REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.9° Constanța Dum., 19 Mai 2024
Anul XX Nr. 6734
16.9° Constanța Duminică, 19 Mai 2024 Anul XX Nr. 6734
 

AGENȚIA lui BĂRHĂLESCU va plăti DAUNE MORALE unei CLIENTE, pentru un SEJUR RATAT!

AGENȚIA lui BĂRHĂLESCU va plăti DAUNE MORALE unei CLIENTE, pentru un SEJUR RATAT!

Replica API 6 octombrie 2021 | 00:04 3957

Florina M. a chemat în judecată pe Prompt Service Travel Company și pe ICAR TOURS Constanța, solicitând instanței să oblige cele două firme la plata sumei de 1426 euro, reprezentând contravaloarea pachetului de servicii turistice. Femeia reclamă faptul că a fost păcălită în privința condițiilor de cazare pentru cele 7 zile pentru care a plătit pachetul turistic. Vă reamintim că firma Icar Tours este a lui Cristian Bărhălescu, fost secretar de stat și vicepreședinte ANAT (Asociația Națională a Agențiilor de Turism). În rândurile de mai jos, puteți urmări cum o femeie a fost indusă în eroare cu privire la locul unde urma să fie cazată, așa cum au stabilit judecătorii!

Cristian Bărhălescu

Ce i s-a oferit reclamantei și ce a primit

Femeia a spus că, în vederea achiziționării unui pachet turistic, i s-au prezentat mai multe oferte, iar toate discuțiile și operațiunile legate de oferta si de incheierea contractului s-au derulat prin Icar Tours, reprezentată de Cristian Bărhălescu.

Potrivit declarațiilor Florinei M. pachetul de servicii turistice pe care l-a ales includea: 7 nopți cazare într-o camera pentru 2 adulți, cu mic dejun inclus, la Hotelul Medena clasificat în categoria trei stele, din localitatea Trogir — Croația; transport aerian dus-întors cu o cursă charter TAROM OTP-SPU-OTP; transfer de grup aeroport/hotel/aeroport, taxă aeroport; taxa de stațiune; asistența turistică, respectiv ghid; asigurare medicală, transfer din diverse orașe din țară către Aeroportul Otopeni.

În ceea ce priveste prețul, reclamanta a fost informată că pachetul de servicii turistice costă 1.597 euro dar beneficiază de o reducere pentru achiziționarea cu șase luni anterior efectuării sejurului și, pentru acest motiv, oferta de preț este de 1.416 euro. Ajunse însă la locul de cazare, Florina M. împreună cu fiica ei au avut o surpriză neplăcută: ”În imobil predomina un pregnant miros de mucegai, identificat ulterior pe pereții camerelor, peste care fusese aplicat, la inceputul sezonului, în grabă, un strat de var. Mobilierul era foarte vechi și degradat, pardoseala cu gresie veche, spartă și dislocată, lenjeria veche și ruptă. Baia era dotată cu closet și cadă neigienizate, apa era încalzită la boiler, faianța și gresia vechi și sparte. În baie era mătură, făraș și mop cu galeată, iar la o distanță de cca 15-20 m se afla un țarc de capre și măgari, animale silite să își ducă traiul într-o mizerie de nedescris. Cu toate că femeia a încercat să ia legătura cu firma de turism pentru a schimba cazarea, nu i s-a răspuns la telefoane, fiind nevoite să stea 7 zile în niște condiții inimaginabile.

Reclamații și emailuri

Ulterior, când a realizat că a fost amânată și amagită și că nu a existat nicicând intenția identificării unei soluții, reclamanta a formulat o reclamație scrisă, transmisă agentiei pe adresa de e-mail mentionata în contract, cu privire la deficiențele constatate, reclamațiile anterioare rămase fără răspuns. Se pare că reprezentanții Icar Tours i-ar fi răspuns: ”Am luat la cunoștință toate aspectele privind vacanța dumneavoastra în Croația. Vom găsi soluționare la sosirea dumneavoastră acasă”.

Sancțiune de la OPC

Ajunsă acasă, femeia a făcut reclamație și la OPC, primind răspunsul: ”Cele semnalate se confirmă întrucât agenția de turism nu și-a respectat în totalitate obligațille asumate prin contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice nr. 2/10.01.2018 (...); Operatorul economic a fost sancționat contravențional întocmindu-se in acest sens PVCSC nr. 0940/04.09.2018."

Astfel, cum firma de turism nu a luat nici o măsură, clienta a decis să meargă în instanță.

Apărarea firmei de turism

Firma de turism s-a apărat arătând faptul că nicăieri în documentele puse la dispoziție de către agenție nu se precizează că reclamanta, prin achiziționarea acestui pachet, ar beneficia de acces liber la piscină, excursii ori alte pretenții pe care reclamanta înțelege să le prezinte instanței, deși nu au fost niciodată promise. Icar Tours i-a prezentat reclamantei oferta, iar aceasta, ulterior, a semnat contractul de comercializare a pachetelor de servicii, asumându-și prin semnare că înțelege toți termenii și condițiile din cuprinsul acestuia.

Ce a spus instanța

Instanța a avut in vedere, la stabilirea cuantumului, vârsta reclamantei, aspectul că aceasta a pornit în călătorie cu așteptarea că va petrece o vacanță de neuitat la malul mării, iar odată ajunsă la destinație aceasta s-a dovedit a nu fi de vis, ci a întâmpinat condiții mizere de cazare, peisaj rustic/sălbatic, fiind cazată împreună cu angajați ai hotelui, în imediata vecinătate a unui țarc cu capre, la toate acestea adăugându-se și atitudinea nepăsătoare, indiferentă, a reprezentantului legal al Icar Tours, care, pe lângă faptul că nu au intreprins niciun demers pentru a încerca să remedieze în vreun fel situația în scopul de a asigura turistului gândul că el este important și că respectarea dorințelor sale este prioritară, a mai și persiflat-o.

Croația, Medena Hotel

Hotel Medena..., dar lângă

Totodată, magistrații, analizând situația, au decis că femeia a fost indusă în eroare că va fi cazată la hotel Medena, în baza unor ambiguități din contract, când, de fapt, locația era la 500 de metri de acest hotel. ”De la momentul contractării serviciului și până la sosirea în unitatea de cazare, reclamanta a avut reprezentarea faptului că ea alesese Hotelul Medena, apreciere cauzată încă de la început de caracterul neclar, confuz al ofertei primite, în care apărea denumirea Medena Apartments, precum și sintagma facilități hotel, alăturare/asociere care a condus, în mintea consumatorului, că a optat pentru un apartament la Hotel Medena, reprezentare eronată întreținută și de angajatul Icar Tour, salariat cu experiență, care, neavând în vedere vârstă consumatorului, nu a oferit acestuia clarificări în sensul de a înlătura ambiguitatea informațiilor din oferta, urmată de emiterea facturilor dfacturi în care apare menționat expres Hotel Medena. Acest aspect, conform căruia reclamanta a avut reprezentarea faptului că ea alesese Hotelul Medena, rezultă și din susținerea să din cadrul acțiunii, prin care se arată că de la aeroport a ajuns la Hotel Medena (deci aceea era considerată că unitate de cazare), însă de acolo a fost redirecționată către o altă unitate locativă”, potrivit celor discutate în instanță.

Magistrații din cadrul Judecătoriei Constanța au decis să oblige pârâții, în solidar, la plata către reclamantă a sumei de 500 euro, reprezentând contravaloarea parțială a pachetului de servicii turistice, precum și la plata dobânzii legale asupra echivalentului în lei al sumei menționate, de la data 21.07.2018 și până la data plății efective și la plata către reclamantă a sumei de 5000 lei, reprezentând despăgubiri pentru prejudiciul moral.

Sentința a fost comunicată pe 14 martie 2020, urmând a se judeca apelul, care a fost înregistrat pe 4 octombrie, la Curtea de Apel Constanța.

Virgil STOIAN, L.I.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
fost preten cu fazole, yo sugea ,ar treui dus la puerta blanca urgent la bai reci
6
1
Unul dintre cei mai infecti oameni cunoscuti de mine
21
1
CAND UITI CA ESTI POLITIST, de pe yt... l-a vazut careva?
11
0
ce fata de k de pui are
14
2

REPLICA

LOTO

6/49
242243261637
5/49
301227152521
joker
18419468