ediţie a Zilei Portului Constanţa, sărbătorită la Novi Sad

A şasea ediţie a Zilei Portului Constanţa, sărbătorită la Novi Sad

Replica API 21 septembrie 2012 | 00:00 244

Oportunităţi de afaceri

Oportunităţi de afaceri

Joi, 20 septembrie 2012, la Novi Sad, a avut loc Ziua Portului Constanţa, eveniment aflat la a şasea ediţie în Serbia. Este al doilea an când manifestarea este organizată la Novi Sad, succesul de anul trecut şi interesul manifestat de partenerii din această zonă determinând revenirea în portul de pe Dunăre. Peste 200 de reprezentanţi ai companiilor care activează în domeniul transporturilor şi logisticii din Serbia, din partea autorităţilor locale, delegaţi ai porturilor de pe Dunăre, au venit la Congress Center Master la întâlnirea cu portul Constanţa, interesaţi de oportunităţile de afaceri, de extinderea şi consolidarea relaţiilor comerciale. Devenit tradiţional în Serbia, evenimentul a captat şi atenţia oamenilor de afaceri din ţările vecine, de exemplu din Croaţia, Bosnia - Herţegovina, Austria, Ungaria, Germania şi Elveţia. Nemanja Vukcevic, reprezentantul Consiliului Local Novi Sad, a subliniat importanţa Dunării pentru economiile celor două zone şi potenţialul încă nevalorificat la cote reale al fluviului, asigurând firmele din România de sprijinul autorităţilor locale pentru dezvoltarea afacerilor. Reprezentantul Ambasadei României la Belgrad, Dragoş Ispas, a salutat iniţiativa CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, organizatorul evenimentului, de a aduce împreună oamenii de afaceri care să găsească noi domenii şi căi de extindere a relaţiilor bilaterale dintre România şi Serbia. "În primul semestru al acestui an, schimburile comerciale între cele două ţări au totalizat 473,25 milioane dolari, exportul fiind de 366,34 milioane dolari iar importul de 106,91 milioane dolari. Autorităţile române, asociaţiile profesionale şi companiile din ţara noastră, urmărind evoluţia economiei sârbe, caută noi oportunităţi pentru a începe noi afaceri sau a le dezvolta pe cele în derulare", a precizat Ispas. Evoluţia traficului de mărfuri între portul Constanţa şi porturile sârbeşti reprezintă un indicator important care spune foarte multe despre potenţialul de colaborare dintre cele două părţi. Astfel, dacă în 2007, primul an în care Ziua Portului Constanţa a avut loc în Serbia, traficul de mărfuri între cele două părţi era de un milion tone, în primele luni ale acestui an acesta a atins 4,5 milioane tone. În acest an, în primele opt luni, traficul de mărfuri între portul Constanţa şi porturile din Serbia a fost de 4.356.034 tone, faţă de 2.344.435 tone în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea de trafic este de 85,8%. "De asemenea, traficul total în porturile maritime româneşti este în creştere cu 15% în primele 8 luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În ceea ce priveşte traficul fluvial, acesta are o evoluţie spectaculoasă, la sfârşitul lui august 2012, fiind cu 38,5% mai mare faţă de august 2011. Traficul de containere resimte o revigorare, în acest caz, în perioada analizată, creşterea fiind de 6% în ceea ce priveşte cantitatea de marfă şi de 7,7 la numărul de TEU", a declarat George Vişan, directorul comercial al Portului Constanţa. În prezent, pe Dunăre sunt operaţionale trei linii regulate de containere: Constanţa - Belgrad - Constanţa, Constanţa - Giurgiu - Constanţa şi Constanţa - Giurgiuleşti - Constanţa. Din portul Constanţa se pot face legături cu peste 20 de linii regulate de containere care au pe itinerariu porturi din China, Egipt, Turcia, Israel, Coreea de Sud, Ucraina, Spania, Rusia, India, Grecia, Georgia şi altele. Pe lângă acestea, sunt funcţionale două linii Ro-Ro (Constanţa - Sete - Alger - Sagundo - Valencia - Constanţa) şi de ferry-boat (Constanţa - Pendik). Daniel Georgescu, directorul general al CN Administraţia Canalelor Navigabile SA, a declarat că se lucrează permanent pentru identificarea proiectelor pentru îmbunătăţirea navigaţiei pe Canalul Dunăre - Marea Neagră, prin atragerea de fonduri europene: "La finalul acestor proiecte scopul nostru este de diminua costurile şi timpul de tranzitare a canalelor navigabile. Este cunoscut faptul că transportul naval este cel mai ieftin tip de transport iar politica noastră este de a atrage tot mai mulţi operatori".

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108